WYNIKI Barcelona [ 02 lutego 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Vettel | Toro Rosso | 1:21.679 | 89 |
2 | S.Bourdais | Toro Rosso | 1:21.782 | 88 |
3 | L.Hamilton | McLaren | 1:22.135 | 80 |
4 | H.Kovalainen | McLaren | 1:22.511 | 70 |
5 | R.Kubica | BMW Sauber | 1:22.833 | 90 |
6 | F.Alonso | Renault | 1:22.938 | 115 |
7 | N.Piquet | Renault | 1:23.002 | 115 |
8 | M.Webber | Red Bull | 1:23.020 | 75 |
9 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 1:23.070 | 94 |
10 | D.Coulthard | Red Bull | 1:23.322 | 85 |
11 | N.Rosberg | Williams | 1:23.347 | 34 |
12 | K. Nakajima | Williams | 1:23.948 | 40 |
13 | J.Button | Honda | 1:23.959 | 58 |
14 | V.Liuzzi | Force India | 1:24.263 | 61 |
Barcelona: Toro Rosso na czele
Podczas drugiego dnia testów na torze pod Barceloną najszybszymi kierowcami okazali się Sebastian Vettel i Sebastien Bourdais z Toro Rosso. Trzeci czas należy do najszybszego wczoraj Lewisa Hamiltona z McLarena.Piąty czas należy do Polaka Roberta Kubicy, przejechał on 90 okrążeń. Czas trzeciego wczoraj kierowcy BMW to 1:22.833. Za Kubicą znaleźli się dwaj kierowcy Renault, Fernando Alonso i Nelson Piquet. Przejechali oni po 115 okrążeń. Nieznacznie słabsze czasy zanotowali Mark Webber i David Coulthard. Dwójkę kierowców Red Bulla rozdzielił Nick Heidfeld z BMW.
Ostatnie miejsce przypadło w udziale Vitantonio Liuzziemu, testerowi Force India. Stracił do Vettela ponad 2,5 sekundy. Niewiele lepszy czas zanotował Jenson Button z Hondy. Wyprzedziła ich dwójka kierowców Williamsa, Nico Rosberg i Kazuki Nakajima. Williams wznowił testy po wczorajszej przerwie zarządzonej po wypadku Japończyka. Co ciekawe team wykorzystał prywatny samolot Franka Williamsa dzięki czemu możliwy był szybki transport potrzebnych części z siedziby zespołu w Grove do Barcelony. Sam kierowca o swoim wczorajszym wypadku powiedział dziś:
„Nie wiedziałem co się dzieje, ale widziałem gdzie jadę – strefa poza torem nie jest taka długa, widziałem iż uderzę w ścianę. O tej porze w zeszłym roku miałem duży wypadek, to był największy wypadek jaki miałem w życiu. Wtedy jechałem całkowicie tyłem, chyba lepiej, jak nie widzi się, co jest przed tobą...”
„Ten wypadek też był duży, kiedy wróciłem na pit lane i ciągle nie wiedziałem, czy to był mój błąd, czy nie. Potem zobaczyłem, że z danych wynika iż to była wina sprzętu. Tak więc, dobrze się czuję, nie ma żadnego problemu.”
komentarze
1. wychyl
Torro Rosso na czele?? W szoku!!!! Zaskoczyli mnie szczerze mówiąc!! bardzo pozytywnie :) Jednak oboje Sebastiow to bardzo dobrzy kierowcy :) ogromna roznica w czesie miedzy 3 a 2 zawodnikiem !! :) Kubica znowu lepiej od Heidfelda :D
2. rafalsz1993
O kurde i czasy o ile lepsze od wczorajszych. Jeśli oni są pierwsi to jakie rezerwy muszą mieć inne teamy. Szok.
3. RybaWspaniala
Oczywiście to są tylko testy,ale wyniki porażają.Można założyc , że w tym sezonie Formuła będzie bardzo ciekawa.BMW będzie miało sporo problemów z byciem w pierwszej 5.Uważam ,że sezon z Robertem na 5 miejscu w ogólnej klasyfikacji się twraz niepowtórzy...A sam Robert naprawdę klasa!Reasumując zapowiada się ,że BMW bedzie 5 lub 6 siłą...Trochę to przykre..
4. rafalsz1993
( do RybaWspaniała ) Bez przesady 5 albo 6 siłą to se może np toyota być a nie bmw - taki rozwojowy team. Trochę wiary
5. bryka
ponoc toro rosso jezdzila starymi bolidami, jeszczez kontrola trakcji. ktos moze zweryfikowac te informacje?
6. matibak
Bez TC jeżdżą i dzisiaj ewidentnie pusty bak:) Niestety wydaje się, że BMW pozostanie walka o trzecie miejsce z Renault:( a miał być postęp do przodu... Ferrari i MC zrobili co mieli zrobić utrzymali przewagę i znowu w sezonie 2008 trzeba będzie liczyć na ich wpadki, żeby powalczyć. Szkoda
7. RybaWspaniala
Wiara(do rafalsz1993) nie ma nic wspólnego do wyników jakie osiągają zespoły.Każdy by chciał by Robert i BMW było dobre i w czubie.Rzeczywistośc ta na razie z testów mówi co innego.Ferrari,Maclareny,Renault.i inne zespoły nie czekają na BMW,Tylko chcą byc pierwsze.Myśle, że Robert to widzi i robi co może,ale techniki samochodu nie zastąpi.
8. phantomf1
Witam... panowie to tylko testy mam nadzieje i wierze w to ze BMW w Australii pokaze nowego ducha jaki drzemie w F1.08 !!!!! POZDRO...
9. ::::MORF::::
To narazie tylko treningi , wszyscy udoskonalaja swoje bolidy i przystosowuja do jazdy wiec nie dziwi mnie wynik Toro Rosso wszystko okarze sie w GP Melbourne :)
10. Tvey
Mnie ciekawi, jak Toro Rosso wypadłoby w pojedynku z Ferrari. Ale zdaje mi się, że te czasy Vettel i Bourdais na oparach osiągnęli. Jednak dublet STR to sensacja.
To testy, ale zawsze coś.
11. Leeloo
Być może Robert testował z obciążeniem (zatankowaniem) jak podczas wyscigu, dlatego takie a nie inne czasy a tolo roso na oparach, testy testy i to tylko testy. Zobaczymy po pierwszym GP
12. lulek
Czy ktos wie kiedy konczy sie kontrakt Felipe Massy z Ferrari? I wogole jakim kierowcom koncza sie kontrakty po zakonczeniu sezonu 2008?
13. granat88
Masa ma kontrakt do 2009 roku jak sie nie myle
14. Smola
Komercha.... nalali im paliwa na 2 kółka, dali świeżutkie oponki i dali poleceni: "Jedź najszybciej jak tylko potrafisz". I takim oto sposobem STR znalazła się na prowadzeniu HURA!! wszyscy bijemy bravo. Leeloo... no ty wiesz że to są testy, ja wiem i kilka osób na forum też wie, ale nie wszyscy :-/ a szkoda.
15. przesio
nie wiem co sie dzieje. 1 Bolid mial prawo na pustym baku i wogule zajac 1 miejsce. ale 2 bolidy 1 miejsca ?? To juz szok. Moze rzeczywiscie te bolidy sa takie dobre ze moga byc 4-5 sila w f1
16. majkawiolka
Smola zgadzam się z tobą :) widać, że panowie z Renault wzięli się za to co obiecywali (że będą starać się pracować trochę ciężej niż inne zespoły), obydwoje po 115 okrążeń, nieźle... czasy nie za dobre, ale może nie o to chodziło (i to pasuje także do BMW i McLarena), bo skoro Hamilton, który wczoraj wygrał dzisiaj jest za Torro Rosso, to nie uważam, że należy sobie brać do serca wyniki tych testów...
17. rob1000
Jest nadzieja na dobry sezon.W 2007 tez tak zaczynali na testach (bmw oczywiście) i było nieźle, kilka razy otarli się o podium, i żeby nie usterki techniczne to byłoby jeszcze lepiej. Trzymam kciuki!
18. mg56
spokojnie.testy sa nieadekwatne.wczoraj pierwszy byl Fisico.przyjmuje zaklad,ze w tym sezonie BMW bedzie jedynym zespolem,ktory dotrzyma kola Ferrarii Mercedesowi.kto przyjmuje?
19. lankas
czas Toro Roso jest dobry jak na nich, w 2007 na testach Masa wykręcił 1.21.044 a w kwalifikacjach 1.21.421...więc widać ze zrobili postep.Co do BMW to jestem spokojny, jako konstruktorzy będą na koncu sezonu na pudle
20. rob1000
Na pudle będą też indywidualnie.
21. Yazer
OOOOOOOOStro xD soty dostalem orgazmu jak to zobaczylem xD
22. hot dog
Matibak nie wiem skad wnioskujesz ze BMW nie zrobilo postepu do przodu ??? czy z twgo ze sa za MC i Scuderia ??? najwidocznie owe teamy rowniez poczynily kroki do przodu co nie oznacza ze BMW stoi w miejscu.
23. kamaro
ale wy smieszni jestescie! przeciez to sa tylko testy kazdy team sprawdza co innego.nie maja zamiaru przejechac super kolka tylko sprawdzic czy to co sprawdzaja dziala...przeciez to widac.nie mozliwe ze toro rosso jest szybsze od BMW a tym bardziej od Mclarena...troche rozsądku nie zaszkodzi
24. dsu1
Nie wiem czy ktoś z was to zauważył ale w testach w tym roku Robert nie zaliczył ani razu pobocza a Nick już parę razy nie wspominając już o innych kierowcach nawet tych z czołówki - nadzwyczajna regularność i lepsze czasy Roberta od Nicka. Moje wnioski są takie- albo Robert ma swoje 5 min albo nie jeździł jeszcze na 100% swoich możliwości i bolidu. Co do testów to aż przykro czytać niektóre posty-wystarczy tylko trochę pomyśleć nim się coś napisze. To tylko testy tu nikt sie nie ściga no może poza wyścigiem technologicznym . Wystarczy przypomnieć sobie sezon 2007 gdzie na piątkowych treningach BMW było w środku stawiki a na qualach w czołówce. Być może mają jakieś problemy ale po to są testy żeby je rozwiązać a nie uzyskać najlepszy czas okrążenia. Każdy Team zna swój przelicznik co do szybkości - można przeliczyć mając odpowiednie dane jaki czas osiągnie sie w danym momencie w danych warunkach i danym torze przy danej liczbie balastu(paliwo) prędkości wiatru i temp.toru i otoczenia- wiec po co jeździć na oparach jak te wyniki są najmniej miarodajne co do przeliczeń oporu powietrza zużycia opon i ustawień set-upu. BMW testuje różne części pozwalające bardziej zoptymalizować balans czyli zachowanie podczas skręcania jeżeli to rozwiążą to o osiągi nie ma sie co martwić. Tak wiec nie liczcie na to że w tych testach Robert będzie na czele stawki bo nie o to tu chodzi. Są taki teamy jak Red-Bull czy Force India które kręcą te czasy ze względów marketingowych bo takie mają umowy ze sponsorami - aby było głośno - i chyba osiągnęli swój cel . Na szczęście są tu też tacy co myślą i F1 kochają równie mocno jak jak - to mój pierwszy wpis na tym forum witam serdecznie i pozdrawiam prawdziwych kibiców F1
25. Yoozeck
@dsu1: słuszna uwaga, konkretna KRYTYKA onetowco-formułowiczom.__ Lubię te warte uwagi naprawdę znających się kolesi na tym forum.
26. Yoozeck
To takie moje spostrzeżenie - dlaczego Kubica śmiga tyle kółek. Myślę, że mają tu rację ci, kórzy mówią, że Robert łatwiej przenosi informacje na temat bolidu niż Nick. Ale też myślę, że tu dochodzi ta sytuacja, że Kubica przez ten rok nie zapomniał jak się jeździ bez TC. Poza tym jego agresywny styl jazdy może pomóc w poznaniu wytrzymałości bolidu. __Oke tyle mojej głupoty - z chęcią usłyszę zdania krytyki (prawdziwej, ludzi znających się w temacie). Pozdrawiam
27. afx
to że vettel ma niesamowity potencjał nie ulega żadnej wątpliwości, ale nie ma się czym podniecac, to była zwykła próba przejazdu kwalifikacyjnego mająca na celu podnesienia morale zespołu. nie wiem czemu ale coraz bardziej zaczynam lubic toro rosso i życzę im canajmniej jednego pudła w 2008.
28. Raven89
Dla mnie śmieszne jest to całe podniecanie się testami.A jeszcze bardziej rozśmieszył mnie tekst o tym,że BMW stoi w miejscu.Wręcz przeciwnie-to najszybciej rozwijający się zespół obecnie.Widzieliście kiedyś,żeby Ferrari testowało tak odważne modyfikacje aerodynamiczne? BMW Sauber może być naprawdę bardzo wysoko w tym sezonie-bardzo na to liczę.
29. RybaWspaniala
Wszyscy,którzy tu piszą są fanami f1 i Roberta.Do dsu1-tu piszą myślący i nie oceniający innch,ale Ci którzy kochają F1 i zależy im aby BMW(bo tam jest nasz chłopak) było ok!Testy testami ale na ich podstawie można jakie takie wnioski snuc,bez względu na ich wyniki.A teraz Pax i czekamy na dzisiejsze test,a tak w ogóle fajnie by było spotkac się z prawdziwymi fanami F1 i obejrzec razem jakieś GP...
30. rabus30
Moim skromnym zdaniem to z BMW jest tak jak w zeszłym sezonie. Dr M. twardo stąpa po ziemi i nie potrzebuje fajerwerków na testach tylko, rzetelnej i uczciwej pracy, która pozwoli zebrać jak najwięcej danych. Więc BMW realizuje spokojnie swoje założenia , a wykręcanie czasów zostawia właśnie takim zespołom jak Torro. Jak na razie daje się zauważyć równa, pewna i dobra jazda Roberta oby tak dalej,a zwłaszcza w wyścigach ( no i bez problemów technicznych oczywiście ).Jak ja się kurcze nie mogę doczekać marca.
31. dsu1
RybkoWspaniała - oczywiście że na podstawie testów można snuć jakieś wnioski. Tylko jakie wnioski wyciągają użytkownicy tego forum- pozwolę sobie przytoczyć twój post: Wiara(do rafalsz1993) nie ma nic wspólnego do wyników jakie osiągają zespoły.Każdy by chciał by Robert i BMW było dobre i w czubie.Rzeczywistośc ta na razie z testów mówi co innego.Ferrari,Maclareny,Renault.i inne zespoły nie czekają na BMW,Tylko chcą byc pierwsze.Myśle, że Robert to widzi i robi co może,ale techniki samochodu nie zastąpi.
Mam pytanie o jakiej rzeczywistości ty mówisz i co próbuje robić Robert bo twoim zdaniem techniki samochodu nie zastąpi ?
Dla odmiany przeczytaj sobie post Ravena89- to właśnie robi Robert - testuje "tak odważne modyfikacje aerodynamiczne" które następnie na podstawie zebranych danych porównywane są z danymi z tunelu i na takiej podstawie wprowadzane są modyfikacje pakietów aero do tego dochodzą elementy mechaniczne poprawiające balans bolidu. Wszystko to znajduje sie w fazie początkowej rozwoju F1,08. Szefostwo BMW Sauber chce zebrać jak najwięcej danych i przetestować jak najwięcej wyżej wymienionych elementów po to żeby wybrać lub stworzyć optimum z tego wszystkiego wiec potrzebują jak najdłuższych przejazdów co analogicznie nie idzie w parze z dobrymi wynikami okrążeń na które Ty i Tobie podobni kibice czekacie. Powiem wam więcej nie doczekacie sie tych rewelacyjnych czasów w tych testach ani w następnych . Nauczcie się wyłaniać prawdziwe korzyści testów a nie traktować testy jak GP. Zwracajcie uwagę ile okrążeń przejechał zespół postarajcie sie dowiedzieć ile z tych okrążeń było długimi przejazdami a ile krótkimi (nie jest to trudne wystarczy wejść na każdą stronę domową teamu i tam jest opisane co dziś robili) oczywiście są to tylko wiadomości dla kibiców ale pewien zarys prac jest przedstawiony- na takiej podstawie wyciągaj wnioski i na chłodno komentuj testy- pozdrawiam
32. hot dog
Dsu- zdadzam sie z Toba i podobnie uwazam. Nick od poczatku wyraza swoje niezadowolonie z z braku TC natomist nasz Rodak wydaje sie stwarzac wrazenie ze Jemu jest to obojętne co znajduje potwierdzenie w wynikach i tylko sie cieszyc:)co do testow BMW zawsze podczas testow realizowalo zalozenia i nie bylo dla tego Teamu wazne czy beda w czolowce bo wazne jest uzyskanie jak najwiekszej ilosci danych- wynik przy okazji:)
33. Raven89
No i wieści panowie dla tych,którzy wątpią w BMW.Kubica ma obecnie trzeci czas okrążenia.Ale najważniejsze jest to,że traci do drugiego Hamiltona 0,001s.Nawet jeśli nie mają podobnego obciążenia paliwem to już jednak coś znaczy.
34. Raven89
Podobno Hamilton miał prawie identyczny zapas paliwa.
35. hot dog
a wiadomo co sie z Nickiem stalo Wypadek czy defekt????
36. quick B
Obyś się nie mylił
37. Raven89
czas Kubicy jest 0,2 s gorszy od najlepszego czasu Hamiltona z dnia 1.
38. Raven89
A Heidfeld jeździł normalnie.To był pojedyńczy incydent,ze stanął w 4 zakręcie.Coś mi się wydaje,że Theissen powinien wyciągnąć jakiś wniosek z tak szybkiej jazdy Kubicy-jest lepszy od Heidfelda.
39. dsu1
Na dzień dzisiejszy z moich wyliczeń i analiz testów kalkulacji przejechanych okrążeń poszczególnych zespołów i wiedzy przekazanej przez strony internetowe teamów odnośnie programu testów włączając prywatne testy BMW gdzie Robert w Walencji nie oficjalnie uzyskał najlepszy czas okrążenia 1,11,00 (to tyle samo co najlepszy czas Mclarena tydzień później) BMW odrobiło starty do Mclarena i strata oscyluje w granicy 0,1sek lub starta ta została całkowicie odrobiona a do Ferrari 0,2sek. Natomiast analizując powyższe elementy Renault i Williams zbliżyły sie do BMW 0,1 - 0,2 sek . Oczywiście moich przemyśleń nie ma co brać jako miarodajnych są to tylko moje przemyślenia i bazują na wiedzy jaką przekazują nam media. Nie jest mi dane być na miejscu i śledzić to wszystko z bliska i nie znam prawdziwych obciążeń samochodów i opon na jakich sie poruszają. Podsumowując wydaje mi sie że w tym sezonie BMW, Williams i Renault idą w dobrym kierunku i zmniejszą stratę do dwóch czołowych rywali co zapowiada niesamowity sezon. Co ważne cieszy mnie to że Renault i Williams naciskają BMW co wymusi na zespole jeszcze większy nacisk na dobre przygotowanie dwóch aut a na tym skorzysta Robert- pozdrawiam
40. dziarmol
hurra wszystkie teamy "zbliżyły" się do siebie i 16.03.08 wszyscy kierowcy jako pierwsi przekroczą linię mety i wszyscy zdobędą puchar ale jaja haha
41. dsu1
dziarmol - naucz sie czytać ze zrozumieniem nie napisałem że wszyscy kierowcy zdobędą puchar. Chciałem przekazać że na podstawie testów i moich analiz co podkreśliłem nie tylko BMW sie rozwija ale wymienione zespoły idą w dobrym kierunku żeby zmniejszyć stratę do czołowych zespołów 0,10 -0,2sek na okrążeniu to tylko moja hipoteza ale o ile umiesz liczyć te dwie przybliżone wartości to w warunkach wyścigowych strata w całym GP to od 8 nawet do 20 sek pomijając inne przypadkowe wydarzenia związane z wyścigiem . Celem mojego poprzedniego postu było przekazanie moich spostrzeżeń a nie stwierdzenie jak będzie w rzeczywistości i że w tym sezonie będziemy oglądać bardziej wyrównaną walkę w czołówce.
42. majkawiolka
RyboWspaniała nie zgadzam się z tobą, co do tego, że wszyscy, którzy tu piszą są fanami F1 (np żenujący komentarz alonso1 11:27:54) i fanami Kubicy i BMW Sauber (bo ja np nie jestem, trzymam kciuki za Renault)...
43. dziarmol
dsu1. na jakiej podstawie sądzisz że (przynajmniej niektóre) zespoły poczyniły krok naprzód ? Z testów nic nie wynika dopiero walka na torze o punkty pokaże kto poczynił największe postępy pozdrawiam a mój trochę ironiczny post nie był skierowany bezpośrednio do ciebie bez urazy pozdrawiam ;))
44. dsu1
dziarmol - oczywiście że podanych miejsc i czasów poszczególnych kierowców w testach nie można brać jako wyrocznię. Jednak testy dla bardziej fanatycznych kibiców takich jak ja mówią w przybliżeniu co w danym momencie reprezentuje każdy zespół i czy idzie w dobrym kierunku czy odwrotnie. Moje spostrzeżenia nie są bazowane tylko na samych wynikach. W największej mierze kieruję sie tym jakie programy na dany dzień testów założyły sobie zespoły i staram sie wszystkie te szczegóły porównywać. Nie będę tu o nich pisać bo zajęło by to cały dzień lub więcej i nic innego bym nie robił tylko pisał. Nie starczyło by mi czasu na szukanie w necie wiadomości i moje analizy- które mogą być błędne ale poświęcam im dużo czasu i traktuję to jako zabawę-pozdrawiam
45. Raven89
dsu1-należysz do dokładnie takiej grupy kibiców jak ja-nie tylko oglądam ale i staram się jak najwięcej wiedzieć o F1.
46. lulek
Jak wiadomo Robertowi konczy sie kontrakt z BMW z koncem tego sezonu. Czy Kubica zastapi Masse w Ferrari którego umowa tez wygasa z 2009 rokiem? Czekam na wasze propozycje
47. Amadeusz
liczyłbym bardzo na to, ale jeśli dobrze pamiętam to Robert po wypadku w Kanadzie podpisał 4-letni kontrakt. Jeśli tak nie jest to są bardzo duże szanse na wymiane zawodników pomiędzy Ferrarką i Sauberem, ale mam przeczucie ( a mogę na nim polegać ) , że BMW będzie walczyło o mistrzostwo w 2009 i bedzie to większy sukces niż w Maranello. Choć wiadomo, że dobra passa nie będzie wiecznie trwała, dlatego marzę o tym, by Robert przeszedł do Ferrari.
48. LichuKlichu
dsu1 - widzę, że jednak jest tu ktoś kto wie na czym polega F1 (chodzi mi tu o logikę twojego myślenia), bardzo mi się podobały twoje komentarze, bo widzę że naprawdę dużo wiesz o F1 :) pozdrawiam
49. walerus
dali chłopcy z TR czadu!
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz