WYNIKI Barcelona [ 19 listopada 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:19.295 | 75 |
2 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:19.839 | 122 |
3 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:20.154 | 115 |
4 | G.Paffett | McLaren | 1:21.140 | 81 |
5 | J.Button | Honda | 1:21.387 | 94 |
6 | C.Klien | BMW Sauber | 1:21.534 | 88 |
7 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:21.592 | 106 |
8 | B.Senna | Honda | 1:21.676 | 107 |
9 | N.Piquet | Renault | 1:22.148 | 94 |
10 | N.Hulkenberg | Williams | 1:22.410 | 51 |
11 | L.Badoer | Ferrari | 1:22.866 | 120 |
12 | G.Fisichella | Force India | 1:23.068 | 92 |
13 | P.de la Rosa | Force India | 1:23.103 | 88 |
Testy - dzień #3: Red Bull ponownie najszybszy
Podobnie jak w dwóch pierwszych dniach zimowych testów pod Barceloną, także i trzeciego najszybsi okazali się kierowcy zespołów spod znaku Red Bulla. Sebastian Vettel ponownie okazał się najszybszy, wyprzedzając Sebastiena Bourdais i Sebastiena Buemi z Toro Rosso.Do zespołu BMW Sauber, który przez wszystkie trzy dni testował wersję przejściową bolidu F1.08 wyposażoną w charakterystyczne zmiany aerodynamiczne dołączył zespół Williamsa, który ostatniego dnia zdecydował się także wyjechać na tor bolidem przejściowym z nową aerodynamiką. Zespół Hondy z kolei testował jedynie przednie skrzydło, które spełniała wymogi przyszłorocznego regulaminu F1.
Za stajniami spod znaku Red Bulla sesję, podobnie jak we wcześniejszych dniach, kończył McLaren, który testował dzisiaj wraz z Garym Paffettem nowy system KERS. Brytyjczyk stracił do najszybszego Vettela prawie 2 sekundy. Piąty czas dnia przypadł w udziale Jensonowi Buttonowi, który testował dzisiaj nowe przednie skrzydło.
Na szóstym miejscu dzień zakończył powracający za kierownicę bolidu BMW Sauber F1.08 Christian Klien, który był nieznacznie szybszy od drugiego kierowcy niemiecko-szwajcarskiej stajni- Nicka Heidfelda. Klien testował dzisiaj system KERS, podczas gdy Nick Heidfeld koncentrował się na ustawieniach przejściowego bolidu bez systemu odzyskiwania energii kinetycznej. Niemiec miał dzisiaj możliwość przetestowania także nowego, ruchomego przedniego skrzydła sterowanego z kokpitu bolidu.
W pierwszej dziesiątce znaleźli się jeszcze Bruno Senna (Honda), Nelson Piquet (Renault) oraz Nico Hulkenberg (Williams). Na 11 miejscu dzień zakończył Luca Badoer, który dzisiaj wykonał sporo pracy dla zespołu Ferrari, przejeżdżając łącznie 120 okrążeń toru pod Barceloną. Stawkę zamykali kierowcy Force India- Giancarlo Fisichella oraz testujący dla hinduskiej stajni tester McLarena- Pedro de la Rosa.
W ostatnim dniu testów pogoda ponownie sprzyjała zespołom testowym i przy bezchmurnym niebie kierowcy mogli spokojnie zakończyć pierwszą zimową sesję testową pod Barceloną.
Sesja testowa była dzisiaj trzykrotnie przerywana czerwoną flagą. Na początku dnia problemy mieli obaj kierowcy BMW Sauber. Najpierw Nick Heidfeld zatrzymał się na zakręcie numer 1, potem Christian Klien zaliczył wycieczkę poza tor na zakręcie numer 5. Popołudniu Giancarlo Fisichella zatrzymał się na zakręcie numer 7.
Zdjęcia:
komentarze
1. junior93
Ja bym nawet powiedział, że nie tylko Red Bull najszybszy ale także Sebastiany :)
2. Lord_Darnok
C.Klien z KERS lepszy Heidfeld?
3. niza
Sebastiany dominują :P
4. Skoczek130
Między Sebastianami, a resztą prawie 2 sekundy, jednak wynika to z regulacji bolidów.
5. tomaszek f1
tak tylko ze zauwazmy ze TR jezdzi tym starym bolidem wszyscy testuja nowosc i udoskonalaja bolidy a ci sprawdzaja kierowcow zeby m sie to nie zemscilo w przyszlym sezonie bo nie ukrywajmy te 5 miesiecy to malo jak na taki przewrot w F!
6. marcinnn
Jedna rzecz mnie bardzo niepokoi... Trzeci trening i trzeci defekt BMW
7. tomaszek f1
senna chyba ma juz miejsce w HONDA bo czytalem na ich stronie bryyjskiej ze nie zawodzi ich oczekiwan i ze robi wiecej nizby sie spodziewali
8. tomaszek f1
no defekt tylko ze ten bolid byl tylko te 3 dni na torze i tylko bmw jezdzi juz gotowym bolidem na przyszly sezon nie ukrywajmy sa do przodu duzo..i widac ze cos robili kosztem tych nie powodzen w koncowce..inni testuja dopiero jakies balasty czi opony a bmw juz caly bolid
9. kempa007
senna tak czy inaczej w F1 bedzie. biznes to biznes, a nazwisko robi swoje jakby nie patrzec, bedzie mu ciezko :/
10. Orlo
To Vettel jednak pozostał w Toro Rosso, mości panie kempa?:D
11. tomaszek f1
a no wlasnie bedzie mial duzo presje moze nie tak od zaspolu jak od kibicow na swiecie a zwszacza w brazylji i wloszech gdzie ayrton byl "pol bogiem".. ale chlopak ma potencjal i jezdzi bardzo odwaznie
12. niza
faktycznie mały błąd się wkradł, przy Vettelu powinien być RB :P
13. grzesiek1870
cos BMW ma duzo awarii z tymi przejsciowymi bolidami, oby poprawili niezawodnosc...
14. kacper1812
red bull i toro roso najlepsze w pszyszłym sezonie istniej taka możliwośc?????????Bmv zawodne znowu aby to naprwili i miel forme!!!!!!!!!!!!
15. jankiel00
marcinn - dokładnie. Mam nadzieję, że to poprawią przed startem sezonu.
16. Budyn_F1
Co ma Nick juz drugi raz zatrzymuje sie na 1 zakrecie najwyrazniej ma tam problem ale z czym Red Bull gora znowu pokazali klase Buemi juz powinien byc w Red Bullu.
17. pz0
Nick miał dzisiaj skrzydło ze zmiennym kątem.
18. s_4
Błąd w tabeli - Vettel jeździł RedBulem a nie ToroRosso
19. pz0
Widać na fotkach, że Honda też chyba miała regulowane skrzydło, widać jakiś zawias na którym jest zaczepiony drugi i trzeci segment. W BMW rozwiązali to banalnie, płat wisi na jakichś drutach. Czyżby ta zmiana kąta była zrealizowana w tak prosty sposób, po prostu pociągnąć ręką za linkę i płat się podnosi.
20. przesio
Honda tez juz chyba ma bolid na 2009 rok. Jesli honda dotrzyma kroku BMW to moze byc ze BMW HONDA a za plecami ferari z makami :) . Ciezko mi sobie to wyobrazic a jeszcze ciezej czerwony lysy bolid :P
21. Porky2
vettel staje sie niebezpieczny:) szkoda de la rosy. przesiadl sie z maca do force india i pewnie nie moze sie chlopak odnalezc:)
22. przesio
nie moga drutami pociagac sklrzydel bo to sie dzieje z za duza predkoscia :P Musi byc tzrobione elektronicznie :P
23. wobz
nie wiem czy ktoś zuważył że clain z kers miał prawe taki sam czas jak kubek bez
24. pz0
przesio masz fotki (oczywiście wyrzuć spacje) f1.gpupdate. net/en/photolarge. php?photoID=115933&catID=3664 i rozwiązanie BMW f1.gpupdate. net/en/photolarge. php?photoID=115882&catID=3664
25. shad2pl
Według mnie to nie jest regulacja kąta. To nie może działać, ma tylko jeden punkt zaczepienia. Może chodzi o usztywnienie skrzydła, bo jest sporo dłuższe i szersze od poprzedniego.
26. pz0
shad2pl, tylko że te druty są tylko przy jednym bolidzie. Cytat z oficjalnej strony BMW: ''zbierał dane o pracy nowego, regulowanego z kokpitu przedniego skrzydła''. Czyli w jednym z bolidów była regulacja skrzydła.
27. walerus
wniosków brak...
28. banias1
Niema słów.......
29. stoolk
strasznie paskudne są te nowe bolidy :/
30. lukasz1
wyglond sie nieliczy a liczy sie szybkosc niezawodnosc i areodynamika
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz