Firma Pirelli we wtorek opublikowała dobór mieszanek opon na wyścig w Hiszpanii, z którego wynika że zespoły niechętnie chcą korzystać z najtwardszej mieszanki opon.
Oznaczona kolorem pomarańczowym opona za dwa tygodnie pod Barceloną zadebiutuje w tym roku.Czołowe zespoły nie kwapią się jednak z jej wykorzystaniem i najwyraźniej nie spodziewają się większych problemów związanych z ogumieniem na wymagającym obiekcie.
Mercedes i Ferrari wybrały po tylko jednym komplecie twardego ogumienia na cały weekend wyścigowy w Hiszpanii. Włoski zespół będzie miał o jeden zestaw więcej miękkich opon (osiem) niż kierowcy mistrzowskiego zespołu, którzy zdecydowali się zapewnić sobie o jeden komplet więcej średnich opon, które tak pieczołowicie sprawdzali podczas testów na tym torze.
Williams i McLaren będą miały w Hiszpanii takie same opony jak Mercedes, podczas gdy Red Bull zdecydował się na dwa zestawy twardych opon i cztery zestawy średnich.
Poniżej przedstawiamy dobór opon na GP Hiszpanii 2016

03.05.2016 13:33
0
Na wymagający (wg Pirelli) tor zespoły nie wybierają twardego ogumienia. Na GP Rosji, gdzie tor wyjątkowo łagodnie obchodzi się z ogumieniem, Pirelli nie proponuje Ultra miękkiej mieszanki (notabene, na jaki tor zatem ją zaproponują?) Na czym polega dobór opon???
03.05.2016 14:07
0
na Monaco zapewne i Singapur
03.05.2016 14:09
0
I na Kanadę
03.05.2016 14:30
0
UltraSoft została do tej pory podana na następujące GP : - Monaco - Kanada - Austria Singapur jeszcze nie został podany, choć jest to raczej pewne. Możliwe, że w Abu Dhabi również będzie dostępna, gdyż Pirelli ma strategię wprowadzania dodatkowej mieszanki o jeden stopień miększy niż opona opcjonalna w 2015.
03.05.2016 15:12
0
@4. Aha, rozumiem. Tym niemniej zastanawiające jest, że w Rosji nie zaproponowano zespołom Ultramiękkiego ogumienia, skoro wiadomo było, że z powodu bardzo małej degradacji zespoły wybiorą strategię tylko jednego pitstopu. Wydaje mi się, że Pirelli podchodzi do tego problemu raczej konserwatywnie.
03.05.2016 17:32
0
Można powiedzieć wszystko wraca do normy niestety. Zespoły powinny mieć wybór z całej gamy opon, a nie tylko z 3 kompletów nominowanych przez Pirelli.
03.05.2016 17:57
0
cała gama opon raczej z powodów logistycznych nigdy nie będzie dostępna. no i zespoły nie mogą sobie wybrać najbardziej miękkiej mieszanki na szybkie tory, bo potem byłby płacz i strata wizerunkowa dla Pirelli gdy jeden idiota z drugim chcieliby za długo jechać na supermiękkiej i ona by pękała po starcie i po jeździe w Q2.
03.05.2016 19:31
0
Strategie użycia opon zastosowane podczas ubiegłorocznego GP Hiszpanii odbywającego się na tym samym torze: Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na pośredniej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance (2 pit - stopy, taką strategię zastosowało 8 z 18 kierowców, którzy dojechali do mety, najlepszy z nich Nico Rosberg, ukończył GP na 1. miejscu) Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na pośredniej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance - czwarty przejazd na pośredniej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosowało 4 z 18 kierowców, którzy dojechali do mety, najlepszy z nich Lewis Hamilton ukończył GP na 2. miejscu) Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na pośredniej mieszance (2 pit - stopy, taką strategię zastosowało 3 z 18 kierowców, którzy dojechali do mety, najlepszy z nich Kimi Raikkonen ukończył GP na 5. miejscu) Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na twardej mieszance (2 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Max Verstappen, który ukończył GP na 11. miejscu) Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na pośredniej mieszance - trzeci przejazd na pośredniej mieszance - czwarty przejazd na twardej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Nico Hulkenberg, który ukończył GP na 15. miejscu) Pierwszy przejazd na pośredniej mieszance - drugi przejazd na twardej mieszance - trzeci przejazd na pośredniej mieszance - czwarty przejazd na pośredniej mieszance (3 pit - stopy, taką strategię zastosował tylko Jenson Button, który ukończył GP na 16. miejscu)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się