Nowe Concorde Agreement w końcu zostało zatwierdzone przez wszystkie strony. Informacja o wstępnym porozumieniu między Berniem Ecclestonem a FIA została podana już podczas GP Węgier, jednak fundamentalny dokument łączący ciało zarządzające sportem, posiadaczy praw komercyjnych oraz zespoły cały czas nie był podpisany przez FIA.
Międzynarodowa Federacja Samochodowa nie wydała w tej sprawie jeszcze oficjalnego komunikatu, jednak oponent Jeana Todta w walce o fotel przewodniczącego FIA, David Ward, skomentował już osiągniecie swojego rywala.„Ostateczne wnioski z negocjacji Concorde Agreement są bardzo pozytywne dla FIA” mówił Ward. „To ważne osiągnięcie Jeana Todta i chciałbym mu pogratulować.”
Nowe porozumienie Concorde ma obowiązywać do 2020 roku.
Dzisiaj w Dubrowniku obraduje Światowa Rada Spotów Motorowych. Po południu możemy spodziewać się zalewu nowych informacji dotyczących przyszłości Formuły 1 i nie tylko.
27.09.2013 13:35
0
Concorde Agreement – umowa pomiędzy FIA, a zespołami Formuły 1 (obecnie reprezentowanymi przez FOTA) i Formula One Administration, która dyktuje zasady na których podstawie zespoły rywalizują w wyścigach, zasady podziału części wpływów z praw do transmisji oraz nagrody pieniężne. Efektem porozumienia jest zachęcanie do zwiększenia profesjonalizmu i sukcesu komercyjnego Formuły 1. Najważniejszym elementem tej umowy jest obowiązek zespołów udziału w każdym wyścigu, a więc podejmowania sport bardziej wiarygodne dla nadawców, którzy mieli dużo inwestować, aby nabyć prawa do transmisji telewizyjnych. W zamian zespoły gwarantowanych odsetek sportu handlowych dochodów. 7 grudnia 2004 podczas posiedzenia z udziałem szefów wszystkich zespołów oprócz Ferrari, Ecclestone zaoferował zespołom 260 mln funtów w ciągu trzech lat w zamian za jednomyślną zgodę na odnowienia Concorde Agreement, które zapewniłoby kontynuację Formuły 1 w obecnej formie, przynajmniej do czasu wygaśnięcia tej umowy. 19 stycznia 2004 Ferrari ogłosiło, że podpisało przedłużenie porozumienia. Umowa ta wygasa 31 grudnia 2012. W 2005 r., zespoły Red Bull i Jordan / Midland również podpisały porozumienie, a 7 grudnia 2005, Williams stał się czwartym zespołem, który podpisał przedłużenie umowy. 27 marca 2006, pięć zespołów zrzeszonych w GPMA przedstawiły swoje postulaty na sezon 2008. W 14 maja 2006 pięć zespołów zrzeszonych w GPMA podpisały umowę z właścicielami praw komercyjnych (CVC / Ecclestone), które stanowiły podstawę do następnego Concorde Agreement. Ustalenia Concorde Agreement nie obowiązywały w sezonie 2008. 29 lipca 2008 dziesięć zespołów rywalizujących w Formule 1 stworzyło Związek Zespołów Formuły 1 (Formula One Teams Association, FOTA), aby negocjować warunki nowej umowy. Po sporze między FOTA i FIA w pierwszej połowie 2009 roku, nowe Concorde Agreement zostało podpisane przez Maxa Mosleya i wszystkie zespoły oprócz BMW Sauber, który ogłosił zamiar wycofania się z rywalizacji po tym sezonie. Nowa umowa przewiduje kontynuację warunków umowy z 1998 r., i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2012 roku. Na tym samym spotkaniu z FIA, Światowej Rady Sportów Motorowych, został także uzgodniony program ograniczenia kosztów i zostały uzgodnione z sportowych i przepisów technicznych na sezon 2010.
27.09.2013 13:41
0
@1.scortes Nie wiem skad to wkleiles,ale mogles wczesniej przeczytac. Mamy rok 2013: )
27.09.2013 14:56
0
na tym polega ten cały shit
27.09.2013 16:31
0
@2 Pewnie ze starych newsów.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się