WIADOMOŚCI

GP USA w oczach Bridgestone. Strategie doboru opon
GP USA w oczach Bridgestone. Strategie doboru opon
Wyścig o Grand Prix USA był 180-tą rundą Mistrzostw Świata Formuły 1 dla Bridgestone Motorsport. Jak przyznaje przedstawiciel japońskiego producenta opon - Kees van de Grint - średnia i miękka mieszanka ogumienia Potenza sprawowała się na Indianapolis Motor Speedway bez zarzutu, dzielnie znosząc upał i wysokie przeciążenia na owalu, umożliwiając przy tym wszystkim zespołom swobodne dostosowanie strategii do potrzeb poszczególnych kierowców.

Tymczasem już jutro ogumienie Bridgestone znów wkroczy do akcji - dziewięć zespołów zapowiedziało swój udział w trzydniowych testach na Silverstone, podczas gdy pozostałe dwa udadzą się na Jerez. Cała stawka sprawdzać będzie mieszanki miękką i średnią - dokładnie takie, jakie użyte zostaną podczas kolejnej rundy Mistrzostw, Grand Prix Francji.
baner_rbr_v3.jpg
Kees van de Grint, szef operacyjny Bridgestone
"To fantastyczny rezultat dla Lewisa Hamiltona. Cieszę się, że opony miały wpływ na wyścig - obie mieszanki Bridgestone Potenza dopuszczały dowolne strategie. Nie wszyscy kierowcy z punktowanej ósemki użyli tego samego rozwiązania na ostatnim stincie - a zawodnik jadący na jeden pit-stop zmierzał po punkty, póki nie musiał wycofać się z powodu problemu nie związanego z ogumieniem."

"Jestem wyjątkowo dumny, że bolidy na naszych oponach tryumfowały na tym torze już osiem razy. Dla marki, która na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo - nie tylko w ogumieniu przeznaczonym na cywilne drogi, ale także w warunkach wyścigowych - opanowanie trzynastego zakrętu, najbardziej wymagającego w kalendarzu, to prawdziwy sukces. Pokonaliśmy nie tylko słynny owal - ale także wysokie temperatury; opony sprawowały się dobrze w przeszło 100 stopniach Celsjusza. Gratulacje dla Sebastiana Vettela za zdobycie pierwszego punktu w Formule 1 na ogumieniu Bridgestone."


Strategie doboru opon:

Renault
Giancarlo Fisichella: miękkie - średnie
Heikki Kovalainen: miękkie - miękkie - średnie

Ferrari
Felipe Massa: miękkie - miękkie - średnie
Kimi Raikkonen: średnie - miękkie - miękkie

McLaren-Mercedes
Fernando Alonso: miękkie - miękkie - średnie
Lewis Hamilton: miękkie - miękkie - średnie

Honda
Jenson Button: miękkie - średnie
Rubens Barrichello: miękkie

BMW
Nick Heidfeld: miękkie - średnie - średnie
Sebastien Vettel: miękkie - miękkie - średnie

Toyota
Ralf Schumacher: miękkie
Jarno Trulli: miękkie - miękkie - średnie

Red Bull Racing
David Coulthard: miękkie
Mark Webber: miękkie - miękkie - średnie

Williams
Nico Rosberg: miękkie - średnie
Alex Wurz: miękkie - średnie

Toro Rosso
Vitantonio Liuzzi: średnie - miękkie
Scott Speed: miękkie - średnie

Spyker
Christijan Albers: średnie - miękkie
Adrian Sutil: średnie - miękkie - miękkie

Super Aguri
Takuma Sato: miękkie
Anthony Davidson: średnie - miękkie - miękkie

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

16 KOMENTARZY
avatar
Basiorek

18.06.2007 17:08

0

"Jestem wyjątkowo dumny, że bolidy na naszych oponach tryumfowały na tym torze już osiem razy." No tak teraz sobie podbiją statystyki jak są jedynym dostawcą opon ;)


avatar
Sauron9

18.06.2007 17:17

0

Mam takie pytanie: Jakie są najlepsze i najnowsze gry na PC związane z F1. Powiedzcie mi wszystko o grach o tej tematyce bo bardzo bym chciał sobie pograć a na PS3 nie mogę sobie pozwolić :(


avatar
miszczuk12

18.06.2007 17:20

0

mam pytanie czy robert kubica wystartuje w tcyh testach??


avatar
xsamir

18.06.2007 17:28

0

Robert nie wystartuje na Silverstone :(


avatar
blue57

18.06.2007 17:28

0

witam, słyszałem coś o rFactor i włąśnie przymierzam sie do jej wypróbowania ... wpisz w googlu i wejdz na ich strone - wygląda obiecująco...


avatar
rushit

18.06.2007 17:29

0

Fajnie jakby do walki o mistrostwo dołączyły inne firmy oponiarskie. Mam na myśli powrót michelin, może Ecclestone załatwiłby jakieś dunlopy jeszcze. Przepisy trzeba by bylo dostosować tak że w każdym wyścigu dla danego teamu będą dostępne różne mieszanki różnych firm. Jak narazie to na kazdym torze najlepiej sie bridgestony spisują... a może niekoniecznie.


avatar
abuk111

18.06.2007 20:29

0

rushit: według mnie Brigdstony spisuja sie na tym torze lepiej ale OD Michelina. Może jakby do F1 doszły Dunlopy lub Pirelli ( a może GoodYear) to Bridgestony na Indianapolis zostały by zdetronizowane ( a może wtedy ruszył by postęp w branży oponiarskiej bo jak nie ma konkurencji to Brigdestone może przez kolejne sezony nie zmienić mieszanki :-/ )


avatar
barteks2

18.06.2007 20:34

0

Ja żałuję, że nie ma konkurencji wśród firm oponiarskich :(


avatar
barteks2

18.06.2007 20:35

0

Ciekawe.... BMW chyba pierwszy raz dało inną strategię opon dla obu kierowców....


avatar
kuba300

18.06.2007 22:45

0

..."słyszałem coś o rFactor"... - Na razie Sony ma oficjalną licencję FIA. A na PC to F1 Challenge '99-'02. Dużo dodatków i uakualnień itp. pobierzesz na http://www.bhmotorsports.com/


avatar
walerus

19.06.2007 08:33

0

Dębice im dać i kontinental z ograniczeniem prędkości do 160 km/h ;-) to dopiero byłoby wyzwanie i strategie na 5 pitstopów....


avatar
danilo

19.06.2007 10:13

0

walerus Wtedy nie byłaby już to F1. :P


avatar
walerus

19.06.2007 11:14

0

chciałbym widzieć dębicę w takim kocyku jak oni tam mają......a pęcherze to by yły jak balony już na pierwszym kółku.....


avatar
rushit

19.06.2007 14:12

0

dylemat: miękkie "kormorany" czy supermiękkie :)))


avatar
walerus

19.06.2007 15:48

0

;-)


avatar
scepak

20.06.2007 11:41

0

rFactor najlepsza gra na PC jeśli chodzi o F1. BMW udostępniło dane swoich bolidów także model jazdy jest bardzo realistyczny. Oczywiście najlepiej grać na dobrej kierownicy. wejdź na www rfactor.net


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu