Ferrari przyznało, że ciągle ma problemy z tunelem aerodynamicznym, gdyż zbierane dane nie mają przełożenia na wyniki na torze. Pomimo tego zespół liczy, że odmieni się to w kolejnych wyścigach
Ostatnie poprawki aerodynamiczne nie przyniosły zakładanych efektów, przez co Fernando Alonso i Felipe Massa odpadli z walki o najwyższe pozycje. W efekcie Scuderia wróciła do sprawdzonych starszych części w F138.Obecnie rozwój samochodu przeprowadzany jest w tunelu należącym do Toyoty, po to by dać sobie możliwość poprawy własnego tunelu w Maranello. Jednakże szef projektu F138 Simone Resta uważa, że ciągle jest problem z korelacją danych pomiędzy tunelem i torem.
"Mieliśmy problemy (w zeszłym roku) i ciągle mamy problemy. Pracujemy w wynajmowanym tunelu, poprawiając własny, co zajmie nam resztę lata. Był z tym problem, ale pracujemy nad jego rozwiązaniem."
Resta zapewnił, że w najbliższych trzech wyścigach Ferrari będzie wprowadzać kolejne poprawki, by pomóc Alonso w walce o mistrzostwo.
"Powodem problemów w ostatnich kilku wyścigach było przywożenie części, które nie działały. Wprowadzaliśmy części, które nie działały lepiej od poprzednich. Teraz mamy wiele elementów na Spa, Monzę i Singapur, więc będziemy kontynuować pracę wyścig po wyścigu."
09.08.2013 12:34
0
tylko, że tunele Toyoty o ile dobrze pamiętam, mają możliwość testowania na modelu 1:1, a tunel Ferrari nie....... więc wydaje się, że Toyota zrobiła super robotę, skoro i tak praktycznie większość ekip u niej testuje... a nie tak dawno, podobno się z tego projektu wyśmiewali , a tu proszę :))))
09.08.2013 13:00
0
Scudera Ferrari w formule 1 ( stan na 28.07.2013r. ) Założyciel zespołu: Enzo Ferrari Pierwsze zgłoszenie do wyścigu: 1950r. Obecny szef zespołu: Stefano Domenicali Liczba tytułów mistrza świata konstruktorów: 16 Liczba tytułów mistrza świata kierowców: 15 Liczba wyścigów: 860 Liczba zwycięstw: 220 Liczba podium: 669 Liczba pole position: 207 Liczba najszybszych okrążeń: 228 Ostatnie mistrzostwo świata kierowców: Kimi Raikkonen (Sezon 2007) Ostatnie mistrzostwo świata konstruktorów: Sezon 2008 (Felipe Massa i Kimi Raikkonen) Ostatnie zwycięstwo: GP Hiszpanii 2013 (Fernando Alonso) Ostatnie pole position: GP Niemiec 2012 (Fernando Alonso)
09.08.2013 14:31
0
1. Artefact a od kiedy to można testować w tunelu pełnowymiarowym modelem bolidu?
09.08.2013 15:35
0
Niestety to wygląda na wygodne usprawiedliwienie, którym już posługują się od dwóch lat. Sorry ale tunel sam się nie koreluje tylko ludzie to robią. Skoro przez dwa lata nikt nie umie skorelować danych to oznacza, że trzeba zmienić ekipę. Na koniec sezonu podstawową wymówką Ferrari przegranych tytułów będzie zła korelacja tunelu. Za rok to samo powiedzą.
09.08.2013 21:40
0
ale ferari dawno pp nie mialo
09.08.2013 21:42
0
Najbardziej utytułowany zespół, największa marka sportów motorowych, ikona motorsportu... a tu mają problem z byle tunelem aero!? Parodia, po prostu PARODIA... ;)
10.08.2013 12:32
0
@ 3 sliwa007 jest artykuł o tym w którymś z tegorocznych miesięczników F1... dlatego napisałem o ile pamiętam :) jeśli się mylę, to proszę o poprawienie :) co do testów, to wydaje mi się, że jest zakaz testów ale na torze...
10.08.2013 13:52
0
1. Artefact ale zespoly nie moga testowac w tunelu aut 1:1
10.08.2013 23:20
0
Skoczek130, tunel to nie BYLE tunel. To ogromna i zaawansowana konstrukcja która musi działać na 101%. Pooglądaj trochę programów, poczytaj, sam zobaczysz że aerodynamika w bolidach to 90% sukcesu. My tego nie widzimy, ale oni to czują.
11.08.2013 21:13
0
Odchodząc od tematu - uważam że najrówniejsze traktowanie zawodników w ferrari miało miejsce w latach 2007-2009 gdy jeździli massa i raikkonen teraz to jest porażka
16.08.2013 10:36
0
@ 8. kempa007 - i dziękuję za informację :)
17.08.2013 11:24
0
lubiem ferrari
22.08.2013 21:32
0
nic nowego
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się