WYNIKI Barcelona [ 02 lutego 2008 ]
Poz.KierowcaZespółCzasOkr.
1 S.Vettel Toro Rosso 1:21.679 89
2 S.Bourdais Toro Rosso 1:21.782 88
3 L.Hamilton McLaren 1:22.135 80
4 H.Kovalainen McLaren 1:22.511 70
5 R.Kubica BMW Sauber 1:22.833 90
6 F.Alonso Renault 1:22.938 115
7 N.Piquet Renault 1:23.002 115
8 M.Webber Red Bull 1:23.020 75
9 N.Heidfeld BMW Sauber 1:23.070 94
10 D.Coulthard Red Bull 1:23.322 85
11 N.Rosberg Williams 1:23.347 34
12 K. Nakajima Williams 1:23.948 40
13 J.Button Honda 1:23.959 58
14 V.Liuzzi Force India 1:24.263 61

komentarze
  • 19. lankas
    • 2008-02-02 21:23:18
    • *.adsl.inetia.pl

    czas Toro Roso jest dobry jak na nich, w 2007 na testach Masa wykręcił 1.21.044 a w kwalifikacjach 1.21.421...więc widać ze zrobili postep.Co do BMW to jestem spokojny, jako konstruktorzy będą na koncu sezonu na pudle

  • 20. rob1000
    • 2008-02-02 21:30:14
    • *.icpnet.pl

    Na pudle będą też indywidualnie.

  • 21. Yazer
    • 2008-02-02 22:10:30
    • *.bajtnet.lca.pl

    OOOOOOOOStro xD soty dostalem orgazmu jak to zobaczylem xD

  • 22. hot dog
    • 2008-02-02 22:15:43
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Matibak nie wiem skad wnioskujesz ze BMW nie zrobilo postepu do przodu ??? czy z twgo ze sa za MC i Scuderia ??? najwidocznie owe teamy rowniez poczynily kroki do przodu co nie oznacza ze BMW stoi w miejscu.

  • 23. kamaro
    • 2008-02-02 23:28:34
    • *.kwidzyn.mm.pl

    ale wy smieszni jestescie! przeciez to sa tylko testy kazdy team sprawdza co innego.nie maja zamiaru przejechac super kolka tylko sprawdzic czy to co sprawdzaja dziala...przeciez to widac.nie mozliwe ze toro rosso jest szybsze od BMW a tym bardziej od Mclarena...troche rozsądku nie zaszkodzi

  • 24. dsu1
    • 2008-02-03 01:10:32
    • *.CNet2.Gawex.PL

    Nie wiem czy ktoś z was to zauważył ale w testach w tym roku Robert nie zaliczył ani razu pobocza a Nick już parę razy nie wspominając już o innych kierowcach nawet tych z czołówki - nadzwyczajna regularność i lepsze czasy Roberta od Nicka. Moje wnioski są takie- albo Robert ma swoje 5 min albo nie jeździł jeszcze na 100% swoich możliwości i bolidu. Co do testów to aż przykro czytać niektóre posty-wystarczy tylko trochę pomyśleć nim się coś napisze. To tylko testy tu nikt sie nie ściga no może poza wyścigiem technologicznym . Wystarczy przypomnieć sobie sezon 2007 gdzie na piątkowych treningach BMW było w środku stawiki a na qualach w czołówce. Być może mają jakieś problemy ale po to są testy żeby je rozwiązać a nie uzyskać najlepszy czas okrążenia. Każdy Team zna swój przelicznik co do szybkości - można przeliczyć mając odpowiednie dane jaki czas osiągnie sie w danym momencie w danych warunkach i danym torze przy danej liczbie balastu(paliwo) prędkości wiatru i temp.toru i otoczenia- wiec po co jeździć na oparach jak te wyniki są najmniej miarodajne co do przeliczeń oporu powietrza zużycia opon i ustawień set-upu. BMW testuje różne części pozwalające bardziej zoptymalizować balans czyli zachowanie podczas skręcania jeżeli to rozwiążą to o osiągi nie ma sie co martwić. Tak wiec nie liczcie na to że w tych testach Robert będzie na czele stawki bo nie o to tu chodzi. Są taki teamy jak Red-Bull czy Force India które kręcą te czasy ze względów marketingowych bo takie mają umowy ze sponsorami - aby było głośno - i chyba osiągnęli swój cel . Na szczęście są tu też tacy co myślą i F1 kochają równie mocno jak jak - to mój pierwszy wpis na tym forum witam serdecznie i pozdrawiam prawdziwych kibiców F1

  • 25. Yoozeck
    • 2008-02-03 03:11:10
    • *.ds10.univ.gda.pl

    @dsu1: słuszna uwaga, konkretna KRYTYKA onetowco-formułowiczom.__ Lubię te warte uwagi naprawdę znających się kolesi na tym forum.

  • 26. Yoozeck
    • 2008-02-03 03:27:29
    • *.ds10.univ.gda.pl

    To takie moje spostrzeżenie - dlaczego Kubica śmiga tyle kółek. Myślę, że mają tu rację ci, kórzy mówią, że Robert łatwiej przenosi informacje na temat bolidu niż Nick. Ale też myślę, że tu dochodzi ta sytuacja, że Kubica przez ten rok nie zapomniał jak się jeździ bez TC. Poza tym jego agresywny styl jazdy może pomóc w poznaniu wytrzymałości bolidu. __Oke tyle mojej głupoty - z chęcią usłyszę zdania krytyki (prawdziwej, ludzi znających się w temacie). Pozdrawiam

  • 27. afx
    • 2008-02-03 09:26:13
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    to że vettel ma niesamowity potencjał nie ulega żadnej wątpliwości, ale nie ma się czym podniecac, to była zwykła próba przejazdu kwalifikacyjnego mająca na celu podnesienia morale zespołu. nie wiem czemu ale coraz bardziej zaczynam lubic toro rosso i życzę im canajmniej jednego pudła w 2008.

  • 28. Raven89
    • 2008-02-03 09:40:38
    • Blokada
    • *.netia.com.pl

    Dla mnie śmieszne jest to całe podniecanie się testami.A jeszcze bardziej rozśmieszył mnie tekst o tym,że BMW stoi w miejscu.Wręcz przeciwnie-to najszybciej rozwijający się zespół obecnie.Widzieliście kiedyś,żeby Ferrari testowało tak odważne modyfikacje aerodynamiczne? BMW Sauber może być naprawdę bardzo wysoko w tym sezonie-bardzo na to liczę.

  • 29. RybaWspaniala
    • 2008-02-03 10:02:35
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wszyscy,którzy tu piszą są fanami f1 i Roberta.Do dsu1-tu piszą myślący i nie oceniający innch,ale Ci którzy kochają F1 i zależy im aby BMW(bo tam jest nasz chłopak) było ok!Testy testami ale na ich podstawie można jakie takie wnioski snuc,bez względu na ich wyniki.A teraz Pax i czekamy na dzisiejsze test,a tak w ogóle fajnie by było spotkac się z prawdziwymi fanami F1 i obejrzec razem jakieś GP...

  • 30. rabus30
    • 2008-02-03 10:34:13
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Moim skromnym zdaniem to z BMW jest tak jak w zeszłym sezonie. Dr M. twardo stąpa po ziemi i nie potrzebuje fajerwerków na testach tylko, rzetelnej i uczciwej pracy, która pozwoli zebrać jak najwięcej danych. Więc BMW realizuje spokojnie swoje założenia , a wykręcanie czasów zostawia właśnie takim zespołom jak Torro. Jak na razie daje się zauważyć równa, pewna i dobra jazda Roberta oby tak dalej,a zwłaszcza w wyścigach ( no i bez problemów technicznych oczywiście ).Jak ja się kurcze nie mogę doczekać marca.

  • 31. dsu1
    • 2008-02-03 10:36:27
    • *.CNet2.Gawex.PL

    RybkoWspaniała - oczywiście że na podstawie testów można snuć jakieś wnioski. Tylko jakie wnioski wyciągają użytkownicy tego forum- pozwolę sobie przytoczyć twój post: Wiara(do rafalsz1993) nie ma nic wspólnego do wyników jakie osiągają zespoły.Każdy by chciał by Robert i BMW było dobre i w czubie.Rzeczywistośc ta na razie z testów mówi co innego.Ferrari,Maclareny,Renault.i inne zespoły nie czekają na BMW,Tylko chcą byc pierwsze.Myśle, że Robert to widzi i robi co może,ale techniki samochodu nie zastąpi.
    Mam pytanie o jakiej rzeczywistości ty mówisz i co próbuje robić Robert bo twoim zdaniem techniki samochodu nie zastąpi ?
    Dla odmiany przeczytaj sobie post Ravena89- to właśnie robi Robert - testuje "tak odważne modyfikacje aerodynamiczne" które następnie na podstawie zebranych danych porównywane są z danymi z tunelu i na takiej podstawie wprowadzane są modyfikacje pakietów aero do tego dochodzą elementy mechaniczne poprawiające balans bolidu. Wszystko to znajduje sie w fazie początkowej rozwoju F1,08. Szefostwo BMW Sauber chce zebrać jak najwięcej danych i przetestować jak najwięcej wyżej wymienionych elementów po to żeby wybrać lub stworzyć optimum z tego wszystkiego wiec potrzebują jak najdłuższych przejazdów co analogicznie nie idzie w parze z dobrymi wynikami okrążeń na które Ty i Tobie podobni kibice czekacie. Powiem wam więcej nie doczekacie sie tych rewelacyjnych czasów w tych testach ani w następnych . Nauczcie się wyłaniać prawdziwe korzyści testów a nie traktować testy jak GP. Zwracajcie uwagę ile okrążeń przejechał zespół postarajcie sie dowiedzieć ile z tych okrążeń było długimi przejazdami a ile krótkimi (nie jest to trudne wystarczy wejść na każdą stronę domową teamu i tam jest opisane co dziś robili) oczywiście są to tylko wiadomości dla kibiców ale pewien zarys prac jest przedstawiony- na takiej podstawie wyciągaj wnioski i na chłodno komentuj testy- pozdrawiam

  • 32. hot dog
    • 2008-02-03 10:40:54
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Dsu- zdadzam sie z Toba i podobnie uwazam. Nick od poczatku wyraza swoje niezadowolonie z z braku TC natomist nasz Rodak wydaje sie stwarzac wrazenie ze Jemu jest to obojętne co znajduje potwierdzenie w wynikach i tylko sie cieszyc:)co do testow BMW zawsze podczas testow realizowalo zalozenia i nie bylo dla tego Teamu wazne czy beda w czolowce bo wazne jest uzyskanie jak najwiekszej ilosci danych- wynik przy okazji:)

  • 33. Raven89
    • 2008-02-03 11:48:06
    • Blokada
    • *.netia.com.pl

    No i wieści panowie dla tych,którzy wątpią w BMW.Kubica ma obecnie trzeci czas okrążenia.Ale najważniejsze jest to,że traci do drugiego Hamiltona 0,001s.Nawet jeśli nie mają podobnego obciążenia paliwem to już jednak coś znaczy.

  • 34. Raven89
    • 2008-02-03 12:00:03
    • Blokada
    • *.netia.com.pl

    Podobno Hamilton miał prawie identyczny zapas paliwa.

  • 35. hot dog
    • 2008-02-03 12:01:31
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    a wiadomo co sie z Nickiem stalo Wypadek czy defekt????

  • 36. quick B
    • 2008-02-03 12:01:49
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Obyś się nie mylił

  • 37. Raven89
    • 2008-02-03 12:11:24
    • Blokada
    • *.netia.com.pl

    czas Kubicy jest 0,2 s gorszy od najlepszego czasu Hamiltona z dnia 1.

  • 38. Raven89
    • 2008-02-03 12:13:07
    • Blokada
    • *.netia.com.pl

    A Heidfeld jeździł normalnie.To był pojedyńczy incydent,ze stanął w 4 zakręcie.Coś mi się wydaje,że Theissen powinien wyciągnąć jakiś wniosek z tak szybkiej jazdy Kubicy-jest lepszy od Heidfelda.

  • 39. dsu1
    • 2008-02-03 12:32:55
    • *.CNet2.Gawex.PL

    Na dzień dzisiejszy z moich wyliczeń i analiz testów kalkulacji przejechanych okrążeń poszczególnych zespołów i wiedzy przekazanej przez strony internetowe teamów odnośnie programu testów włączając prywatne testy BMW gdzie Robert w Walencji nie oficjalnie uzyskał najlepszy czas okrążenia 1,11,00 (to tyle samo co najlepszy czas Mclarena tydzień później) BMW odrobiło starty do Mclarena i strata oscyluje w granicy 0,1sek lub starta ta została całkowicie odrobiona a do Ferrari 0,2sek. Natomiast analizując powyższe elementy Renault i Williams zbliżyły sie do BMW 0,1 - 0,2 sek . Oczywiście moich przemyśleń nie ma co brać jako miarodajnych są to tylko moje przemyślenia i bazują na wiedzy jaką przekazują nam media. Nie jest mi dane być na miejscu i śledzić to wszystko z bliska i nie znam prawdziwych obciążeń samochodów i opon na jakich sie poruszają. Podsumowując wydaje mi sie że w tym sezonie BMW, Williams i Renault idą w dobrym kierunku i zmniejszą stratę do dwóch czołowych rywali co zapowiada niesamowity sezon. Co ważne cieszy mnie to że Renault i Williams naciskają BMW co wymusi na zespole jeszcze większy nacisk na dobre przygotowanie dwóch aut a na tym skorzysta Robert- pozdrawiam

  • 40. dziarmol
    • 2008-02-03 12:44:41
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    hurra wszystkie teamy "zbliżyły" się do siebie i 16.03.08 wszyscy kierowcy jako pierwsi przekroczą linię mety i wszyscy zdobędą puchar ale jaja haha

  • 41. dsu1
    • 2008-02-03 13:18:49
    • *.CNet2.Gawex.PL

    dziarmol - naucz sie czytać ze zrozumieniem nie napisałem że wszyscy kierowcy zdobędą puchar. Chciałem przekazać że na podstawie testów i moich analiz co podkreśliłem nie tylko BMW sie rozwija ale wymienione zespoły idą w dobrym kierunku żeby zmniejszyć stratę do czołowych zespołów 0,10 -0,2sek na okrążeniu to tylko moja hipoteza ale o ile umiesz liczyć te dwie przybliżone wartości to w warunkach wyścigowych strata w całym GP to od 8 nawet do 20 sek pomijając inne przypadkowe wydarzenia związane z wyścigiem . Celem mojego poprzedniego postu było przekazanie moich spostrzeżeń a nie stwierdzenie jak będzie w rzeczywistości i że w tym sezonie będziemy oglądać bardziej wyrównaną walkę w czołówce.

  • 42. majkawiolka
    • 2008-02-03 13:23:07
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    RyboWspaniała nie zgadzam się z tobą, co do tego, że wszyscy, którzy tu piszą są fanami F1 (np żenujący komentarz alonso1 11:27:54) i fanami Kubicy i BMW Sauber (bo ja np nie jestem, trzymam kciuki za Renault)...

  • 43. dziarmol
    • 2008-02-03 13:30:21
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dsu1. na jakiej podstawie sądzisz że (przynajmniej niektóre) zespoły poczyniły krok naprzód ? Z testów nic nie wynika dopiero walka na torze o punkty pokaże kto poczynił największe postępy pozdrawiam a mój trochę ironiczny post nie był skierowany bezpośrednio do ciebie bez urazy pozdrawiam ;))

  • 44. dsu1
    • 2008-02-03 13:49:42
    • *.CNet2.Gawex.PL

    dziarmol - oczywiście że podanych miejsc i czasów poszczególnych kierowców w testach nie można brać jako wyrocznię. Jednak testy dla bardziej fanatycznych kibiców takich jak ja mówią w przybliżeniu co w danym momencie reprezentuje każdy zespół i czy idzie w dobrym kierunku czy odwrotnie. Moje spostrzeżenia nie są bazowane tylko na samych wynikach. W największej mierze kieruję sie tym jakie programy na dany dzień testów założyły sobie zespoły i staram sie wszystkie te szczegóły porównywać. Nie będę tu o nich pisać bo zajęło by to cały dzień lub więcej i nic innego bym nie robił tylko pisał. Nie starczyło by mi czasu na szukanie w necie wiadomości i moje analizy- które mogą być błędne ale poświęcam im dużo czasu i traktuję to jako zabawę-pozdrawiam

  • 45. Raven89
    • 2008-02-03 14:46:40
    • Blokada
    • *.netia.com.pl

    dsu1-należysz do dokładnie takiej grupy kibiców jak ja-nie tylko oglądam ale i staram się jak najwięcej wiedzieć o F1.

  • 46. lulek
    • 2008-02-03 15:12:15
    • *.internetdsl.tpnet.pl

    Jak wiadomo Robertowi konczy sie kontrakt z BMW z koncem tego sezonu. Czy Kubica zastapi Masse w Ferrari którego umowa tez wygasa z 2009 rokiem? Czekam na wasze propozycje

  • 47. Amadeusz
    • 2008-02-03 15:26:26
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    liczyłbym bardzo na to, ale jeśli dobrze pamiętam to Robert po wypadku w Kanadzie podpisał 4-letni kontrakt. Jeśli tak nie jest to są bardzo duże szanse na wymiane zawodników pomiędzy Ferrarką i Sauberem, ale mam przeczucie ( a mogę na nim polegać ) , że BMW będzie walczyło o mistrzostwo w 2009 i bedzie to większy sukces niż w Maranello. Choć wiadomo, że dobra passa nie będzie wiecznie trwała, dlatego marzę o tym, by Robert przeszedł do Ferrari.

  • 48. LichuKlichu
    • 2008-02-03 16:12:49
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dsu1 - widzę, że jednak jest tu ktoś kto wie na czym polega F1 (chodzi mi tu o logikę twojego myślenia), bardzo mi się podobały twoje komentarze, bo widzę że naprawdę dużo wiesz o F1 :) pozdrawiam

  • 49. walerus
    • 2008-02-03 21:05:53
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    dali chłopcy z TR czadu!


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo