WYNIKI Jerez [ 25 lipca 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | H.Kovalainen | McLaren | 1:18.385 | 116 |
2 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:18.746 | 113 |
3 | D.Coulthard | Red Bull | 1:19.494 | 93 |
4 | R.Grosjean | Renault | 1:19.561 | 90 |
5 | F.Massa | Ferrari | 1:19.611 | 92 |
6 | K. Nakajima | Williams | 1:19.724 | 100 |
7 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:19.915 | 99 |
8 | A.Sutil | Force India | 1:19.965 | 72 |
9 | J.Button | Honda | 1:20.532 | 98 |
10 | K.Kobayashi | Toyota | 1:20.878 | 90 |
Kovalainen najszybszy ostatniego dnia testów w Jerez
W ostatnim dniu testów Heikki Kovalainen z McLarena nie pozwolił, aby kierowcy ze stajni Red Bulla zdominowali testy w Jerez. Fin ustanowił dzisiaj najlepszy czas całej, czterodniowej sesji testowej. Prawie 0,4 sekundy za kierowcą McLarena ostatni dzień testów ukończył jednak Sebastian Bourdais, reprezentant stajni Toro Rosso, a trzeci był David Coulthard z Red Bulla.Z piątym czasem sesję testową ukończył Felipe Massa, który dzisiaj wraz z ze swoim teamem testował pokrywę silnika w kształcie płetwy rekina. Tym samym w stawce wszystkich 10 zespołów tylko 2 jeszcze w ogóle nie testowały rozwiązania zaproponowanego przez Red Bulla. Czy nowa pokrywa silnika Ferrari zostanie użyta w którymś z wyścigów jeszcze nie wiadomo. Na poprzednich testach w Hockenheim, dwa tygodnie temu, nową pokrywę silnika testował zespół McLaren. Brytyjski team nie użył jej jednak podczas GP Niemiec.
Szósty czas dnia odnotował dzisiaj Kazuki Nakajima z Williamsa, który sesję zakończył przed Nickiem Heidfeldem. Kierowca BMW Sauber w ostatnim dniu testów koncentrował się nad sprawdzaniem ustawień mechanicznych i aerodynamicznych przed GP Węgier, które już w przyszłym tygodniu odbędzie się na torze pod Budapesztem.
Za Niemcem sesję testową ukończyli Adrian Sutil, Jenson Button oraz Kamui Kobayashi.
Kierowcom przez cały dzień sprzyjała pogoda. Temperatura powietrza dochodziła do 32 stopni Celsjusza, a tor nagrzał się do 45 stopni, stwarzając idealne warunki do testowania ustawień przed jak zwykle gorącym wyścigiem na torze Hungaroring.
komentarze
1. niza
dziwnie wygląda Ferrari z tą "płetwą rekina" jakoś nie pasuje to do tego bolidu, ale jeżeli ma im to pomóc to niech sobie jej używają, nie mam nic przeciwko ;p
2. 'bacardi
Już się następnego piątku doczekać nie mogę ech,,, Ciekawe rozwiązania McLarena, widzieliście? Najpierw "BMW Styled" skrzydełka na nosie a potem skrzydełka wzdłóż dziobu.
3. szewczenko
Niza gdzie ogladalas testy w Jerez??? W internecie czy w telewizji i na jakich programach lub stronach internetowych?? Prosze pomóż mi bo nigdzie nie moge tego ogladac :(
4. worm
cieszę sie ze znów zaostrzyła sie rywalizacja miedzy Mc'iem a Ferrari, martwią mnie jedynie dość słabe wyniki BMW na ostatnich 3 GP...:/ mam nadzieje ze tym razem bedzie lepiej, tym bardziej ze wyscig zobacze sobie z trybun;D!!!!!
5. sauber.93
to tylko zdjecia na formula1.com
6. sauber.93
Cieszy to,ze BMW nie jest ostatnie ale nie jest tez za wysoko(gdyby Robert jezdzil bylo by wyzej),Toro Rosso zaskakuje przez cale testy wysoko,rowniez Red Bull nie najgorzej,ale to tylko testy i w wyscigu moze sie wszystko zdarzyc tak naprawde jaki kto wykonal postep przekonamy sie w kwalifikacjach.Mysle ze McLaren skorzysta z tych nowych "skrzydelek wldluz dzioby"
7. sauber.93
wzdluz dziobu mialo byc:)
8. 5 5 5
BMW wreszcie nie ostatnie.
9. pz0
Które 2 teamy nie testowały jeszcze płetwy? Chyba tylko BMW. BMW zapowiadało też testy dziury w nosie, ale jakoś widać że w nosie zarówno dziurę jak i płetwę. Mam wrażenie że BMW za to zmieniło nieco deflektory no i dołożyli skrzydełka przy kokpicie.
10. F1_Fan
Robert nie testuje....nie jest wtajemniczany w nowe rozwiązania....dlaczego ??? bo ma nowy kontrakt z Ferrari...
11. matibak
No jest to trochę wkurzające, każdy coś nowego testuje. Maki wszystko co jest możliwe i chyba zwietrzyli szansę i dążą do tytułu w tym roku. BMW raczej odpuściło walkę, coś mi się wydaje, że teraz z wyścigu na wyścig będą coraz słabsi. Jako jedyny nie mają owiewki z przodu i nie robią nic nowego na testach... Za to może za rok wystrzelą, kto wie
12. nela
ciekawe czy to prawda z tym ferrari
13. Angulo
Mi to wisi jak McLaren z tym wygląda, byleby w tym sezonie udało im się jeszcze dowieźć chociaż ten jeden dublet, bo trzy okazje albo zmarnowali, albo mieli pecha.
14. Maraz
Mała korekta do newsa: "10 zespołów tylko 2 jeszcze w ogóle nie testowały rozwiązania" - tylko BMW tego nie testowało, reszta już wszyscy razem z Toyotą i Hondą.
15. niza
szewczenko niestety ale testów nie widziałam, foty jedynie pooglądałam, tak jak napisał sauber.93 wejdź na formula1.com albo na f1wm.pl
16. Qbus81
No i po urlopie! Kurcze nawet nie wiecie ile się po Iławie nabiegałem, żeby knajpę z POLSATEM znaleźć :) hihi... A w nawiązaniu do testów! BMW ma coś ekstra na Monzę (w tym nową pokrywę silnika), ale ewidentnie odpuszczają ten sezon i koncentrują środki na 2009
17. piotrek74
no to jak MCL testuje wszystkie odmiany rogów to teraz BMW zacznie testować ich nosek bo do tej pory nie kopiowali od siebie .
18. Bmw-Sauber_fan
alez ten mclaren sie napala na te czasy podczas testow. Qbus81- obys mial racje, ze na monze szykuja cos fajnego i na nastepny sezon, bo kubica bankowo w 2009 w bmw sauber
19. Przemo08
a jakie w ostatnim czasie nowe elementy aerodynamiczne testowało BMW Sauber? może mi ktoś napisać?
20. sivshy
Rzeczywiście, STR na tych testach pozytywnie zaskakuje, podobnie zresztą jak na GP Niemiec. Ale zwróććie też uwagę na czas Adriana Sutila, jak niewiele mu brakowało do Heidfelda. Czyżby Force India wkońcu włączyło się do walki ? Btw, te spekulacje są śmieszne. Nie zobaczyliście Roberta na testach, i już wiecie że ma kontrakt z ferrari. Przecież po to są kierowcy testowi, aby czasem na testach zastąpić kierowców wyścigowych. To jest ich praca, a Robert może odpocząć i nabrać sił po niedzielnym GP.
21. pz0
Przemo08 przecież pisałem, że wygląda mi na lekko zmienione deflektory no i te skrzydełka przy kokpicie.
22. kamilos1130
ZAL ZAL informacje na tej stronie przychodza 5 razy wolniej niz na onecie ZAL ZAL
23. lukasz1
Niezapominajcie ze w testach nie daje sie z siebie wszystkiego. A zwlaszcza bmw-sałber. Testy i treningi a wyścig to wielka pzepaść!
24. matt7
kamilos113 - to czytaj na onecie.
to jest bezsensu zeby sobie odpuszczac sezon, co roku ta sama bajka.
25. pz0
Bez sensu jest kontynuować rozwój tej konstrukcji jak w kolejnych latach musi być zupełnie inna niż do tej pory.Chyba, że walczy się o tytuł.
26. Kazik
Apropo tego co pisze Maraz nt.płetwy rekina to może kempa007 ma na myśli Williamsa bo nie przypominam sobie takiego info albo fotki.Jeśli się mylę to sprostujcie.
27. kempa007
williams testowal, honda mi sie nie przypomina... :-)
28. Dagmara_W
przynajmniej nie ostatni.. skupiaja sie na niezawodnosci i dobrze. Pozdrawiam
29. Kojo
Jak dla mnie to w testach BMW może cały czas zajmować ostatnie miejsca nawet 2 sek za innymi i tak sie tym nie będę przejmował, byle by w sobotę i niedzielę po 14 byli w czubie i wtedy się okaże kto jest mocny, a kto nie, a Ci co już robią tragedie, bo BMW w testach na końcu i w tym, ze Kubica nie testuje węszą spisek itp, to chyba nie interesowali się F1 zanim przyszedł tam Robert. Mogę powiedzieć na 99,9% że Kubek w przyszłym sezonie zostanie w BMW, a gdyby oni faworyzowali Heidfelda , to on by wygrał w Kanadzie i był na 4 miejscu w klasyfikacji kierowców.
30. Kazik
Chciałem podać link do zjęcia Hondy "z płetwą" ale system mi nie pozwala.
31. Kazik
Wygląda na to,że tylko BMW się w to nie bawi.Dobrze czy żle-czas pokaże.
32. F1_Fan
Wyjazd w czwartek wieczorem do Budapesztu :) trybuna silver 5 :) nie mogę się już doczekać :) pozdrawiam kochani :)
33. dziarmol@biss
może błądzę ale coś mi świta że takie "płetwy" były stosowane bodajże w latach 50-ych lub jeszcze przed wojną które wówczas nic nie dawały no i teraz ?nie wydaje mi się aby w jakiś szczególny sposób poprawiały osiągi.To takie placebo, pozdr.
34. Voight
dziarmol spoilery zaczęto stosować dopiero w latach 60. Przedtem takie coś jak aerodynamika nie istniało w F1. Chodzi o to,że masy powietrza które opływają zagłówek z lewej i prawej strony dzięki płetwie nie spotykają się i nie powodują turbulencji. To jak jakby otwartą dłoń wsadzić do wody, przesuwać i patrzeć jak tworzą sie wiry.
35. dziarmol@biss
2008-07-27 16:16:59 Voight -płetwa nie jest spoilerem, a co do tego co pisalem to jak wyżej nie jestem pewny ale jak znajdę w necie dam znać pozd.
36. pz0
kempa007 - Hondzia jak najbardziej testowała właśnie w Jerez.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz