WIADOMOŚCI

  • 08.08.2013
  • 3911
Nie koniec problemów Saubera?
Nie koniec problemów Saubera?
Parę tygodni temu wydawało się, że finansowe problemy Saubera zostaną zażegnane dzięki pomocy rosyjskich sponsorów. Okazuje się jednak, że nie wszystko zostało w tej kwestii dogadane.
baner_rbr_v3.jpg
Szef Saubera – Monisha Kaltenborn przyznała, że są pewne opóźnienia w kwestii wejścia w życie porozumienia Saubera z rosyjskimi inwestorami. Okazuje się, że na koncie zespołu nie ma jeszcze ani grosza od nowego partnera.

Dodatkowo pojawiły się pogłoski, że umowa między stronami musi zostać podpisana przez samego prezydenta Rosji – Władimira Putina. Rzekomo opóźnienia mają wynikać z przyczyn biurokratycznych.

Przedstawiciele Saubera wkrótce mają udać się do Moskwy, aby podpisać stosowne papiery. Jak dotąd jednak zespół ze Szwajcarii nie otrzymał żadnego finansowego wsparcia, a Ferrari najwyraźniej zaczyna się niecierpliwić.

Ekipa z Maranello postawiło Sauberowi ultimatum w sprawie zapłaty za dostawę silników. Zespół musi zapłacić Włochom 9 milionów euro do końca letniej przerwy.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
mike 40

08.08.2013 21:21

0

Sauber Wpadł a tarapaty finansowe a to wszytko przez to że zespół jest nie zarządzany przez Petera Saubera


avatar
mike 40

08.08.2013 21:22

0

Kobiety w finansach to nie to co Peter Sauber


avatar
slawex1983

09.08.2013 07:08

0

Monia na pewno współpracuje z Panem Peterem Sauberem, więc się nie martw. Poza tym wydaje się, że to dobrze zorganizowana i zaradna kobieta.


avatar
Nietoperz3

09.08.2013 07:22

0

co spowodowało spadek formy i finansowy Saubera? Rok temu było dużo lepiej.


avatar
ipkuser

09.08.2013 10:03

0

@4. Bywa, McLaren też nie brakuje w tym sezonie..


avatar
PanPikuś

09.08.2013 12:18

0

@4. Rok temu zbudowali dobrą maszynę i rozwijali ją zbyt długo. Przełożyło się to na wyniki w tym sezonie. Brak wyników spowodował odejście sponsorów ( Porównaj sobie ilość reklam na zeszłorocznym i obecnym bolidzie ) Ponadto wydaje mi się, że Sauber już rok temu miał problemy. Powiedzmy sobie szczerze. Po co zatrudniać średniego kierowcę z niższej serii skoro można było zostawić Kobayashiego i dostawić do niego Hulkenberga za Pereza. Odpowiedź jest jedna : Mamona. Zatem problemy musiały być już w zeszłym roku. Pamiętajmy, że odszedł od nich James Key prawie równo rok temu. Zapewne gdyby mieli wtedy pieniądze zatrzymaliby go. Z resztą jak dobrym jest konstruktorem to widać gołym okiem. C31 zaprojektowane przez niego - 4 podia. C32 ( zaprojektowany bez jego wsparcia )- 7 punktów Hulkenberga. STR7 - 26 punktów na koniec sezonu i starty głównie z 17-18 pozycji STR8 - wspópraca z Key'em - 24 punkty w połowie sezonu. Przy czym 4 razy startował RIC w Q3, a oba bolidy są często w kwalifikacjach na 13 -14 miejscu. Różnicę widać wyraźnie. Prawda jest taka, że jeżeli Sauber nie zbuduje dobrej bazy na sezon 2014 i kolejne to możemy być świadkami końca tej ekipy lub dołączą do Williamsa.


avatar
Ananas

09.08.2013 12:46

0

Sauber F1 Team w formule 1 ( stan na 28.07.2013r. ) Pierwsze zgłoszenie do wyścigu: 1993r. Obecny szef zespołu: Monisha Kaltenborn Liczba tytułów mistrza świata konstruktorów: 0 Liczba tytułów mistrza świata kierowców: 0 Liczba wyścigów: 264 Liczba zwycięstw: 0 Liczba podium: 10 Liczba pole position: 0 Liczba najszybszych okrążeń: 3 Najwyższe miejsce w klasyfikacji generalnej: 4. miejsce (Sezon 2001) Najwyższe miejsce w wyścigu: 2. miejsce (Sergio Perez - GP Malezji 2012, GP Włoch 2012) Najwyższa pozycja startowa: 2. pozycja (Jean Alesi - GP Austrii 1998, GP Francji 1999; Kamui Kobayashi - GP Belgii 2012)


avatar
Skoczek130

09.08.2013 21:45

0

@mike 40 - pleciesz kompletne bzdury gościu. Czy Peter Sauber, czy nawet sam Bill Gates, na Saubera sponsorzy popytu NIE MAJĄ! Wykupienie przez BMW było ich jedyną drogą do przetrwania. Teraz jest podobnie. Może Honda wróci z fabryczną ekipą w 2016r. ?? ;) Póki co jednak czeka ich trudna przeprawa, którą mam nadzieje przetrwają.


avatar
mistrz sebastia

17.08.2013 11:32

0

szkoda


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu