WYNIKI Walencja [ 16 stycznia 2008 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | R.Kubica | BMW Sauber | 0:00.000 | 105 |
2 | N.Heidfeld | BMW Sauber | 0:00.000 | 74 |
Testy nowego BMW zakłócił silny wiatr
Nadzieje zespołu BMW Sauber na pierwsze miarodajne testy nowego F1.08 w Walencji pokrzyżowała pogoda. Robert Kubica podobnie jak wczoraj zasiadł za kierownicą nowego dzieła inżynierów BMW, podczas gdy Nick Heidfeld testował przejściową wersję F1.07.Nick Heidfeld pracował nad standardową jednostką sterującą ECU oraz przygotowywał bolid pod kątem startów do wyścigów w przejściowej wersji F1.07. Niemiec jutro przesiądzie się do nowego F1.08, podczas gdy ubiegający się o fotel oficjalnego kierowcy testowego BMW Sauber, Marko Asmer, przejmie kierownicę F1.07.
komentarze
1. Zako
Mógłby mi ktos wytłumaczyć to zdanie "przygotowywał bolid pod kątem startów do wyścigów w przejściowej wersji F1.07" Czy to znaczy ze wersja przejsciowa F1.07 bedzie brała udział w wyscigach na poczatku tego sezonu ?
2. granat88
raczej nie. Wszystkie wiekszosc zespolow (jak nie wszystkie) testuja wersje przejsciowe. wydaje mi sie ze robia to po to, gdyby nastapily jakies nie przewidziane incydenty itp. i rowniez po to by moc wyciagnac jeszcze wiecej wnioskow z poprzedniego modelu
3. przesio
Reno jezdzi modelem z 2007 to i Bmw nie chce bmw zostac w tyle. A Maki i Ferarki to juz tylko modelami z 2008 roku. Czym to jest spowodowane nie mam pojecia :(
4. kempa007
kurde narazie jest jedno nadwozi F1.08, wersja przejsciowa zawiera cala elektronike na sezon 2008 i inne rozwijane czesci ktore beda w F1.08, dlatego tak robia...
5. przesio
kempa007 miejmy nadzieje ze te wszystkie cuda i cudenka oraz te wszystkie testy dadza efekt w postaci podium w melbern :)
6. kempa007
oj by sie dzialo :D
7. arek.jan
Na tym bolidzie jest nr 4 więc to bilid Roberta, a nick dostanie pewnie nowszy i lepszy bolid bo to on pewnie będzie nr 1 w timie, bo dobrze wiemy że Robert jest od nicka szybszy.
8. hot dog
A jest slabszy???po czym to wnioskujesz po nr na bolidzie???
9. arek.jan
Ale wszystko wyjdzie w praniu, jak znowu Robert będzie miał takie problemy jak w sezonie 07 to powinien odejść z BMW bo tam nie dadzą mu wygrywać do póki jest tam niemiecki kierowca.
10. ukero
Uważam, że jak nie przekąbinują ze strategiami tylko będa się trzymać ferrari to będzie dobrze./
11. arek.jan
Robert niemal w każdych kwalifikacjach blog 1 i 2 jest od niego szybszy dopiero w 3 blogu jak Kubica ma dotankowany samochód pod korek to jest za nickiem, wszystkie testy jest szybszy od nicka.
12. arek.jan
Mam nadzieję że ten sezon to Ferrari będzie musiało trzymać się BMW z moich spostrzeżeń widzę że BMW zrobiło duży krok do przodu.
13. 789
z tego co obserwuje to bmw jest bardzo pewne siebie i bardzo dobrze pozytywne nastawienie to polowa sukcesu
14. arek.jan
Dobrze że Robert nie podpisał kontraktu na sezon 09 to może BMW nie będzie robić jaj jak w sezonie 07, może Robert dostanie propozycję z lepszego teamu.
15. xsamir
co do numeru na bolidzie to zobaczycie jutro, że pojawi się na nim numer 3 i nazwisko Heidfelda tuż pod wlotem powietrza. Skoro bolid jest jeden a kierowców 2 to trzeba robić takie "przemeblowania" Pozdrawiam.
16. xsamir
arek.jan a o jakim teamie myślisz?? Skąd wiesz, że w sezonie 2008 lub jak zapowiadają w 2009 to właśnie nie BMW będzie grało pierwsze skrzypce?
17. arek.jan
Nie kumam dlaczego nie zrobili dwóch bolidów, przecież złożyć bolid to jak lego, części jak robią to nie w jednym egzęplażu. Żeby ten sezon nie był taki pechowy dla Roberta jak sam powiedział 80% awarii bolidów dotyczyła właśnie Roberta.
18. arek.jan
xsamir Nie wiem jak ty ale ja widzę że Robert jest gorzej traktowany od nicka. Teraz to bolid już nie będzie aż tak ważny jak w sezonie 07, umiejętności kierowcy będą się liczyć bardziej, a Robert jest jednym z lepszych w te klocki jak nie najlepszy. Toyota dziś pokazała na testach że jest szybka, Truli jest nie młody, ja już dawno mówiłem że oni mają kasę i to kwestia czasu jak będą w czubie.
19. arek.jan
BMW ma na ten sezon dobrą brykę to widać po minach Mario i spółki, żeby tylko nie psuły się im te nieszczęsne skrzynie ogólnie hydraulika, gdyby nie to to Robert w chinach byłby pierwszy i kto wie czy to nie była awaria z pit lane.
20. arek.jan
Nie ma z kim pogadać, fani f1...
21. Tanis
No cóż, tak zazwyczaj na początku roku często jest, że jest tylko jeden nowy bolid, szczególnie wtedy, gdy konstrukcja jest mocno zmieniona w stosunku do swojego zeszłorocznego poprzednika. Testuje się go intensywnie i w miarę zdobywania informacji buduje ( składa ) następne. Robi się to z prozaicznych powodów by uniknąć przebudowy dwóch dopiero co zbudowanych samochodów. Bardzo prawdopodobnym jest, ze w marcu Nick i Robert będą jeździli dwoma innymi bolidami a ten pierwszy testowy zostanie maszyną rezerwową.
A co do traktowania kierowców jednakowo to Robert niestety sam musi pokazać, że jest nie tylko świetnym testerem, ale też świetnym kierowcą wyścigowym i nie może tak dać odskoczyć Nickowi jak w zeszłym roku. Ma teraz nowego inżyniera Hiszpana i mam nadzieję, że lepiej będzie się z nim dogadywał niż z Irańczykiem Ahmadim. BMW chce mieć zwycięstwo i głowa Roberta w tym, żeby Im to dać - jak ? Nie wiem, ale jeśli wygra lub zdobędzie podium postawi Nicka w bardzo trudnej sytuacji. To Nick ma 31 lat a nie Robert, który ma jeszcze sporo czasu przed sobą, ale w tym sezonie musi wygrać rywalizację z kolegą z zespołu. Niemcy może i chcą by to Niemiec był lepszy, ale nie będą ryzykować straty punktów, aby udowodnić tą tezę, bo może okazać się to bardzo kosztowne, Renault, Toyota, Red Bull i Williams nie będą mieli skrupułów i nie dadzą bonusów BMW. Ten sezon może okazać się o wiele trudniejszy niż poprzedni.
22. Morte
Tanis - No to tak Robert już pokazał, że jest kierowcą wyścigowym wysokiego formatu. Dlaczego czasem nie walczył na zabój ? Ponieważ musiał zdobywac punkty, które stracił przez defekty, a więc nie mógł pozwalac sobie na ryzyko. Po wypadku we Francji 4 miejsce. Czy to nie jest pokazaniem hm heroizmu zawodnika ? Teraz inne moje pytanie, gdyby na miejscu Roberta był inny zawodnik i patrząc na liczbę pkt jaką zdobył moim zdaniem byłoby papa jak dla Villeneuva. Robert jest kierowcą który czuje samochód nie jak Montoya, który mówił - dajcie mi samochód to pokarze ile można z niego wyciągnąc. Lecz sam nie dawał nic inżynierom. Najważniejsze w 2008 roku jest to, żeby nie było tak jak w 2007 Ferrari vs McLaren przerwa BMW przerwaaa Renault... Oby było wszystko na styk wtedy zero kalkulacji, wszystko jest robione na 110%. Jedna rzecz inna, gdzie muszę pochwalic Mario Theissena. On chce wiedziec dlaczego wygrywa i dlaczego przegrywa. Postęp jaki sobie wyznaczył jest świetnie nakreślony. 5 miejsce zespołu , 3 ( przez aferę 2 ) , następnie pewne 2 i w 2009 walka o MŚ. Honda popełniła ten błąd. Była już wmiarę blisko , nagle spadła i nikt nie wiedział dlaczego. A to jest najgorsze. :)
23. arek.jan
Tanis widzę, że masz trochę wiedzy, ale to nie jest takie proste, Robert nie dał odskoczyć Nickowi to brak drugiego dobrego bolidu dało przewagę, w Australii to Robert by odskoczył do przodu a w Malezji Nick bał się wyprzedzenia i skosił nos w bolidzie Roberta, nie wspomnę o GP Europy, Nick miał widocznie zielone światło na wszystkie chwyty,żeby tylko być przed Robertem.
24. natleniony
Bardzo tajemnicze to BMW, nie chcą ujawniać czasów F.1.07 i F1.08... Czy są aż tak szybcy czy aż tak wolni?
25. arek.jan
Morte masz rację
26. hot dog
Jedna uwaga do bardzo ciekawego postu MORTE
Otóz kierwca wycigowy wygra gdy da inzynierom jak najwiecej informacji ale rowniez wycisnie z bolidu tyle ile trzeba w danej sytuacji i ile potrzeba casus-Hamilton w Chinach przesadzil z bolidem.
27. Damian F1 Team
Panowie,poczekajmy chociaż do Melbourne,co prawda jeszcze w h.. czasu ale historia F1 jest dowodem że nie ma sensu wnioskować i gdybać,a co do Roberta to spójrzmy na kariere Alonso.Początki są trudne i długo trwają.
28. borgolot
Dla mnie widać było, że w sezonie 07 Robert był nie tylko kierowcą wyścigowym, ale też testowym.
Rok wcześniej był tylko testerem i pomógł zespołowi, bardzo poszli do przodu. Mario nie puści tak łatwo Roberta i spoko przedłuży na kolejne sezony bo Kubica jest niezwykle przydatny, nawet jak nie przywozi dużo punktów. A Robert w BMW zostanie, bo tam właśnie jest przyszłość, jest kasa i są sponsorzy
29. dracool
Czy są już jakieś ustalenia regulaminowe odnośnie nowej formy kwalifikacji? Jeśli coś się zmieni, to najpewniej trzecia ich część.
30. Damian F1 Team
Na pewno skrócą czas trzeciej sesji kwalifikacyjnej (Q3) z każdemu znanych powodów
31. choleryk
pewnie nie jestem, aż takim ekspertem jak Wy, ale wydaje mi się, że większość z was zapomina o tym, co może pokazać renault... nie zapominajmy, które skrzypce grało w 2006 r. Z tej strony może być niespodzianka, może całkiem spora. Mc Laren też nie był tak mocny przed ubiegłym sezonem. Ja tam mam taką cichą nadzieję, że BMW będzie siedziało na plecach Ferrari, a o trzecie powalczy Mc laren z renault, może toyota ?... możemy sobie gdybać, z każdym testem będzie wiadomo więcej... PS mam pytanie... w jakim mniej więcej miesiącu domyślaliście się w zeszłym roku, że Mc laren będzie tak mocny ? mam nadzieję, że były jakieś informacje, bo w przeciwnym razie jakiekolwiek dywagacje przed pierwszymi kwalifikacjami, zerkanie na testowe czasy, porównywanie statystyk itp... nie ma żadnego sensu... dzięki z góry
32. jeden
arek.jan, zasugerowałeś Toyotę jako lepszą drużynę dla Kubicy. Ciekawi mnie na ile jest ona niemiecka. Siedzibę mają w Kolonii, długi czas zatrudniali młodego Schumachera, teraz Glocka. Sponsorów pewnie za bardzo nie potrzebują. Może chodzić o niemiecki rynek? A może jakieś układy, tzw. teorie spiskowe, jeszcze z czasów wojny? W końcu niemiecki rewanżyzm w oczach przybiera na sile.
33. choleryk
jeden... heh... a niby komu mieliby się rewanżować ? dziwniejszego tekstu o formule nigdy nie czytałem... małą obsesją zalatuje...
34. fezuj
2008-01-16 21:56:53@ natleniony- jestem przekonany że tak szybcy że nawet fotokomórka nie miała szans odnotować ich przejazdów :)
35. walerus
a ja czytałem na jednym z portali - że BMW ma znów problemy ze skrzynią biegów i czekają na kolejne poprawione wersje z fabryki z [Hinwill]....
36. mpstir
dracool-Odnośnie nowych przepisów kwalifikacji w sezonie 2008. Q1 i Q2 bez zmian. Q3 będzie trwać 10 min.
37. Tomyy
znowu skrzynia... o losie oby to nie była prawda... :(
38. dziarmol
Morte nic dodac nic ując samo sedno . Walerus mieli cały ubiegły sezon na poprawienie tej skrzyni jak tego nie zrobią to nie kupię niemieckigo auta tylko Ruskie żiguli tam skrzynie chodzą bez zarzutu a najlepiej "rakieta"
39. lewusFIA
Bardzo trafny post, Morte, dodam tylko, że to chyba Theissen jest najpewniejszą opoką Kubicy w BMW, ale z pewnością Robert zawdzięcza to swoim umiejętnościom a Mario widać tylko takimi priorytetami się kieruje i oby tak dalej...
40. mpstir
walerus-na którym to portalu czytałaś o tych problemach ze skrzynią? Na wszystkich wiarygodnych stronach nie ma o tym słowa. Poza tym Robert w F1.08 przejechał wczoraj 105 okrązeń toru (wykonując trochę inny harmonogram z powodu wiatru), a Nick 75 w F1.07B. Jedyną zagadką jest dlaczego nie ujawnili czasów. Czyżby było tak źle, a może tak dobrze?
41. fezuj
@mpstir- też gdzieś spotkałem tę notkę o spieprzonej skrzyni - z tego co tam pisało to 2szt !! poleciały na złom, ale cały czas ostro pracują nad stworzeniem takiej co by była niezawodna. (daj Boże )
42. mpstir
fezuj-konkretnie gdzie? Nie wszystkie strony piszą prawdę. A swoją drogą ciekawe, nawet jakby były 2 skrzynie były spieprzone, to zazwyczaj ,,tester" nie robi tylu okrążeń. Robert w F1.08 zrobił 105. Może pisali o tych skrzyniak w bolidzie Nicka F1.08B.
43. mpstir
sorry napisałem przez pomyłkę, że Nick jechał F1.08B oczywiście jechał F1.07B
44. walerus
no właśnie 2 skrzynie padły i czekają na testowanie następnych no a teraz mają starczyć na 5 wyścigi więc typować BMW można spokojnie po 1 wyścigu na 5 miejsc do tyłu.....
45. Morte
na 4 GP -.-.
46. yaneq
spokojnie, spokojnie. 2 miesiace do australi wiec nie rozumiem skad te wszystkie domniemania. pierwszy wyscig bedzie krytyczny. wtedy wyjdzie kto silny, kto nie. a powiedzicie kiedy nastepne TESTY?
47. mpstir
Ale wy ludzie panikujecie. Przecież na takich testach jest mnustwo dziennikarzy. Jakby rzeczywiscie dwie skrzynie padły odniosłoby się to większym echem. Może faktycznie na jakiej stronie napisali o wymianie dwóch skrzyni. Skąd pewność, że to wiarygodna strona. Jezscze raz pytam- na której to stronie pisali o wymianach?
48. mpstir
No właśnie na stronch internetowych pisali o przejęciu pakietu większościowego przez Mercedesa od McLaren. I oto news:
Rzecznik prasowy z Mercedes Motorsport nie potwierdza jednak tych informacji.
"Nic się nie zmieniło pomiędzy Daimlerem a grupą McLaren. Daimler w dalszym ciągu posiada pakiet 40 procent akcji. Oczekujemy, że prasa zrozumie, że nie możemy w jakikolwiek sposób komentować tych doniesień."
Może większość was zrozumie, że dziennikarze nieraz szukają różnych tematów. To odnośnie tych zepsutych skrzyni w BMW.
49. mpstir
A tak wogóle to dla informacji podaję udziały procentowe McLaren-Mrecedes:
Obecnie Mercedes posiada 40, Mumalakat 30, a Dennis i Ojjeh po 15 procent akcji McLarena.
50. ukero
Wyluzuj stary.!!
51. xsamir
2008-01-17 09:06:28 walerus A od kiedy skrzynie biegów BMW są produkowane w Hinwil?? O ile dobrze pamiętam to skrzynie tak jak i silniki wytwarzane są w Monachium...
52. arek.jan
Czy ktoś wie odnośnie testów w tamtym roku gdzie Kubica był raz pierwszy, a później drugi tam była kontrola trakcji czy ie bo mi się wydaje że nie i czasy były o 1 sekundę lepsze niż teraz kręcą, Vetel miał super czas 1:18:180 ,Kubica 1:18:400 to te nowe auta są dużo wolniejsze od starych. O tych skrzyniach też czytałem chyba na onet.pl ale to jest nie bardzo wiarygodny news.Też czytałem że Robert stara się o nowy kontrakt, ale moim zdaniem jest dobrze z tym bolidem i BMW będzie silne w tym sezonie.
53. pz0
Rzeczywiście Mario wspominał o dwóch skrzyniach które wyleciały w powietrze w testach fabrycznych i to bodaj jeszcze nie zamontowane do bolidu, a nie w Walencji. Dajcie sobie w końcu z tym wszystkim spokój.
54. dziarmol
pz0- lejesz miód na me serce" lewusFIA" masz rację że dr Mario bardzo popiera Kubicę . Słowa Theissena "Kubica to nieoszlifowany diament" jak dla mnie to bardzo budujące pozdrawiam
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz