Zespół Toro Rosso w ostatnim wyścigu sezonu zdobył 4 punkty, za sprawą 8 lokaty Jeana-Ericka Vergne. Daniel Ricicardo finiszował na 13 miejscu, po tym jak zaryzykował złą zmianę opon.
Jean-Eric Vergne, P8„Dobrze finiszować na ósmej pozycji, niemniej nie jestem zadowolony z siebie, ponieważ podjąłem decyzję aby długo pozostać na torze na gładkich oponach a to okazało się błędnym wyborem i kosztowało mnie jedno okrążenie. Zespół pozwolił mi jechać wyścig po swojemu, gdyż najlepiej widziałem co się dzieje z kokpitu. Dzisiaj nauczyłem się wielu cennych rzeczy. Niemniej, gdyby deszcz utrzymał się z dala, to byłaby świetna decyzja! Podczas restartu, gdy zjechał samochód bezpieczeństwa jechałem tuż za Glockiem, ale zostałem zaskoczony. Stawka z przodu ostro zahamowała a ja wjechałem w jego tył. Już go przeprosiłem. Moje tempo na gładkich oponach na wilgotnym torze było bardzo dobre. Ukończenie ostatniego wyścigu w punktach także jest dobre dla nas.”
Daniel Ricciardo, P13
„Start był dość chaotyczny. Kilka aut wyleciało z toru a inni starali się to ominąć. Udało mi się nadrobić kilka pozycji, a moje tempo wydawało się w porządku. Starałem się utrzymać za kierowcami przede mną. Warunki cały czas się zmieniały. Mniej więcej w połowie dystansu, wydawało się, że jesteśmy w dobrej formie, jechaliśmy na ósmej lub dziewiątej pozycji. Deszcz się nasilił po moim pierwszym pit stopie, gdy założyłem świeże gładkie opony, więc musiałem ponownie zjechać, a to kosztowało mnie dużo czasu. Mówiąc łopatologicznie chodziło o zbyt wiele pit stopów.”
25.11.2012 20:24
0
Nienormalna sytuacja, Crash gate przy tym zespole to mały pikuś
25.11.2012 20:30
0
Vergne niby zdobył wiecej pkt, ale jakoś lepiej prezentował sie Ricciardo - jak dla mnie on wygral tutaj w tym zespole rywalizacje.
25.11.2012 20:33
0
1. rewiblack nie przesadzaj. Wiadomo że Toro Rosso to jedna paka z Red Bullem. Niech Ferrari też zainwestuje kasę w zespół satelitarny.
25.11.2012 20:41
0
3. Posiadanie zespołów ''satelitarnych'' powinno być zabronione bo prowadzi to do machlojek . Patrząc na LT miałem wrażenie , że Webber + TR blokuje wszystkich za Vettelem. Btw. jak to się ma do obniżania kosztów...
25.11.2012 20:49
0
Wytłumaczcie mi coś bo już nie ogarniam. Zespół "córka" Red Bulla nie potrafi zbudować auta, które regularnie punktuje i na kolejny sezon zatrudnia mocno przeciętnych kierowców. Coś mi tu nie gra. Nie sądzicie?
26.11.2012 01:02
0
Nie. To że zespół pochodzi od jednej firmy nie znaczy że ma takich samych inżynierów itd. Inny jest też pewnie wkład finansowy. Dla RBR to swoista szkółka kierowców na przyszłość. A co do obniżania kosztów - Red Bull widocznie stoi na tyle finansowo dobrze, że oszczędzać nie musi. Łatwo zauważyć, że cała wielka kampania oszczędzania ma pomóc słabszym zespołom, bo RB, McLaren, Ferrari i pewnie też Mercedes mają wystarczające zasoby i dla nich wszelkie regulaminowe zmiany są raczej zbędne.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się