WIADOMOŚCI

Zespoły oszczędnie dobierają twarde opony na GP Hiszpanii
Zespoły oszczędnie dobierają twarde opony na GP Hiszpanii
Firma Pirelli we wtorek opublikowała dobór mieszanek opon na wyścig w Hiszpanii, z którego wynika że zespoły niechętnie chcą korzystać z najtwardszej mieszanki opon.
baner_rbr_v3.jpg
Oznaczona kolorem pomarańczowym opona za dwa tygodnie pod Barceloną zadebiutuje w tym roku.

Czołowe zespoły nie kwapią się jednak z jej wykorzystaniem i najwyraźniej nie spodziewają się większych problemów związanych z ogumieniem na wymagającym obiekcie.

Mercedes i Ferrari wybrały po tylko jednym komplecie twardego ogumienia na cały weekend wyścigowy w Hiszpanii. Włoski zespół będzie miał o jeden zestaw więcej miękkich opon (osiem) niż kierowcy mistrzowskiego zespołu, którzy zdecydowali się zapewnić sobie o jeden komplet więcej średnich opon, które tak pieczołowicie sprawdzali podczas testów na tym torze.

Williams i McLaren będą miały w Hiszpanii takie same opony jak Mercedes, podczas gdy Red Bull zdecydował się na dwa zestawy twardych opon i cztery zestawy średnich.

Poniżej przedstawiamy dobór opon na GP Hiszpanii 2016

Dobór opon Pirelli na GP Hiszpanii 2016

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

8 KOMENTARZY
avatar
MacGyver

03.05.2016 13:33

0

Na wymagający (wg Pirelli) tor zespoły nie wybierają twardego ogumienia. Na GP Rosji, gdzie tor wyjątkowo łagodnie obchodzi się z ogumieniem, Pirelli nie proponuje Ultra miękkiej mieszanki (notabene, na jaki tor zatem ją zaproponują?) Na czym polega dobór opon???


avatar
filipo-tg

03.05.2016 14:07

0

na Monaco zapewne i Singapur


avatar
RedDragon12

03.05.2016 14:09

0

I na Kanadę


avatar
PanPikuś

03.05.2016 14:30

0

UltraSoft została do tej pory podana na następujące GP : - Monaco - Kanada - Austria Singapur jeszcze nie został podany, choć jest to raczej pewne. Możliwe, że w Abu Dhabi również będzie dostępna, gdyż Pirelli ma strategię wprowadzania dodatkowej mieszanki o jeden stopień miększy niż opona opcjonalna w 2015.


avatar
MacGyver

03.05.2016 15:12

0

@4. Aha, rozumiem. Tym niemniej zastanawiające jest, że w Rosji nie zaproponowano zespołom Ultramiękkiego ogumienia, skoro wiadomo było, że z powodu bardzo małej degradacji zespoły wybiorą strategię tylko jednego pitstopu. Wydaje mi się, że Pirelli podchodzi do tego problemu raczej konserwatywnie.


avatar
magic942

03.05.2016 17:32

0

Można powiedzieć wszystko wraca do normy niestety. Zespoły powinny mieć wybór z całej gamy opon, a nie tylko z 3 kompletów nominowanych przez Pirelli.


avatar
Szynnal

03.05.2016 17:57

0

cała gama opon raczej z powodów logistycznych nigdy nie będzie dostępna. no i zespoły nie mogą sobie wybrać najbardziej miękkiej mieszanki na szybkie tory, bo potem byłby płacz i strata wizerunkowa dla Pirelli gdy jeden idiota z drugim chcieliby za długo jechać na supermiękkiej i ona by pękała po starcie i po jeździe w Q2.


avatar
Ananas

03.05.2016 19:31

0

Strategie użycia opon zastosowane podczas ubiegłorocznego GP Hiszpanii odbywającego się na tym samym torze: Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na pośredniej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance (2 pit - stopy, taką strategię zastosowało 8 z 18 kierowców, którzy dojechali do mety, najlepszy z nich Nico Rosberg, ukończył GP na 1. miejscu) Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na pośredniej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance - czwarty przejazd na pośredniej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosowało 4 z 18 kierowców, którzy dojechali do mety, najlepszy z nich Lewis Hamilton ukończył GP na 2. miejscu) Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na pośredniej mieszance (2 pit - stopy, taką strategię zastosowało 3 z 18 kierowców, którzy dojechali do mety, najlepszy z nich Kimi Raikkonen ukończył GP na 5. miejscu) Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance (2 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Max Verstappen, który ukończył GP na 11. miejscu) Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na pośredniej mieszance - trzeci przejazd na pośredniej mieszance - czwarty przejazd na twardej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Nico Hulkenberg, który ukończył GP na 15. miejscu) Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na pośredniej mieszance - czwarty przejazd na pośredniej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Jenson Button, który ukończył GP na 16. miejscu)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu