Zespół Ferrari po GP Singapuru i dominacji Sebastiana Vettela przyznał, że szanse pokonania go w walce o tytuł mistrzowski spadły praktycznie do zera. Ferrari, podobnie jak większość ekip na tym etapie mistrzostw, postanowiło skupić większość swoich zasobów na przyszłorocznym projekcie.
Ostatecznie sześć weekendów wyścigowych sezonu 2013 Ferrari chce wykorzystać do testowania niektórych części na sezon 2014. Model F138 będzie jednak cały czas w mniejszym stopniu rozwijany dzięki zaplanowanym wcześniej poprawkom.„Nadal mamy nowe części na kolejnych kilka wyścigów i będziemy je sprawdzać, aby cały czas poprawiać auto” mówił Pat Fry, dyrektor techniczny zespołu. „Jeżeli chodzi o sezon 2014, ze względu na znacznie większe zmiany w bolidach od strony silnikowej a także aerodynamicznej, naturalnie teraz jest trudniej testować te części, ale mamy kilka drobnych spraw do przetestowania podczas pozostałych, tegorocznych wolnych treningów. Będziemy bardziej skupiali się na niezawodności, a to oznacza, że na ostatnie piątkowe sesje mamy bardzo pracowity harmonogram.”
Główny projektant zespołu, Nikolas Tombazis, podkreślał także istotę zakończenia modernizacji tunelu aerodynamicznego, który już od kilku lat przysparza ekipie spore problemy.
„Technologia tunelu aerodynamicznego była naszym słabym punktem w porównaniu do konkurencji” mówił. „Mieliśmy pewne problemy z jakością przepływu powietrza, które nie było tak jednolite jak powinno i nie mogliśmy sprawdzać w nim modelu tak dużego jak byśmy chcieli.”
„Nasze dane i oprzyrządowanie było przestarzałe, więc nie mogliśmy w ciągu dnia wykonać tylu pomiarów i eksperymentów, a to zdecydowanie działało na naszą niekorzyść. Modernizacja, którą przeprowadziliśmy w ostatnich miesiącach rozwiązała wszystkie te problemy. Dlatego jestem optymistą jeżeli chodzi o ten front. Gdy tylko w pełni uruchomimy tunel nie powinniśmy tracić na tym polu do naszej konkurencji.”
02.10.2013 11:00
0
Miejsca Ferrari w klasyfikacji generalnej konstruktorów w ostatnich 12 sezonach i obecnym Sezon 2001: 1. miejsce Sezon 2002: 1. miejsce Sezon 2003: 1. miejsce Sezon 2004: 1. miejsce Sezon 2005: 3. miejsce Sezon 2006: 2. miejsce Sezon 2007: 1. miejsce Sezon 2008: 1. miejsce Sezon 2009: 4. miejsce Sezon 2010: 3. miejsce Sezon 2011: 3. miejsce Sezon 2012: 2. miejsce Sezon 2013: 2. miejsce (sezon trwa)
02.10.2013 12:19
0
gdzie mozna znalesc jak mniej wiecej moga wyglądac nowe bolidy na sezon 2014 ??
02.10.2013 19:40
0
@2 Psychoanalityk Newaya ma już pierwsze własnoręcznie wykonane szkice. Jak nie możesz wytrzymać, to zadzwoń.
03.10.2013 01:18
0
@3 buahahahaha :)))
03.10.2013 16:39
0
@PiotrasLc - http://cyrkf1.wo rdpress.com/2012/11/01/teoret yczny-wyg lad-bolidu-w-2014-roku/
03.10.2013 16:41
0
http://ww w.f1a rab.com /technical/32950/ To też jest ciekawe
03.10.2013 18:15
0
skoczek130 dzieki
03.03.2014 15:40
0
Zamienił stryjek siekierkę na kijek
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się