WYNIKI Barcelona [ 16 kwietnia 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | F.Alonso | Renault | 1:18.483 | 100 |
2 | M.Schumacher | Ferrari | 1:19.323 | 83 |
3 | A.Sutil | Force India | 1:19.424 | 102 |
4 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:19.785 | 112 |
5 | N.Rosberg | Williams | 1:19.841 | 65 |
6 | R.Barrichello | Honda | 1:19.920 | 141 |
7 | L.Hamilton | McLaren | 1:20.591 | 102 |
8 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:20.715 | 71 |
9 | M.Webber | Red Bull | 1:20.849 | 87 |
10 | J.Trulli | Toyota | 1:20.867 | 90 |
Alonso najszybszy w trzecim dniu testów
Trzeci dzień intensywnych testów przygotowujących przed europejską częścią sezonu oraz zmianami przepisów na sezon 2009 ponownie przebiegł przy bardzo dobrych warunkach atmosferycznych. Najszybszym zawodnikiem na torze okazał się tym razem, lokalny bohater- Fernando Alonso, który jako trzeci kierowca w tej sesji testowej zszedł z czasem poniżej 1 minuty i 19 sekund.Z drugim czasem dzień zakończył, dorywczo pracujący jako tester Ferrari, Michael Schumacher. Zadaniem Niemca była dzisiaj głównie praca nad ogumieniem pozbawionym rowków. Po raz kolejny w testach wysoko znalazł się kierowca zespołu Force India. Tym razem Adrian Sutil wykręcił czas pozwalający zająć 3 miejsce. Niemiec przejechał swoje najszybsze okrążenie na slikach i z dociskiem aerodynamicznym obowiązującym w sezonie 2008.
Czwarty czas dnia uzyskał Robert Kubica, który dzisiaj przejął obowiązki testowe od Nicka Heidfelda. Polak przyczynił się także do przerwania sesji testowej. Na pół godziny przed zamknięciem toru bolid F1.08 wypadł z toru z powodu awarii technicznej, uderzył w barierę ochronną składającą się z opon. Spowodowało to nieznaczne uszkodzenia przedniego skrzydła i zawieszenia bolidu.
Przez cały dzień sesja byłą przerywana trzykrotnie. Pozostałe dwa incydenty miały miejsce również po południu. Jako pierwszy na torze zatrzymał się Fernando Alonso, a kilka minut po godzinie 16 z toru wypadł Sebastien Bourdais. Francuz na 9 zakręcie roztrzaskał dopiero co zaprezentowany nowy bolid Toro Rosso- STR3. Na szczęście kieorwca był w stanie opuścić bolid o własnych siłach. Uszkodzenia bolidu są jednak na tyle poważne, że jutro Sebastian Vettel najprawdopodobniej nie będzie mógł wypróbować nowego bolidu tak jak to planowano. Nowa konstrukcja STR3 ma zadebiutować w wyścigu o GP Turcji i łudząco przypomina projekt Adriana Neweya z siostrzanego teamu Red Bull. To już trzeci zespół, który używa zaprezentowanej przed Red Bulla na krótko przed startem sezonu innowacyjnej pokrywy silnika w kształcie „płetwy rekina”.
Lewis Hamilton z zespołu McLaren dzisiaj nie jeździł na gładkich oponach i z czasem 1:20,591 dzień zakończył na 7 pozycji, wyprzedzając Bourdais i Webbera. Na ostatnim miejscu w tabeli wyników znalazł się dzisiaj Jarno Trulli z Toyoty.
komentarze
1. ::::MORF::::
To tylko tesy wiec kazdy moze byc najlepszy. Nawet super aguri. To praca nad bolidem a nie prawdziwa rywalizacja o czas. Wielu jednak ni widzi roznicy pomiedzy tesami i wyscigiem, piszac glupoty.
2. alonsof1
dokładnie zgadzam sie z tobą
3. krystian1292
jutro kolejne testy
4. alonsof1
aczkolwiek nie które timy natestach próbują jezdzic na maksa ale to raczej ci z konca stawki
5. michcio64
mimo ze to tylko testy robert zaprezentowal sie dobrze ale pewnie testowal z normalna iloscia paliwa a nie jak niektorzy z konc stawki jezdza na oparach paliwa
6. Rk3
ciekawe co bylo powodem wypadku Kubicy
7. alonsof1
ciekawy jestem czy bmw da pojezdzic jutro markowi asmerowi ?jeszcze go nie było widac na zadnym tescie
8. SiwySzeryf
hehe ja juz sie ciesze , rozpiera mnie energia , na mysl o nasteonym GP , Kubica zrobi tam porządek o to sie niemartwcie :)
9. Leeloo
ze zdjęć wygląda jakby Kubica jeździł F1.07 nie wiem co o tym myśleć
10. TerrorVision
Choć rzadko biorę pod uwagę testy, to mam przeczucie że Alonso zaskoczy pozytywnie w wyścigu. P.S. Leeloo, Kubica jeździł F1.08, tylko bez "rogów byka".
11. Mattii
"Polak przyczynił się także do przerwania sesji testowej. Na pół godziny przed zamknięciem toru bolid F1.08 zatrzymał się na piątym zakręcie." zamiast napisać, że po prostu rozbił bolid to takie pierdoły piszą żeby wszyscy myśleli, że Kubica błędów nie popełnia. Oni zawsze ukrywają winę Polaka, podobnie jak komentatorzy.
12. Leeloo
ale zwróć uwagę że przedni nos jest dużo szerszy od F1.08 którym jeździł wczoraj Nick. I widać że musieli testować inne aero bo tylny spoiler leżał a u Nicka był postawiony, to samo z przednim spoilerem
13. Leeloo
@Matti - With one hour to go Kubica went off in turn 5 due to a technical problem. The minor impact into a tyre barrier caused some damage to the front suspension and front wing of the car. The reason for the technical problem will be further analyzed by the team’s engineers.
w cytacie wyraźnie jest napisane iż był to problem techniczny !!
14. rogas144
wcale nie rozwalił Kubica bolidu i nie gadaj pierdół.. był to tylko problem techniczny z przeniesieniem napędu..Kubica zatrzymał bolid i juz.. nie doszło do żadnego wypadku.. ja również zauważyłem ze nie ma tych skrzydełek na przednim spojlerze i ze jest mniejszy spojler.. wydaje mi sie ze BMW szykuje duzo zmian i myśle ze teraz w Europie użyją tych kołpaków na koła.. Pzdr.
15. Mattii
heheh jeszcze nie słyszałem, żeby na coś nie złożyli :D ale tak poważnie to wiem jak było, ale mi chodziło o to źródło informacji a nie jakieś inne!! i to, że to był "podobno problem" nie zmienia faktu że rozbił bolid :)
16. karolVTEC
Pamiętam testy przed sezonem gdzie Kubica był nawet poza pierwszą 10. Więc czasówek na testach lepiej nie brać pod uwagę ;D
17. Mattii
jak nie rozwalił jak rozwalił kurde w takim jednym źródle informacji przeczytałem że rozbił. Nie będę reklamował tutaj tego
18. Qbus81
cały przód - nos łącznie z przednim skrzydłem jest z F1.07 ewidentnie :)
19. tsubasa
Leeloo -> TO jest F1.08, popatrz na podpis na formula2.com. Ma chyba aero na przyszły rok.
20. tewumoto
@Qbus81: mam wrażenie, że nowe aero BMW zobaczymy dopiero na treningach przed samymi kwalifikacjami do GP.. :) BMW chce najwyraźniej potrzymać konkurencję w niepewności.. to jest po prostu styl dr Theissena.. :)
21. VAXER
heh coś myślę że w tym roku walkę o mistrzostwo konstruktorów bądą walczyć 4 zespoły: Ferrari, Maki, BMW i Renault ..... co do teg ostatniego to musiałby Piquet db jeździć .....
22. Booster
Ludzie,dzisiaj Robert jeździł z aero na przyszły sezon(docisk generowany przez spojlery mniejszy o połowę),więc oczywiście też wygląd bolidu musiał się sporo zmienić,a pozatym testy są do testowania a nie do ścigania i BMW testuje poszcególne elementy i jazdę z duża ilościa paliwa,a nie skupia się na kręceniu czasów.
23. Leeloo
@ tsubasa ja wiem że podpis jest jako F1.08 ale porównywałem zdjęcia F1.08 z tymi z dzisiejszych testów i różnią się znaczoco na korzyść wyglądu bolidu z 2007 roku dlatego napisałem że nie wiem co mam o tym myśleć !!
24. quick B
Hehe i sie nowy STR3 nie nabył długo.
25. Dagmara_W
Myślmy pozytywnie i już, wszystko się okaże w piątek za tydzień więc nie ma co spekulować. oni wiedzą co robić i tyle.
26. Leeloo
@ Dagmara_W to jasne że za tydzień wszystko się okaża ale nasza ciekawość i dociekliwość to zupełnie co innego !!
27. batic
Wszystkie teamy testują nowe rozwiązania a Hamilton uczy się jeździc na rowkowanych gumach. Nadal zbyt nerwowa jazda tego pana, Robert może dać mu lekcję stabilności i konsekwencji. Kiedy usłyszymy nasz hymn narodowy? Myslę, że spokojnie w tym sezonie
28. conrad30
alonsof1-podziele sie z toba moja tajemna wiedza;) zespoly na testach jada na maxa ale nie pelne kolko.Czasem jeden sektor potem drugi a czasami tylko sekcje ktore sami sobie wyznaczaja. Poza tym zaspoly moga wyjezdzac dotakowane pod korek a potem na oparach zrobic jeden sektor i juz wiedza jaki bedzie czas calego kolka. To stare nr. sa i nic nowego tu nie pisze ,ale niektorzy nie wiedza.POZDRAWIAM
29. Marti
@ Mattii - przcież wyraźnie jest napisane w tekście, że Kubica uderzył w barierę ochronną co spowodowało uszkodzenia bolidu. Logiczne, że rozwalił w tym momencie bolid :-)
30. MarcinRacer
patrzylem na zdjecia na GPupdate i Bolid kubicy zostal sporo zmieniony 1. Troche szerszy od wczesniejszego z przodu. 2. tylnie skrzydlo bardziej proste od tego w Bahrajnie 3. Przednie skrzydlo tez bardzie wyprostowane niz w Bahrajnie podobnie do tylnego (pewnie chodzi o 'rownowage' samochodu 4. niejestem pewien ale tyl chyba tez zostal zmieniony. Niewiem czy tylko testuja te czesci czy to sa juz te wlasciwe ale BMW nie powinno stracic na testach :)
31. hot dog
MarcinRacer to moze swiadczyc o tym ze BMW testuje pakiet szybkosciowy a nie dociskowy:-)zreszta nad tym mieli pracowac;)
32. kszyh21
zestaw aero to prawdopodobnie 'symulacja/przyblizenie' na sezon 2009 gdzie bedzie znacznie mniej docisku - testowali to przeciez na slickach. Nick jeździł tegorocznym bolidem a Robert 'hybrydą z przyszłości'
33. tomspoon
co by nie bylo ja ptrzebuje roberta przed chamiltonem mieszkajac w angli po prostu nie mam wyjscia
34. tomspoon
ferrari czuje oddech BMW POWER na plecach i musza byc niezle przycisnieci zatrudniajac do testuf szumachera
35. czes
heh, Toro Rosso dopiero zrobilo nowy bolid to juz musza kolejny skladac :)
36. Mattii
Marti teraz jest napisane, bo widocznie poprawili ten news :) ale wcześniej nie było :)
37. renault f1
Chyba wreszcie cos się zmieniło w Renault . ALONSO wie co ma robić no i co za tym idzie dobre wyniki na testach !! Aby na wyscigu był tak samo :-)
38. kempa007
Matti pewne informacje do nas dochodza z lekkim poslizgiem i nikt nie ukrywa zadnych informacji...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz