WYNIKI Jerez [ 12 lutego 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | L.Hamilton | McLaren | 1:19.102 | 89 |
2 | P.de la Rosa | McLaren | 1:19.287 | 88 |
3 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:19.539 | 91 |
4 | K. Nakajima | Williams | 1:19.601 | 93 |
5 | N.Piquet | Renault | 1:19.660 | 120 |
6 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:19.958 | 94 |
7 | M.Webber | Red Bull | 1:20.013 | 113 |
8 | N.Rosberg | Williams | 1:20.029 | 125 |
9 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:20.105 | 53 |
10 | D.Coulthard | Red Bull | 1:20.176 | 111 |
11 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:20.418 | 82 |
12 | R.Barrichello | Honda | 1:21.133 | 71 |
13 | L. di Grassi | Renault | 1:21.200 | 92 |
14 | T.Sato | Super Aguri | 1:21.400 | 90 |
15 | V.Liuzzi | Force India | 1:21.553 | 103 |
16 | A.Wurz | Honda | 1:21.950 | 86 |
Jerez - dzień #2 - Hamilton najszybszy
Dzisiaj na torze w Jerez panował znacznie większy ruch niż wczoraj. Do zespołów Red Bull i Williams dołączyło siedem teamów, które w sprzyjających warunkach testowały nowe rozwiązania na sezon 2008. Pod nieobecność stajni Ferrari najszybszym teamem okazał się McLaren. Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas, wynoszący 1:19,102. Drugi był Pedro de la Rosa, który do swojego kolegi stracił niecałe 0,2 sekundy.Dwójkę zawodników BMW Sauber przedzielił Kazuki Nakajima z Williamsa oraz Nelson Piquet Jr z Renault. Brazylijczyk przejechał dzisiaj 120 okrążeń. Dopiero za czołowymi zespołami ubiegłego sezonu znalazły się walczące o swoją pozycję w F1 zespoły Red Bulla oraz Williamsa. Mark Webber, testujący RB4, uzyskał czas 1:20,013, który pozwolił zająć 7 miejsce.
Nico Rosberg po wczorajszym udanym rozpoczęciu testów na torze w Jerez dzisiaj zajął 8 pozycję, tracąc do Lewisa Hamiltona niecałą sekundę, przejeżdżając przy tym największą ze wszystkich liczbę okrążeń- 125.
Pierwszą dziesiątkę zamykali dzisiaj Sebastian Vettel oraz David Coulthard. Szkot prowadzący bolid RB4 dzisiaj także przejechał sporą liczbę kilometrów, okrążając tor w Jerez 111 razy.
Poza pierwszą dziesiątką znalazł się drugi z kierowców Toro Rosso- Sebastian Bourdais, któremu udało się pokonać dzisiaj Rubensa Barrichello z Hondy oraz testującego ubiegłoroczną wersję bolidu Renault- R27 Lucasa di Grassi.
Mimo wielu spekulacji na temat tego czy zespół Super Aguri pojawi się dzisiaj na torze, ostatecznie mający problemy finansowe team, postanowił wystawić na tor jedynie Takumę Sato. Japończyk przejechał w bolidzie SA07 90 okrążeń, z których najlepsze w czasie 1:21,400, co pozwoliło na zajęcie 14 miejsca na koniec dnia.
Tabelę czasową zamykali dzisiaj Vitantonio Liuzzi, testujący bolid Force India oraz Alexander Wurz z Hondy.
komentarze
1. alecc
pretty optimistic, isnt'it?
2. hot dog
bardzo milo:)tak Dalej trzymac:) nalezy jednak pamietac ze nie ma Ferrari czyli wyglada na sytuacja taka jaka byla w sezonie 2007....1)ferrari,2)MC,3)BMW...
3. jedrek94
no no brawo robercik :):)
widać zze jest lepszy od heidfelda jednak :P
chyba ze mieli inne zadania :D
4. alecc
hot dog: przeciez nie bylo deklaracji ze bmw przegoni kogos z czolowej dwojki, tylko ze bedzie walczyl o zwyciestwa (między wierszami: _pojedyncze_), czyli opcja, układ jak sezon temu+mniejszy dystans do MC+F byłby myślę najbardziej optymistyczny z możliwych (w przeciwieństwie do opcji z przekombinowaniem a'la renault sezon temu;)
5. SiwySzeryf
brwo robert i brawo bmw. dzisiaj o 16 ogladalem widamosciy i transmisja F1 w Polsacie będzie przez następne 3 lata , tylko mnie komentatorzy denerwują , lepiej odrazu przełączyc na Eurosport . Pozdr.
6. hot dog
Powiem Ci tak alecc sledzac testy wydaje mi sie ze BMW zmniejszylo dystans do Mc jadnak wydaje mi sie ze wszystkim ucieknie Scuderia oraz o ile potwierdza sie wyliczenia Renault dotyczace tylnego skrzydla "W" czyli 0.5sec moze okazac sie grozne rowniez Reno:)
7. f one
tyko ze bmw nadal traci do MC prawie pół sekundy . Czyli bez zmian i o wygraniu jakiego kolwiek wyścigu nie ma narazie mowy chyba ż nie dojedzie MC i FERRARI do mety
8. hot dog
Jednak dla mnie najbardziej pozytywna kwestia jest to ze Robert jest caly czas porzed Nickiem czyli chyba to RK lepiej radzi sobie z nowymi wymogami plus byc moze lepiej przebiega wspolpraca miedzy Robertem a jego nowym inzynierem Antonio Cuquerella-a...
9. hot dog
Akurat jezeli chodzi o roznice BMW-MC raz jest 0.5 sec raz 0.1 sec a raz BMW jest przed MC tak wiec chyba jednak dystans zostal zmniejszony .
10. Gonzo93
A ja jestem optymistą na ten sezon :) Najważniejsze, że BMW nie spieprzyło bolidu hehe. Jeśli będzie mniej awaryjny to prędzej czy później Robert ( lub Nick :P ) osiągnie 1. albo chociaż 2 miejsce :)
A co do komentatorów, to nic do nich nie mam. Wg mnie bardzo fajnie relacjonują :)
pozdro
11. sajmon33
a dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na różnice w czasach między bolidami Renault z tamtego i obecnego sezonu? czy to nie daje do myslenia? a przeciez Alonso dołoży jeszcze "obiecane" o.5 sek i co wtedy ?
12. hot dog
narazie do myslenia daja testy i ich wyniki a z nich wcale nie wynika poki co aby Twoje prognozy sajmon33 mialy sie sprawdzic...
13. f one
hod dog zauwasz że NIK nie miał baranich rogów może w tym coś jest że robert jest przed nikiem przy okazji artwi mnie jedno na przednim nosie jest tyle elementów ż niewiem czy sobie będą radić przy wymianie wrazie jakiejś kolizji
14. hot dog
Spokojnie analizujac chociazny poprzedni sezon takich wypadkow nie bylo duzo:) poza tym zespol doskonale wie ze projektujac nos nie moze tworzyc elementu spowalniajacego bolid.Kolejna kwestia jest czy wogole losie rogi pojawia ...moze byc tak ze zespol szuka zlotego srodka ...
15. hot dog
spowalniajacego mam na mysli jego wymiane bo inna interpretacja jest oczywiscie smieszna:)
16. brynas
co do zblizenia sie bmw do mc to pewnie bedzie tak ze raz beda przed nimi raz za.wiecie ze co tor to jest inna forma.tak jak w tamtym roku raz mc byl nie do doscigniecia przez ferrari a na innym torze wszystko na odwrot.mysle ze ferrari bedzie nie do scigniecia ale wieze ze bmw czasem nawiaze rownorzedna walke,szczegolnie wierze w roberta!!!!
17. pionek16-80
Honda mnie załamuje. Wydawać by się mogł że mają wszystko ... prócz dobrego bolidu.
18. pionek16-80
Ciekawy jest opis kempy007. Kubica traci do lidera NIECO ponad 0,4s a Heidfeld był woliniejszy od Roberta PRZESZŁO 0,4;-)
19. Raven89
Proszę,żeby niektórzy przestali pieprzyć o tych "baranich rogach" na przednim skrzydle.Te elementy były tylko zamontowane w garażu-to system chłodzenia hamulców,a nie żadne nowe rozwiązanie aerodynamiczne!!! Ile razy można powtarzać :/
20. hot dog
raven to wytulmacz mi dlaczego na tylu zdjeciach z testow owe rogi pojawiaja sie nader czesto to tez sa zdjecia z garazu gdzie pomagaja chlodzic hamulce????
21. Tutankhamun
jeszcze tylko 30Dni 04H 27Min 19Sec....:)
22. f one
zgaam sie z tobą po co chłodzić coś czego w gerażu się nie używa . Kto może wie kiedy dołączy ferrarka do reszty testujących??
23. Tvey
No, no Barrichello 12. Ale ta nowa Honda to porażka, a mieli wyjść z dołka.
24. Amadeusz
Ferrari podobno jutro już ma być
25. brynas
ferrari nie bedzie na jerez!! bedzie dopiero w catalunya-20 lutego wraz z szescioma zespolami przez 3 dni.a 25-lutego zaczynaja sie ostatnie testy dla wszystkich zespolow i tez beda w catalunya przez 3 dni a potem juz tylko zostanie czekac na gp australii!!!
26. brynas
fajny jest filmik z dzisiejszych treningow dla ciekawych podaje gdzie f1wm.pl
27. ukero
Exclusive interview - BMW Sauber’s Robert Kubica
on official web
28. Lottar
załoze sie że bmw nie pokazało 100 % mozliwości. jestem SPOKOJNY
29. laza
oby tak zostało na ten sezon
30. tomek1994
znowu bmw to trrzecia siła oby podium chociaz było;d czas jest zadowalający ale nie wiem co by bylo jak ferrari i toyota by w tym uczestniczyly ten heidfeld nie umie jezdzic ze ciagle ma problemy a robert potwierdza swoją klase i zze jest od niego lepszy
31. brynas
teraz jak robert ma inzyniera z doswiadczeniem to od razu jest ruznica z heidfeldem na kozysc polaka.mysle ze poprzedni inzynier byl do bani i te jego nieszczesliwedecyzje przez caly rok.
32. przesio
mysle zxe bedzie good. robert mowil ze mieli duzo problemow z balansem. niezawodnosc kosztem szybkosci ?? oby nie i oby juz sie uporari z problemami o jakich mowil robert dla sportowej niedzieli :P
33. dziarmol
2008-02-12 19:02:17 pionek16-80<bo to jest tak jak większa połowa i mniejsza połowa>poz. kempa007
34. szczepiol
Tak ja jestem całkowicie spokojny o forme BMW...bo powiedzcie cZY W ZESZŁYM SEZONIE UZYSKIWALI TAKIE CZASY????NIEE.i wieże że robert stanie kilka razy na podium:)
35. RybaWspaniala
Uważam,że BMW będzie mialo problem by byc 3 sila w tym sezonie.Renault jest bardzo silne,Williams mocne.Bedzie trudno...
36. tsubasa
No jest już obiecująco:) Pamiętajcie tylko że nei było dzisiaj Ferrai, a oni pewnie byliby przed Polakiem.
37. wrona12
Cieszy mała różnica czasowa pomiedzy McLarenami a resztą. Williams i Renault będa w formie wiec pewnie bedzie duzo walki w środku stawki. Plus dla widowiska, minus że Robertowi bedzie ciezej.
38. PETRONAS ![RK]!
To zapewne jeszcze nie wszystko,coś za spokojnie to wszystko wygląda, mówie wam coś sie jeszcze
przetasuje.Czasy jak czasy,ale niezawodność to priorytet w tym sezonie.
39. Borg
Jesli sie nie myle to K. Nakajima startowal z Robertem w Macao w F3. I zdecydowanie jezdzil wolniej od Polaka. Jednak jak widac zrobil spory postep, albo te Wiliamsy sa na prawde mocne.
40. jarko dnb 85
patrzac na wyniki testow chyba bardziej powinnismy sie obawiac Willamsa i Renault,niz myslec o doscignieciu Mclarena czy \ferrari.ale przeciez to tylklo testy.pewne jest ze Heidfeld mial swoj plan dnia,a Kubica swoj;pewnie bylo sporo roznic miedzy tymi planami.jestem jednak dobrej mysli i jkedyne czym sie martwie to Alonso i Renault,ale jest to odczucie ze wszystko idzie w dobra strone i Polak jakos ostatnio coraz mniej narzeka;Robert czuje sie coraz lepiej w nowym bolidzie i moze zaskoczyc w tym sezonie jakims zwyciestwem,no moze podium.
41. mixo
najsmieszniejsze sa mclarenowskie zaslonki przed boksami w jerez:P
42. phantomf1
Witam... bravo dla Roberta widac ze jest w formie caly czas rowno...Zobaczymy w Australii kiedy wszyscy pojada na Maxa...i Przedewszystkim BMW
43. Raven89
@ hot dog-bo włókno węglowe z którego są zrobione tarcze nie oddaje szybko ciepła,więc trzeba je schłodzić jak bolid stoi w garażu.
44. hot dog
dobrze wiem z czego wykonane sa hamulce.Nie odpowiadasz na moje pytanie.Mianowicie jakie znaczenie dla chlodzenia hamulcow maja owe jak je nazwales "baranie rogi" skoro nie sa one uzywane w garazu a jak widac na zdjeciach podczas przejazdow...
45. Tutankhamun
uwielbiam translatory...), tak mi przetlumaczyl info o robercie ( szescienny po holendersku to Kubica..Lol) a tutaj text: Sześcienny jest zapoznany rezygnować jeszcze raz problem0928: Szata Sześcienny jest zapoznany rezygnować wobec ten uruchomić rezygnować one's installatieronde jeszcze raz problem. Gdy tylko ten przedsięwzięcie wciąż królestwo przyjechał tam bardzo dużo dym wakacje i jest trwający ten bardzo wykręcać z tyłu ten przedsięwzięcie rezygnować ten Pole. Tak wykręcać który Sześcienny prawie z ten przedsięwzięcie był chętny sklepienie.
46. Tutankhamun
to jest live info z godziny 9.30
47. hot dog
no i w zwiazku z tym zdjeciem prosze odpowiedz mi jakie znaczenie maja tutaj owe rogi.
Raven Twierdzisz ze nie jest element aerodynamiczny ja sadze ze tak.:)
W celu przyblizenia wejdz sobie na strone bmw-sauber i w newsach masz pierwsza info o NICKU i tam jest jedno z takich zdjec:)Skoro bylo tak jak mowisz tzn byl by to element tylko pomocny przy chlodzeniu napewno gdyby nie mial zastosowania aerodynamicznego nie pozostal by przejazdach...dlaczego??? odp jest chyba prosta...
48. hot dog
cos mi sie wydaje Raven ze Tobie chodzi o zupelnie inny element tak wiec prosze abys to Ty jak to powiedziales "nie pieprzyl" o ile dokladnie nie przeczytasz postu....pzdr
49. Tutankhamun
chodzi wam o te rogi ze tak powiem na masce bolidu? nie mylic z przednim skrzydlem.
50. hot dog
tak rozmowa dotyczy tych rogow znajdujacych sie w srodkowej czesci nosa ktore razem mozna powiedziec tworza "V" przynajmniej troche przypominaja:)
51. Tutankhamun
hyhhyh, jak one maja chlodzic hamulcowanie skoro sa umieszczone za przednimi kolami, na moj chlopski rozum to minimalnie dociskaja przod bolidu, i troszke na boki (podsterownosc) wg. mnie ciekawy pomysl a czy sie sprawdzi to zobaczymy bo to takie skrzydelka male jak w libresinwyzybol...lol..nie musze pisac ze przednie i tylne skrzydlo dociska bolid do toru z wieksza waga niz on sam, moze przez brak CTR im braklo tych paru kilogramow? za bardzo skaplikowane to jest ale zajefajnie wyglada...pozdro chlopaki..:)
52. hot dog
Zdecydowanie jest to element majacy wplynac w jakis sposob na prowadzenie f1.08 jak sie przyjzymy bolidowi to zauwazymy ze sa one w jednej lini z tylnymi elementami bardzo podobnymi tylko ze wiekszymi znajdujacymi sie za glowa kierowcy.
53. hot dog
hehe weber juz o 0.4 lepszy nie wczoraj HAM ciekawe:)
54. Tutankhamun
szkoda ze tam Ferarki nie ma..:( Toro rosso szaleje..hehe
55. Tutankhamun
cholera cos tam faktycznie sie zadymilo w bolidzie Roberta, ale jezdzi do bobre info
56. walerus
no to znów kierowcy BMW walcząo 5,6 miejsce wśród kierowców....
57. zet075
Przetnimy to... TO JEST AREO...!!!
58. Tutankhamun
walerus nie kracz, nie kracz kurna!!!!...lol
59. pz0
Raven89 dajmy sobie spokój z wyjaśnianiem roli tych ''baranich rogów''. Forumowicze uparli się że te chłodnice są elementami aero to niech im tak zostanie. Przyszłość pokaże że nikt z rogami nie jeździ - chyba że zapomną zdjąć je w garażu :). Przecież już na pierwszy rzut oka widać że to co leży na spoilerze to turbinki, które tłoczą powietrze na tarcze. Czyli ostatecznie przyjmijmy, jak to niektórzy chcą że to jest genialny element aero który np. eliminuje opory i daje około 2,5 sekundy na okrążeniu.
60. hot dog
pzO-czytaj dokladnie o jaki element chodzi nikt tu nie pisze o spojlerze ...
61. pz0
''Rogi jelenia'' to ewidentnie jakieś kierownice strug i to są elementy aero. przypuszczam, że nie mają one za zadanie generować docisk, ale odpowiednio pokierować przepływem powietrza w okolicach kokpitu i chyba jakoś się uzupełniają z ''rogami wikinga'' za kokpitem. Te wikingi z kolei prawdopodobnie kierują w odpowiedni sposób strugi powietrza na tylne skrzydło. Zauważcie że te tylne skrzydełka od poprzednich testów stosuje również Honda. Pozostałe zespoły mają w troszkę wyżej skrzydełka ale całkiem poziome.
62. pz0
''2008-02-12 18:44:32 f one (Host: *.183.134.130)
hod dog zauwasz że NIK nie miał baranich rogów'' na zdjęciach właśnie w bolidzie Kubicy były te nieszczęsne rogi baranie, czyli te na spojlerze. Dyskusja zaczęła się od chłodnic hamulców.
63. hot dog
Chyba dosc szczegolowo wyjasnilem o jaki element chodzi. Natomisat dlaszy temat to konsekwencja postu Ravena "aby przestac pieprzyc" co do kwestii "baranich rogow" poczulem sie urazony :) wiec zaczalem rozwijac o jakim elemencie ja pisalem ....:)
64. radish
PANOWIE MOZE MI KTOS PODAC NAMIARY NA TEGO TRANSLATORA HOLENDERSKIEGO?
65. radish
I JESZCZE MOZECIE WRZUCIC LINKA Z WCZORAJSZYCH TRENINGOW,DANKE
66. radish
na f1today jest znakomite zdjecie "rogów"
67. radish
co do filmiku z treningu,nie ma juz tematu.
68. Ziobul
radish, google, 'dutch translator' i w pierwszym hicie masz jakiś darmowy translator.
69. walerus
Wber wymiata!!!!
70. yaneq
fajne te komentarze. cóż ten bmw wyczynia z aero :)))
cóż... webber narazie najlepszy czas... ale to tylko testy. pamiętajcie... prawdziwy wyścig to 1. regularność, 2 .niezawodność, 3. taktyka, 4. szybkość bolidu, 5.umiejętności kierowcy. kolejność przypadkowa
71. radish
z tego co pisza to vettel zrobil 1.18.213
72. mateo_f1
radish czytaj ze zrozumieniem... tyle zrobil na testach ostatnich... "in de test in december" pozdro
73. matibak
Na f1ultra.pl ciekawa wypowiedź trulego:
Biorąc pod uwagę problemy jakie zdaje się mieć BMW, być może jest dla nas szansa by zbliżyć się do zespołów z drugiej części stawki, takich jak Renault, BMW czy Williams, ale nic więcej nie jest możliwe.”
Patrzenie na zachowanie bolidów Ferrari na torze jest nieco przygnębiające. Oni mogą hamować gdzie chcą, a co gorsza także przyspieszać, podczas gdy ja przez cały czas muszę być ostrożny z dozowaniem mocy, która już nie jest kontrolowana przez kontrolę trakcji.”
“Moim zdaniem, nawet w porównaniu z McLarenem, oni są przynajmniej pół sekundy szybsi na okrążeniu. Obawiam się więc, że mistrzostwa mogą być rozstrzygnięte zanim się jeszcze zaczęły.”
COś w tym chyba jest.....
74. radish
a no fakt,moj blad
75. mateo_f1
Ciekawi mnie rywalizacja, RBR, Williams, BMW-Sauber i Renault... bedzie ciekawie. Ferrari wg mnie nikt nie podskoczy... maja bolid nie z tej planety...
76. lankas
może te "rogi" są po to aby zapewnić lepszy przepływ powietrza do chłodzenia silnika
77. matibak
te rogi niewiele dają i pewnie nie mająnic wspólnego z chłodzeniem silnika i dociskiem w mojej ocenie mają poprawić przepływ powietrza co w każdym elemencie jakies odzwierciedlenie ma, jednak powinni byli sie skupić na spojlerze nad przednim skrzydłem. Wszyscy mają tylko nie bmw i honda:))) Reszta nie może się mylić.
78. matibak
Ale pocieszające jest to, że we wszystkich testach jakie ostatnio były Robert przed Nickiem, to nie może być przypadek:)
79. pz0
Tak w ogóle to Honda jest jakoś dziwnie podobna do BMW. Czyżby Japońce zaczęli podrabiać Niemców. Tylko jak to z podróbami trochę im brak do oryginału
80. pz0
wąsów nad nosem nie ma oprócz BMW i Hondy również Ferrari, SuperAguri, ForceIndia. Ferrari ma wprawdzie wąsy ale nie nad nosem w stylu McLaren tylko doczepione do nosa.
81. lewusFIA
Bardzo interesująca jazda Webbera, Robert przed Lewisem...- no ale chociaż to tylko "czary-mary", przyjemność jakaś jest...
82. matibak
Akurat z podobieństwa hondy nie ma się co cieszyć;))))))pz0 ale ferrari jednak ma:)))
83. kuszner
a gdzie znalezliscie dotychczasowe wyniki z dzisiaj?
84. evidence
Robert trzeci TAK TRZYMAJ ROBERT!!!!!!
85. Xellos
Wyobraźmy sobie teraz tutaj Ferrari lepsze od Mclarena i sekunde dalej Toyote a zobaczymy jak ciasno jest w środku :P Kubica jako tako jeszcze się broni przed tym ale Heidfelda cienko widze :D Będzie musiał naprawde zapier...by sobie poradzić z Renault i Williamsem i pewnie Toyota też. Mam nadzieje, że tą drugą "czołówke" będzie zawsze prowadził Robert z szansą na podium jeśli jakiś Mac i Ferka wypadną :D
86. Xellos
A tak serio nie jest dobrze, bo jeśli wstawicie sobie Alonso zamiast PIqueta to...sami dokończcie :) Różnica między tymi kierowcami jednak jest.
87. Paweł F1
He a jednak nasz Robert lepiej sobie radzi w jeździe bez kontroli trakcji od swojego rywala z teamu nawet dużo lepiej nie?
88. matibak
No też mi sie tak wydaje, zbyt duża powtarzalność wyższych miejsc Roberta w testach. Dzisiaj 5 zaraz obok alonso i lewisa:)
89. pz0
matibak ale w ferrari to nie jest nad nosem
90. matibak
no tak nie jest, ale jednak jest coś :)))
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz