WYNIKI Jerez [ 11 grudnia 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:17.258 | 138 |
2 | T.Sato | Toro Rosso | 1:17.520 | 119 |
3 | H.Kovalainen | McLaren | 1:18.049 | 96 |
4 | K.Raikkonen | Ferrari | 1:18.782 | 82 |
5 | F.Massa | Ferrari | 1:19.050 | 72 |
6 | F.Alonso | Renault | 1:19.319 | 124 |
7 | N.Rosberg | Williams | 1:19.388 | 130 |
8 | P.de la Rosa | Force India | 1:19.499 | 47 |
9 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:19.559 | 134 |
10 | C.Klien | BMW Sauber | 1:19.738 | 101 |
Jerez - dzień #3: Toro Rosso po raz trzeci
Kierowcy zespołu Toro Rosso także ostatniego dnia testów w Jerez dominowali na torze, testując tegoroczną wersję bolidu STR3 i rywalizując o miejsce w podstawowym składzie ekipy na sezon 2009. Najszybszy po raz kolejny okazał się młody Szwajcar- Sebastien Buemi. Drugi był Takuma Sato.Za Kovalainenem znalazł się drugi z Finów- Kimi Raikkonen, który był o prawie 0,3 sekundy szybszy od swojego kolegi z teamu- Felipe Massy. Zespół Ferrari nie testował jeszcze na torze swojego systemu KERS.
Na szóstym miejscu sesję testową zakończył Fernando Alonso, który dzisiaj zasiadał za kierownicą bolidu R28. Nico Rosberg z Williamsa przejechał dzisiaj pokaźną liczbę 130 okrążeń jednak nie był najbardziej aktywnym zawodnikiem na torze. Więcej okrążeń od Niemca zrobili, najszybszy dzisiaj Sebastien Buemi oraz Robert Kubica, który po wczorajszej awarii, dzisiaj mógł w pełni skoncentrować się na swojej pracy, zajmując ostatecznie 9 miejsce w tabeli z czasami.
Po sesji testowej Robert Kubica powiedział: „Byłem w stanie przejechać dzisiaj wiele okrążeń, przejeżdżając prawie 600 km, co jest bardzo dobrym znakiem. Naszym głównym celem na tym etapie jest zrozumienie co możemy zrobić z ustawieniami bolidu na przyszły rok.”
Pecha miał natomiast dzisiaj drugi z kierowców BMW Sauber- Christian Klien, który rano podobnie jak wczoraj Kubica, musiał się zatrzymać na torze z powodu awarii mechanicznej. Mechanicy niemiecko-szwajcarskiego zespołu uporali się jednak z usterką dużo szybciej i Austriak ostatecznie zdołał przejechać 101 okrążeń. Podobnie jak we wcześniejszych testach zespół BMW Sauber koncentrował się na przygotowaniach do sezonu 2009.
Dzisiaj warunki na torze były, podobnie jak wczoraj bardzo dobre. Przez cały dzień świeciło słońce, a temperatura powietrza dochodziła do 15 stopni Celsjusza.
Jeszcze przed Świętami, w przyszłym tygodniu, zespoły F1 pojawią się na testach w Jerez, a także na nowym torze Algarve w Portugalii.
komentarze
1. niza
chyba 4 dzień a nie 3 :P
2. onetent1
Szkoda, że Vettel nie testował dzisiaj
3. niza
no ale Robert się dziś napracował, aż 134 okrążenia
4. onetent1
a dzisiaj Kubica jeżdził z KERS czy nie?
5. tomaszek f1
z kers przeciez to ewidentnie widac
6. onetent1
a czy ktoś oprócz BMW tu dzisiaj testował z KERS?
7. niza
Kubica nie jeździł z KERSem, dziś z tym jeździł Klien
8. niza
no i znów się powtórzę, sorki ale z KERSem dziś jeszcze jeździł Pedro de La Rosa i Rosberg ale żeby nie było, Kubek jeździł z całym, nowym pakietem aero i ze slickami oczywiście
9. pz0
Williams tradycyjnie miał KERS.Williams może sobie na to pozwolić bo KERS mechaniczny jest dużo tańszy w eksploatacji od elektrycznego.
10. Skoczek130
Buemi wykręcił na prawdę imponujący czas. Nie wiem jaki jest rekord, ale pewnie nie brakuje mu dużo do niego. Robert na szczęście po dość pechowej wczorajszej sesji mógł dzisiaj zrobić zrobić najwięcej okrążeń ze stawki. Klien również zrobił ich dużo i pewnie zrobiłby ich więcej, gdyby nie awaria. Jeśli chodzi o skład STR, to coś mi się wydaje, że to jednak Sato będzie etatowym kierowcą, a nie Bourdais. Buemi to już pewniak. :)
11. pz0
BMW kręci te kółka, ale zostało im już na ten rok najmniej kilometrów testowych, bo 3700. Na trzy dni testów powinno wystarczyć.
12. jacekhome
Oby takie pozycje dla BMW nie były normą w nadchodzącym sezonie, atego jednak sie obawiam :(
13. totalfun
Ja czekam na testy od stycznia. Dopiero po nich będzie można coś powiedzieć. Ciekaw jestem jak będzie wyglądała rywalizacja między Nickiem a Robertem. Z tego co sobie przypominam to na testach 01-03.2008 Robert przegrał czasowo tylko raz i jego dominacja potwierdziła się w sezonie. Teraz po wprowadzeniu KERS jestem troszkę zaniepokojony. Może być tak, że to Nick będzie błyszczał. No i znów wróci temat faworyzowania Niemca....
14. 19tomek922
jacekhome- zwroc uwage ze kazdy testuje co innego... nie kazdy zespol uzywa pakietu aero na 2009 i kersu i innych pierdol... ;p a tak swoj droga to czy Pedro de la Rosa nie jeste czasem testerem McLarena? w tabeli jest ze P. de la Rosa jezdzil dla Force India ;D Pozdrawiam Wszystkich Fanow Tego Pieknego Sportu ;D
15. Skoczek130
Owszem, jest testerem Macka, jednak na ich polecenie testował w Force India w związku z zakontraktowaniem się zespołu Force India z McL na dostarczanie silników, KERS itp.
16. Master666
Z jednej strony 19tomek922 ma rację gdyż w Jerez P.d.l. Rosa testował McLarena, a nie FI. kempa007 powinien poprawić ten błąd.
17. Skoczek130
Aaaa, nie zwróciłem na to uwagi, P. de la Rosa testuje dla McL. Force India nie testuje.
18. Shallan
Te jazdy po torze to tylko formalność. Mamy XXI wiek i miliony $ ładowane w etap projektowania tych samochodów. Moim zdaniem ten etap ma na celu tylko potwierdzenie tego, co wyliczyli wcześniej inżynierowie na komputerach oraz zebranie danych do drobnych korekt. Samochód ma (lub nie) potencjał i to jest jego cecha główna, czynnik bazowy, do którego w zależności od warunków (pogoda itp.) można dodać lub odjąć kilka %. Jeżdżą w tej chwili i tak jakimiś "przejściówkami", więc chyba chodzi tylko o sprawdzenie "w warunkach bojowych" jakiś nowych materiałów, z których budowane są części samochodu.
19. ricardo2
bmw coś słabe jest ostatnio...
20. Dagmara_W
dobrze że sobie testuja moze jakas nauke z tego wyjma na sezon i lepiej sie uporaja z balansem itp.. ciekawe jak z szybkoscia bo tego raczej nie testuja.. słowa Kubicy jak zwykle szczere
21. sivshy
to że BMW słabo wypada na testach, świadczy tylko o tym, że nowe przepisy pogarszają znacznie czasy okrążeń, co bylo z reszta do przewidzenia. Po prostu sa juz jednym z najbardziej zaawansowanych zespolow w przygotowaniach do kolejnego sezonu. Z kolei STR jest najbardziej w lesie, bo zamiast skupic sie na zmianach w regulaminie, testuja kierowcow, wiec teraz bryluja, ale poczekajcie do marca...
22. sivshy
Shallan, o to chodzi, ze zaden superkomputer nie odwzoruje wiernie realiów panujących na torze. Wszystko i tak trzeba przetestować w praktyce...
23. Skoczek130
sivhy- zgadzam się z tobą. Przykładem może być BMW, które jak twierdziło te części, które sprawdzały się teoretycznie, w praktyce miały odmienny skutek.
24. Skoczek130
Czasy okrążeń będą słabsze minimum o 2 sekundy. Tak mi się przynajmniej zdaje.
25. Budyn_F1
NIe wyglada to za dobrze.
26. pioootrek91
Buemi szaleje :)
27. niza
dokładnie, na STR odbije się to bardzo nieprzyjemną czkawką, lepiej niech zaczną testować nowe rozwiązania a nie kierowców bo może się to dla nich źle skończyć
28. Voight
Tylko oni nie muszą testować nowych elementów bo zrobi to za niech RBR. Oni muszą się tylko skupić na dostrojeniu bolidów do kierowców
29. sivshy
A nie jest przypadkiem tak, że RedBull uznał za obciach to, że RBR przegrywa z STR i po prostu celowo sprawia, że STR olewa nowy sezon?
30. rooffi
ale BMW Sauber sie spiepszył
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz