Bernie Ecclestone po tym jak Daniel Ricciardo w Soczi przeprowadził pierwszy torowy test ochronnego kokpitu Red Bulla krytycznie wypowiada się o planach wdrożenia w F1 nowych systemów bezpieczeństwa.
FIA zapisała już w przepisach wdrożenie od sezonu 2017 systemu ochrony kokpitów, a dzisiaj potwierdziła, że do 1 lipca 2016 roku zdecyduje, który z dwóch zaproponowanych dotychczas systemów wybierze.„Będziemy mieli sporo pit stopów, gdyż zespoły będą musiały czyścić szyby” mówił Ecclestone pytany o rozwiązanie pół zamkniętego kokpitu Red Bulla. „To będzie dobra rzecz.”
Zapytany wprost czy woli system Aeroscreen (Red Bulla) czy Halo (Ferrari/Mercedesa), odpierał: „Nie szczególnie. Nie lubię żadnego.”
Ecclestone dodał również, że F1 powinna przestać iść w kierunku ochrony kokpitów.
„Próbuję zrozumieć jak można przeprowadzić symulację tego mając statyczny obiekt i wystrzeliwując w niego koło, gdy podczas wyścigu, gdy urywa się koło zazwyczaj oba bolidy się poruszają.”
„Więc jak można to symulować stacjonarnie? I skąd wiesz co stanie się z kołem w takiej sytuacji?”
Ecclestone zapytany o komentarze Lewisa Hamiltona, który sugerował, że niebezpieczeństwo w Formule 1 zawsze stanowiło o jej wdzięku, odpierał: „W jego przypadku nie wiem czy pieniądze również nie robią mu różnicy. Możemy zapewnić mu większe niebezpieczeństwo jeżeli tego chce.”
01.05.2016 12:31
0
ale dziadek pojechał hamowi
01.05.2016 12:32
0
Świetnie skwitował tego nadętego aroganckiego miszcza.
01.05.2016 12:33
0
A jak z czasem ewakuacji przy tego typu kokpitach? Mam wrażenie, że w F1 częściej potrzebna jest szybka ucieczka przy pożarze, niż ochrona przed lecącymi elementami.
01.05.2016 12:36
0
a kiedy ostatnio widziałeś prawdziwy pożar w F1? :-)
01.05.2016 12:51
0
Jak się pali w komorze silnika to chyba lepiej wysiadać, niż sprawdzać, czy będzie prawdziwy pożar, czy nie. PS. a te wszystkie ognie po eksplozji silnika to były nieprawdziwe?
01.05.2016 13:00
0
Jeszcze pod koniec lat 80 bolidy miały szybkę i jakoś się jechało a teraz nagle wszystkim przeszkadza trochę wieksza szyba zaproponowana przez Red Bulla. Ecclestone krytykuje wszystko oprócz Putina. Nie wiem o co chodzi temu staremu dziadowi ale chyba tylko o zrzucenie z siebie jakiejkolwiek odpowiedzialności za F1. On chce przytulić kasę i powiedzieć co złego to nie ja.
01.05.2016 13:08
0
Prawdziwy pożar w F1 będzie jak mechanicy Saubera nie dostaną przez kolejny miesiąc pensji i podpalą zaporę z opon Pirelli w alei serwisowej.
01.05.2016 13:10
0
@6 Jahar, bijesz ostatnio rekordy niemądrych komentarzy. Może wróćmy do kaset VHS, bo w latach 80-tych jakoś się na nich jechało. F*ck progress!
01.05.2016 13:25
0
@3 esbek2 Ale w ostatnich latach nie przypominam sobie żeby był pożar w samochodzie F1, który zagrażałby życiu kierowcy, a wypadków z przedmiotami uderzającymi w głowę kierowców było kilka. Wiec może jednak to takiej ochronie warto bardziej myśleć.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się