2013-05-25 GP Monako - Kwalifikacje 14:00
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | |
---|---|---|---|---|
1 | N.Rosberg | Mercedes | 1:13.876 | |
2 | L.Hamilton | Mercedes | 1:13.967 | |
3 | S.Vettel | Red Bull | 1:13.980 | |
4 | M.Webber | Red Bull | 1:14.181 | |
5 | K.Raikkonen | Lotus | 1:14.822 | |
6 | F.Alonso | Ferrari | 1:14.824 | |
7 | S.Perez | McLaren | 1:15.138 | |
8 | A.Sutil | Force India | 1:15.383 | |
9 | J.Button | McLaren | 1:15.647 | |
10 | J.E.Vergne | Toro Rosso | 1:15.703 | |
11 | N.Hulkenberg | Sauber | 1:18.331 | |
12 | D.Ricciardo | Toro Rosso | 1:18.334 | |
13 | R.Grosjean | Lotus | 1:18.603 | |
14 | V.Bottas | Williams | 1:19.077 | |
15 | G.van der Garde | Caterham | 1:19.408 | |
16 | P.Maldonado | Williams | 1:21.688 | |
17 | P. di Resta | Force India | 1:26.322 | |
18 | C.Pic | Caterham | 1:26.633 | |
19 | E.Gutierrez | Sauber | 1:26.917 | |
20 | M.Chilton | Marussia | 1:27.303 | |
21 | J.Bianchi | Marussia | -:--.--- | |
22 | F.Massa | Ferrari | -:--.--- |
Mercedes znowu zajmuje pierwszy rząd
Po pole position przed Grand Prix Monako podczas dzisiejszych kalifikacji, mimo trudnych warunków na torze, sięgnął Nico Rosberg. Niemiec po 10 minutach finałowej rywalizacji o pierwsze pole startowe wyprzedził Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettela.Za czołową trójką dzisiejsze zmagania zakończył Mark Webber, który okazał się szybszy od Kimiego Raikkonena i Fernando Alonso.
Miłą niespodziankę swoim kibicom sprawili za to kierowcy McLarena, którzy wykorzystali zmienne warunki panujące w Monako i awansowali do czołowej dziesiątki. Sergio Perez w Q3 wykręcił 7, a Jenson Button 9 czas.
Między zawodnikami McLarena uplasował się Adrian Sutil, który dzisiaj rano miał spore problemy, po tym jak rozbił swoje auto w trzecim zakręcie toru. Czołową dziesiątkę zamykał Jean-Eric Vergne.
Sesja kwalifikacyjna do GP Monako niespodziewanie rozpoczęła się w zmiennych warunkach atmosferycznych, zapewniając emocje do samego końca.
Tuż przed Q1 w okolicach Monako pojawił się przelotny deszcz, który sprawił, że kierowcy wyruszali do walki o pole positon na przejściowych oponach Pirelli.
Po porannym treningu mechanicy Lotusa, Force India a przede wszystkim Ferrari mieli mnóstwo pracy przy odbudowie zniszczonych bolidów. Wyścig z czasem przegrał zespół Ferrari, który nie zdążył naprawić auta Felipe Massy.
Oprócz Brazylijczyka do Q2 nie przeszli kierowcy Marussia a także Paul di Resta, Esteban Gutierrez oraz Charles Pic. Mały sukces w Monako świętował Giedo van der Garde, który wykorzystał pecha rywali i awansował do dalszej rywalizacji.
W Q2 warunki na torze dalej były niepewne a kierowcy cały czas korzystali z opon przejściowych, poprawiając z okrążenia na okrążenie czasy. Pod sam koniec 15-minutowego segmentu kwalifikacji zawodnicy w końcu zaczęli korzystać z gładkich opon Pirelli.
Szczęścia w Q2 zabrakło przede wszystkim Romainowi Grosjeanowi, którego mechanicy odbudowali na czas bolid po porannym wypadku, a sam Francuz ładnie prezentował się zarówno w Q1, jak i Q2. Ostatecznie jednak padł ofiarą zmiennych warunków pogodowych i czasówkę zakończył z 13 czasem. Losy kierowcy Lotusa podzielili także: Hulkenberg, Ricciardo, Bottas, van der Garde i Maldonado.
komentarze
1. vincent_vega
______WELTMEISTER!!!! Vettel trzeci ale to On jest największym wygranym tych kwalifikacji. Mercedes ma bolidy wybitnie ustawione pod Q, w wyścigu nie ma szans utrzymać tych pozycji. Pisałem kilka dni temu że na tym torze mniejsze znaczenie będą miały opony i odrazu Mistrz Świata pokazał klasę. Brawo Seb, jutro spokojnie objedziesz srebrne strzały a potem już nikt nie odbierze Ci zwycięstwa.
2. EvEnEmEnT
hahahahaha pierwszy
3. Jaro75
A jednak :)
Czyli do jutra.
4. damiansport5
No i co im to da? Ciekawe, czy Mercedesy w ogole jutro zapunktują.
Ostatnie 4 GP w Monaco wygrywali zwyciezcy kwali. O ile zakład, że jutro Rosberg nie będzie nawet w TOP3?
5. EvEnEmEnT
o kurcze drugi hehehehehe
6. selstei
Jezeli Merce gdzies maja nie dac dupy po swietnych Q, to tylko na torach o charaketystyce jak ten w Monaco. Nie bedzie latwo o wyprzedzanie, wiec spora szansa na podium i ewentualne zwyciestwo. Chociaz zakladam, ze to WELTMEISTER Vet wygra.
7. vincent_vega
_______Alonso stracił do Vettela prawie SEKUNDĘ! to jest przepaść...
8. vincent_vega
@2 słaby jesteś, drugi. buhahaha
9. logel999
Jaba daba di ... Mercedesy nannanana . Lewis musi wygrać , będzie miał cieżko , ale da radę i tu liczę na dublet musi być ;) różnica mała miedzy nimi , więc Lewis dasz radę
10. robertunio
Powiem szczerze ze mialem cicha nadzieje na P1 dla Seby ale Mercedesy jednak niezwyciezone. Niewiele zabraklo, zaledwie 0,1s - mysle ze P3 dla Seby to najlepszy mozliwy rezultat dla niego bo przewaga technologiczna Mercedesa w kwalifikacjach jest jednak przytlaczajaca.
11. Polak477
Jak tak Alonso lubi przechodzić do historii to liczę, że i jutro będzie mu się chciało przechodząc podwójnie :). Kończąc serię wyścigów Ferrari bez zwycięstw na Monako oraz rekord z 3 wygranymi w 3 różnych zespołach. Forza Ferrari!
Swoją drogą widzę, że utrzymuje się trend znany od paru lat. Jak Ferrari robi ogólnie dobry bolid, to na Monako są kapkę słabsi, a gdy bolid ogólnie jest słaby to w Monako radzą sobie lepiej. Nie wiem dlaczego tak jest, ale po raz kolejny się to sprawdziło :).
12. Xellos
Ja Wam powiem kto jutro wygra - Sebastian Vettel. Co gorsza, potem Pirelli poprawi delikatnie opony, i ta delikatna poprawa, da mu ten ułamek dziesiętnych więcej, które mu teraz brakuje do PP. I potem już tylko będzie Paluszek się liczył, PP co wyścig i wygrana od startu do mety. NIESTETY !
13. logel999
Monaco to nie Hiszpania;)
14. CryKillerPL
@vincent_vega może i tak, ale weź po uwagę to na jakim torze oni jeżdżą. W Monako trudno się wyprzedza i czasami jedyna możliwością do wyprzedzenia jest zostanie o jedno lub dwa kólka dłużej na torze, podczas gdy zawodnik przed nami zjeżdża do boksu. Rosberg jeżeli nie popełni zbyt wieli błędów ma szansę wygrać, ale ja liczę na to, że Kimi coś zwojuje.
15. Jaro75
7. vincent_vega
I co , myślisz że Alonso jest wolniejszy od niego o sekundę ???
16. Skoczek130
@Polak477 - w 2008r. mieli szybki bolid i zajęli dublet w qualu. Ale fakt - tamten wóz był kiepski, bo awaryjny... ;)
17. logel999
@1 Płakać mi sie chce jak widzę twoje komentarze , przykro mi z powodu domu dziecka , ale takie życie ;) To , ze jesteś gejem to tez twój wybór ..
18. logel999
@1 Bede moimi hejtami , które są prawdziwe ciebie zniechęca do tego forum
19. vincent_vega
@11 Polak 477, Alonso niczym szczególnym się nie wyróżnił , dwukrotny Mistrz Świata i tyle.... to raczej Vettel pisze historię: ma wiele rekordów, najmłodszy zdobywca Pole, Najmłodszy zwycięzca GP, Najmłodszy Mistrz Świata, najwięcej Pole w sezonie, najwięcej zwycięstw w sezonie, najwięcej punktów w sezonie, najmłodszy trzykrotny Mistrz Świata (dwukrotny też) to Seb tworzy Historię F1,....
20. Polak477
15. Nie komplementuj mu tak z tym myśleniem, bo jeszcze uwierzy :).
Wielka szkoda, że Ferrari zabrakło czasu, żeby móc naprawić Felipe. Do ostatniej chwili jeszcze liczyłem, że uda się mu wyjechać. Cóż ostatnie miejsce to jeszcze nie wyrok, ale będzie ciężko. Chociaż na 7 miejsce liczę.
21. saint77
Biorąc pod uwagę że na tym torze 2 pole startowe jest zdecydowanie gorsze niż 3-cie, to Vettel ma spore szanse na wygraną. Rosberg spadnie w dół już po pierwszym pitstopie.
Szkoda że Alonso tak daleko z tyłu. Liczyłem na to, że na tym torze przewagę będą miały bolidy o lepszym docisku mechanicznym ale chyba tak nie jest do końca.
22. belzebub
Pierwsze dwa miejsca dla Merca, tylko co z tego? Fakt Monaco jest dość specyficznym torem, trudno wyprzedzać, ale nie jest to niemożliwe. Mnie interesuje jak szybko zacznie im spadać tempo, tak że pewnie zostaną w końcu wyprzedzeni. Ferrari Massa dramat start z alei serwisowej, oznacza że ten wyścig jest raczej stracony, cud musiałby się stać, żeby Felipe wbił się w pierwszą dziesiątkę. Zresztą Alonso też nie pojechał rewelacyjnie, gdyby to był inny tor to pewnie nie było dramatu, ale należy zaznaczyć że startuje w jednej linii z Kimim, może być ciekawie po starcie. RBR całkiem nieźle w qwalu, ciekawe czy Webber znów "zaśpi" na starcie? ;) Reszta na podobnym poziomie.
23. Polak477
16. Skoczek130
Ale w wyścigu (po części przez warunki) już niczego nie wywalczyli :).
24. vincent_vega
18 loge999 czy tam laga 9999, gej to cie zrobił,
25. pz0
RedBull zgarnie całą pulę. Jedynie Kimas jest im w stanie zagrozić. Markowi Monaco o wiele bardziej pasuje jak Vettelowi ale poświęcą Marka dla blokowania Kimiego. Jak nie wydarzy się nic nieprzewidywalnego to kolejność czołowej czwórki nie powinna się zmienić. Mercedes się nie liczy, no może od piątego w dół.
26. ForzaFerrari
Czuje, że jutro któryś z Mercedesów wygra ;)
Ferrari słabiutko, Massa wiadomo dlaczego, a Alonso sekundę wolniejszy, nie ma tempa na jednym kółku.
27. Phenom
No powiem szczerze...nic nowego....spodziewałem się takich kwalifikacji.....2 Mercedesy potem RB a Kimi i Ferrari bardziej odstawają....ale punkty rozdają jutro...będzie ciekawie ;)
Vincent a co się stanie jak Vettel nie wygra ?
28. Jaro75
21. saint77
Też myślałem że Ferrari będzie mocniejsze ale poczekaj do jutra.
Fakt że wyprzedzać się tam nie da bez odrobiny dobrej woli wyprzedzanego ale wiele innych rzeczy może się wydarzyć.
Mechanicznie to Robert dał rady w 2010 r :)))
29. pz0
Nie wiem dlaczego tak wszystkich dziwi przeciętny wynik Ferrari. Monaco odkąd pamiętam nie było mocnym ich punktem. Zdziwiłbym się gdyby Alonso wbił się na pierwszą linię.
30. Phenom
Czy ktoś może wie jaka ma być jutro pogoda w Monaco ?
31. belzebub
27. Phenom "Vincent a co się stanie jak Vettel nie wygra ?" Sorry, że ja postaram się na to odpowiedzieć, pewnie będzie szukał jak zwykle spisku ;)))
32. xeoteam
@27, to strzeli sobie w torbę z rozpaczy chyba :D i potem zwali na pogode, wiatr, przepływające delfiny i Alonso itd itd, jak mu Webber nie pomoże to go Kimi objedzie.
33. pz0
30. Zajebista
34. Timber
Niech ktoś zabierze tych żałosnych komentatorów, moja babcia szybciej i bardziej ogarnie F1 niż, i te ich podniety, ochy i achy, krzyczą i drą się że Rosberg jedzie bardzo szybkie kółko podczas gdy na ekranie jak wół widać że podany czas jest odliczany od 16 miejsca, niech ich ktoś wyłączy błagam
35. Mad89
Wszystko zalezy od tego jak mercedesy obejda sie z oponami.lcze ze chociaz jeden z nich stanie na podium. Osobiscie licze na Rosberga. Slaby bolid pod wyscig i zmiany w oponach moga im pomoc w dalszej rywalizacji, ale moga tez stracic przegrywac nawet z Force. Bezsprzecznie to Rbr ma szanse zyskac. Dzisiejszy wynik Alonso przyzwoity. Byc moze Ferrari bylo ustawione wybitnie na suche warunki. Wiemy ze nic nie wiemy.
Jak pisalem licze na dobry wynik Mercedesa, faworytami jednak mimo wszystko sa kierowcy RedBulla.
36. Phenom
31.
A to nie Vincent takich teorii nie szuka tylko Kamil-F1 ;) Ale tak szczerze mówiąc jeżeli Mercedesy szybko odpadną z tempem wyścigowym to mam nadzieję że RB ze sobą powalczą ;)
37. vincent_vega
____________Jutro deszczowo w Monaco....
38. pz0
34. Ja nie mam problemu z komentatorami, nawet sobie ich chwalę. Ze dwa czy trzy lata temu rzeczywiście obejrzałem ze 3 GP na Polsacie i wróciłem jednak na obcojęzyczne stacje.
39. belzebub
36. Jeśli dla Webbera, będzie to ostatni sezon w RBR, będzie na pewno starać się o ostatnie zwycięstwo na tym torze, szczególnie, że w zeszłym roku wygrał. Choć to zależy, w jakiej dyspozycji będzie jutro Vettel, jeśli w bardzo dobrej, może być mu ciężko, ale raczej chyba nie odpuści. Nie jestem fanem tego zespołu, ale jeśli już ktoś z nich miałby wygrać, to wolałbym żeby to był Mark, choć Sebastian jest od niego o wiele lepszy, choć to zwykły burak i buc.
40. logel999
@24 Weee wojna może cb wkur... I pójdziesz do starych , którzy cb zostawili i oni cb tłuszczem pobija ?
41. belzebub
powinno być: "choć Sebastian jest od niego o wiele lepszy, jest to zwykły burak i buc."
42. logel999
vincent ja nie nienawidzę Niemców .... I nie lubie Vettela , a ty tak piszesz o nim robi historie ... I tak mnie tym wkur ... Historia to Michael
43. Phenom
39. belzebub
Tak Seb może jest lepszy ale Mark z reguły zawsze jest w lepszej dyspozycji w Monaco...to jeden z niewielu torów gdzie Mark może być szybszy...mam tylko jedną obawę....jeżeli Vettel będzie przed Webberem.....a Webber będzie szybszy....że poleci polecenie TO....
44. logel999
Lub wielu innych
45. belzebub
36. Phenom Faktycznie to ten drugi szuka spisków choć tak mnie zastanawia, czy KamilF1 i vincent vega to nie jest jedna i ta sama osoba?
46. xeoteam
@45 w sumie taki sam sposób uwielbienia przez zryty czosnek mają , możesz mieć racje :]
47. Phenom
45. belzebub
Nie to według mnie jest wątpliwe ponieważ mają inny host...ale ja się tym nie przejmuję...Vincent przynajmniej argumentuje suchymi statystykami....a z Kamilem jak piszę to zawsze to robię tak żeby się z niego ponabijać bo jego teorie są czasem naprawdę interesujące :)
Pozdrawiam
48. paqo
W Barcelonie vettel też był największym wygranym kwalifikacji i jakoś nie przełożyło się to na zwycięstwo. A to była tylko Barcelona, a nie Monako, gdzie można powstrzymywać kierowcę o 1.5 sekundy szybszego.
49. paqo
@37
A te _____ to czemu ma służyć? Dramatyczna cisza?
50. belzebub
36. Phenom Chyba wolałbym, żeby był deszczowy wyścig, jak ten z 2008 roku.
51. Polak477
49. Próbowałem kiedyś to rozszyfrować i tak po głębszej analizie stwierdziłem, że autor oznacza tak momenty, w których traci kontakt z realnym światem :).
52. frutek05941
Możliwe że po prostu chce wyróżnić swoje posty - nieważne. Jutro dwa Merce na podium :).
53. belzebub
49., 51. Może to też być tak, że oderwanie od życia jest spowodowane zbyt intensywnym myśleniem, nad tym co ma napisać. Biedak bardzo stara się, żeby napisać coś sensownego, a my tu z niego łacha ciągniemy ;)))
54. eveafterdark
Wyniki WEB i VET w Monaco w ostatnich 5 lat:
2012
WEB 1
VET 4
2011
WEB 4
VET 1
2010
WEB 1
VET 2 - tu VET przyjechał 0,4 za Markiem
2009
WEB 5
VET accident
2008
WEB 4
VET 5- jeszcze w slabym STR
Więc osiągnięcia maja podobne,dzis VET wyraźne 0,2 przed WEB w Q co w wyścigu jesli Merce nie beda blokować przełoży sie na jeszcze większa przewage(tradycyjnie zreszta).Merce jesli zalicza znacznie wcześniejszy 1 stop niż reszta to moga juz nie nadrobić straty która wyniknie z tego utkniecia na początku za wolniejszymi.ale wydaje sie ze to nie tylko charakterystyka Monaco ale Merc powoli pracuje nad poprawa pracy opon w wyścigu-co być moze przekłada sie na mniejsza przewage w q i dzis szybkość VET pozwoliła mu skończyć Q zaraz za nimi.slabo ALO i RAI biorąc pod uwagę możliwości aut,natomiast fajnie widzieć McL w dziesiątce.dzis VER ograł RIC wyraźnie co jest pozytywnym zaskoczeniem
55. LubięSutila
Adrian przyzwoicie, chociaż oczekiwałem po Nim trochę więcej.
Powrót myślami do Monaco '08.. ach, te wspomnienia..
Na pewno siedzi Mu to wciąż w głowie.
Oby zamienił te myśli na stosowną motywację, ale On zawsze daje z siebie wszystko, jak większość Niemców w F1, a zwłaszcza jak Michael i Seb.
Natomiast Kimi i Alonso jak zwykle : 5,6 miejsce. Przywykliśmy.
Przy "normalnym" wyścigu, Vet wygra.
Mam nadzieję na TOP 5 dla Adriana. :)
56. eutanazjusz
hehe przytłoczyliście biednego vincenta i teraz chłopaczek zamknął się w sobie i obmyśla ciENte riposty ;)
a co powiecie na taki scenariusz: mercedesy dramatycznie zwalniają jednak nie zjeżdżają do boksów i blokują puszki przez co jedni i drudzy zżerają na maksa opony. Kimi i Alonso przebijają się w tym czasie do przodu i gdy pierwsza czwórka zjeżdza do boksu ci obejmują prowadzenie i nie oddają już do końca wyścigu. Fantazje? Moim zdaniem jest to możliwe.
nomen omen włoskie tv nie pokazało quali. zaczynam się kitrać, że i wyścigu nie pokażą...
57. agnesia96
Tak jak większość się spodziewała- Mercedesy górą również w Monako (mam na myśli oczywiście kwalifikacje). Myślę, że powinni wykorzystać tor, który sprzyja ich bolidowi i któryś powinien wygrać. Widać,że również RBR są bardzo szybkie, dlatego może być ciekawie. Mam nadzieję, że Lewis odbije sobie ostatni nieudany wyścig i zajmie dobrą pozycję, do Nico stracił dziś bardzo nie wiele.
58. agnesia96
niewiele*
59. a1alex
Lewis na konferencji prasowej nie miął czapki. Znamienne. Jak myślicie ( prócz finansowej kary ) będzie to miało jakieś inne konsekwencje? Brzydki Lewis!
60. Tilion
Co ostatecznie wyniknęło z kaskiem Kimiego? Wszak go nie zmienił, za co Bernie może się zdenerwować...
Oby Jenson nie musiał wymieniać silnika, bo te problemy w q3 były martwiące
Jutro deszcz będzie głównym bohaterem. Przynajmniej mam taką nadzieję, bo jeśli nie, to VET ogra merce.
61. moon22
Szczerze powiem że te kwalifikacje były najciekawsze odkąd zaczął się sezon. Te ostatnie sekundy to było piekło. Co do kierowców szkoda mi Felipe, no a z Mercedesami to chyba są jakieś żarty. Kwalifikacje miazga a wyścig to po prostu nic tylko płakać. Mam nadzieję że tym razem tak nie będzie.
62. Kamil-F1
Na początek, trolle @Phenom i @belzebub zamknijcie swoje paszcze, bo to szczyt chamstwa nawalać na kogoś za jego plecami, ale mówić do świń to jak walić głową w mur.I fatygujcie się z odpisywaniem na ten komentarz!!!
Teraz do rzeczy.Mercedesy znowu najlepsze w kwalifikacjach.Może teraz w wyścigu nie zostaną objechani jak zawsze.Mimo to Vettel ma spore szanse na zwycięstwo.Webber też jest dobry na tym torze.No i McLaren być może przywiezie jakieś punkty.Szkoda tylko, że Massa się tak ''załatwił'', chyba że to nie był przypadek.
63. Kamil-F1
62.* miało być ''nie fatygujcie'', żeby nie było niedomówień.
64. kamnieft
Śmiem twierdzić,że pobity by został dzisiaj rekord toru w Monaco. Te 1:13:5 Kimiego z 2005 roku mogłby by zostać pobite gdyby nie było tego deszczu. Druga sprawa, że w Q3 w 2005 roku Raikkonen zrobił czas 1:13:6 mając na pokładzie sporo paliwa gdyż takie były przepisy. Gdyby miał pusty baczek jak to teraz jezdzą to pewnie poniżej 1:13 by było.
65. adrian1313
ej, a ja myślę, że jutro będzie dzień śmiechu z vincent_vega (If you know what I think...) i dzięki temu, będzie forum wolne od jego komentarzy :P FORZA FERRARI!!!
66. Michael Schumi
@64 Póki co mamy takie dane:
Rekord toru (wyścig)
2004 | 1`14.439 | M. Schumacher, Ferrari F2004
Rekord toru (kwalifikacje)
2011 | 1`13.556 | S. Vettel, Red Bull-Renault RB7.
67. kamnieft
@66 no to masz złe dane
68. patryk1201
Może Rosberg wygra ten drugi raz w karierze:)
69. elin
66. Michael Schumi - co do wyścigu - zgoda.
Co do kwalifikacji - rekord należy do Kimiego :
Q2 - 2006r. - czas 1:13,532
70. dexter
Znowu zblizamy sie do bardzo ciekawego wyscigu. Przygotowania do wyscigu rozpoczynaja sie w Monaco juz pod koniec lutego, a 10 dni po wyscigu juz nic nie widac. Powiem tak, Monaco to 4 dni imprezowania, pielegnacji kontaktow businessowych, no i oczywiscie sportu. („must-have“ - termin w kalendarzu.) Oczywiscie nie dla kierowcow, choc w czwartek zawsze istnieje bardzo duza szansa spotkac niejednego kierowce poznym wieczorem na roznych imprezach i terminach organizowanych przez sponsorow, poniewaz w piatek jest wolne i moga sie wyspac. A mieszkancy Monaco w wiekszosci wyjezdzaja gdzies w ten Wekeend. Szkoly sa pozamykane, a dzieci maja wolne.
Na ulicach w tym roku (zreszta, tak jak co roku) dokonano kilka zmian. Nawierzchnia w alei serwisowej, na podjezdzie miedzy zakretem Sainte Devote i Massenet zostala odnowiona. Nowe Curbs na wiezcholku zakretu Mirabeau, zostaly zainstalowane. No i istniejacy juz Curb na wyjsciu na poczatku prostej start-meta zostal o 20 cm poszerzony. Przy wyjezdzie z tunelu (w tunelu 7,5sek. stale na pelnym gazie :-)) budowany jest nowy Yacht-Club, co jest dosc interesujaca rzecza, poniewaz teraz wyjezdzajac z tunelu kontrast swiatla nie jest tak drastyczny dla zawodnikow. Na torze pracuje 650 Marshalls (tutaj trzeba powiedziec, ze w Monaco naleza oni do najszybszy na swiecie, przechodza rozne szkolenia, kursy, jezdza po calym swiecie, ucza innych), 120 strazakow, rozmieszczonych jest 500 gasnic.
Ten tor uliczny posiadaja kilka swoich specyfikacji. Downforce, aero, trakcja ( z uwaga na podsterownosc), sa tutaj wazne. Skrzydla ustawia sie pod bardzo ostrym katem, aby ciezar bolidu jak najmocniej na tyl przesunac i kierowca mial troche wiecej stabilizacji, to tyl bolidu musi byc sztywny. W Monaco na drogach jest bardzo duzo nierownosci, kierowcy tutaj niekoniecznie wybieraja idealna linie jazdy, czesto trzeba tutaj pokrywy kanalizacyjne na drodze ominac. Zespoly staraja sie tak ustawic auto, aby Chassis bylo „miekkie“, wtedy opony utrzymuja jaknajlepszy kontakt z pdlozem. Szczegolnie w okolicy „Casino“ na torze wystepuja nachylenia, tam wlasnie potrzeby jest ciezar na kolach. W Monaco waznym aspektem jest dosc pozne hamowanie, aby zapobiec blokowania przednich kol, szczegolnie jesli hamuje sie z lekko skrecona kierownica tutaj kierowca potrzebuje bardziej „miekko“ ustawiona przednia os. To jest typowy „stop&go“ kurs. Przyspiesza sie, hamuje sie dosc pozno, znowe sie przaspiesza, ciezko tu jest znalesc swoj rytm. W calym wyscigu kierowca pokonuje ponad 1000 zakretow, zmienia 54 razy bieg na rundzie, czyli 4000 w calym wyscigu. Srednio co 2 sek. jest zmieniany bieg.
Nie tylko skrzydla, ale caly Motormanagement jest bardzo wazny tzn: jak moc sie rozwija, jak motor sie zachowa jesli kierowca zdejmie noge z gazu, jak bedzie wygladac hamowanie silnikiem, jak silnik zachowa sie przy dodaniu gazu, czy zbyt raptownie moc bedzie sie rozwijac, jak ustawic motor by posiadac rownomierna moc? Pytanie za pytaniem. Rozne parametry mozna tutaj ustawic. Dodatkowo mozna zaprogramowac rozny Mapping. Tutaj chodzi o to, jak taki elektroniczny pedal gazu ustawic (np. 10% na pedale gazu, nie musi oznaczac 10% , a tylko 3% albo 4% na przepustnicy. Wszystko po to, by np. na poczatku posiadac bardziej „lagodna“ moc, ktora stale wzrasta, co zowu dobrze oddzialywuje w Monaco na tylnie kola, poniewaz nie dostaja tak mocna w „kosc“). Dodatkowo kazdy kerowca posiada troche inny styl jazdy. Kierowca natychmiast wyczuwa, jak uda sie mu zaliczyc dobre okrazenie. Aby byc szybkim w Monaco, kierowcy jezdza tutaj jak w takim„transie“. W czasie jazdy sa w swoim „tunelu“. Bardzo mocno sa sfokusowani nad tym, aby w ten „status“ wejsc i dobrze wszystko wykonac (tzn. zaliczyc dobre okrazenie).
Jesli chodzi o samo ustawienie motoru, jest to z pewnoscia dla inzynierow jeden z najbardziej skomplikowanych torow w sezonie. Choc Monaco nie zalicza sie do torow, gdzie jedzie sie dlugo na pelnym gazie. Bardza wazny jest tutaj moment obrotowy silnika, przy nizszych obrotach. Tutaj inzynierowie tak programuja motor, aby cala moc optymalnie wykorzystac na drodze z uwaga na opony. Moment obrotowy silnika wlasciwie odrywa w obszarach gdzie sie z zakretu przyspiesza wieksza role, niz przy dlugich prostych. Dlatego kierowcy DRS uzywaja przy wyjsciu z zakretow. Tam on najbardziej przynosi korzysc. Na prostych przy 300km/h opor powietrza jest tak duzy, ze tam aby roznica odgrywala jakas role, potrzebne byloby dodatkowo 50 koni mechanicznych. Ale tutaj w Monaco wazne jest, aby z wolnych zakretow np.w kierunku tunelu, lub na podjezdzie w kierunku Sainte Devote miec moment obrotowy, moc. Inzynierowie programuja Motormapping na Monaco tak, by juz maksymalny moment obrotowy miec przy 15.000-17.000 obrotow. Normalnie jest to 16.000-18.000. Eksperci, pracuja nad tym wszystkim ok 3, 4 dni.
Ustawienia na zwykly tor zazwyczaj zajmuja 1 dzien pracy. Na miejcu, czyli tam gdzie aktualnie odbywa sie wyscig liczba pracownikow jest do 50 ograniczona. Dlatego z kazdego treningu, wysylane sa „Live“ ogromne pakiety danych do fabryk. Tam, przez cale noce jest wszystko analizowane, symulacje sa na symulatorze przeprowadzane, strategie sa omawiane. Fabryki maja swoje „centrale dowodzeniowe“, nastepnie te dane sa znowu do danego kraju na tor wysylane. Czesto w fabrykach trwa taki weekend wyscigowy dluzej niz na torze. Kiedys tutaj pisalem, bolidy maja 200 roznych czujnikow, ktore non-stop wysylaja dane.
Inny aspekt w Monaco to chlodzenie. Brak prostych, wolna jazda = slabe chlodzenie. Na takich torach zawsze sie ma wyzsza temp. oleju i wody. A karoserii tutaj nikt nie zmieni, poniewaz potrzebny jest docisk. Dodatkowo dochodzi jeszcze zabudowanie, bariery w okol toru itd., przez co ma sie „mniej“ powietrza. Nierownosci na tym kursie dodatkowo doprowadzaja do tego, ze motor czesto wchodzi tutaj w limiter obrotow. Problem polega na tym, ze przez to, ze tutaj permanentnie probuje sie utrzymac „ciezar“ na kolach, wjezdzajac na jakas nierownosc na torze przez milisekunde dostaje sie Wheelspin, czyli kola zaczynaj sie w miejscu obracac, a motor natychmiast wchodzi w limiter obrotow.
Przez to, ze tutaj jezdzi sie po ulicach, a kurs do momentu dobrego nagumowania nonstop sie zmienia, przewaznie w czwartek nie wiadomo czy uzyskany polepszony czas na okrazeniu, wynika ze zmiany na torze, czy z zamontowanych nowych czesci. Caly czas trzeba myslec do przodu ala „co tor mi da, a co wezmie“ tzn. bede mial lepszy Grip na przedniej osi, lepszy Grip na tylniej osi. Nie jest to takie proste :-) Generalnie jesli tor jest jeszcze nienagumowany, to sie jest szybszym. Ale pozniej przychodzi taki moment, gdzie kierowca siedzi z inzynierami i mysli zmienic cos w tym kierunku, albo zmienic cos w innym kierunku :-). Zawsze jest to jakis problem na torach ulicznych.
Apropos gumy, „Marbles“ czyli te kawalki gumy ktore zrywaja sie z bocznej czesci opony Pirelli, sa dosc uciazliwe na takim torze, poniewaz kazdy manewr wyprzedzanie musi byc przemyslany, aby na ta sliska gume nie wjechac. Na caly Weekend kazdy kierowca ma 11 kompletow opon do dyspozycji. 6 Prime, 5 Option. Na kazdy wyscig Pirelli przygotowuje 1800 opon. W takiej jednej oponie jest ponad 100 roznych komponentow. Ciekawostka, zespoly posiadaja takie urzadzenia, za pomoca ktorych mozna przyczepnosc asfaltu zmierzyc.
Na temat opon, wszystko raczej zostalo juz napisane. Tutaj bedzie mniejsze jej zuzycie (brak szybkich zakretow, gladki, miekki asfalt, ta opona sie tak w asfalt nie wgryza).
71. dexter
Wczwartek w 1 treningu mozna bylo fajnie zaobserwowac taka rzecz, gdy na torze nie bylo gumy to nikt z Boxu nie wyjezdzal. Jest to dosc normalna sprawa, poniewaz dane ktore sie w tym momencie zyskuje, nie sa az tak istotne (nie mozna wczesniej hamowac, nie mozna wczesniej przyspieszac, predkosc w zakrecie jest inna itd., itd.), dodatkowo dochodzi kwestia opon ktore trzeba oszczedzac. Najlepsze jest to, ze jak pozniej na torze jest duzy ruch, przewaznie w ostatnich 2 zakretach, gdzie praktycznie zawsze jest korek (kierowca czeka, aby zrobic sobie miejsce do poprzedzajacego bolidu i miec wolna runde). Kazdy kierowca zaczyna narzekac, ze nie mogl nic przetestowac, nie mial wolnej rundy, ze nic nie funkcjonowalo, ze caly czas byl blokowany itd., itd. Nic nowego, poniewaz takie rzeczy uczy sie juz w szkole dla kierowcow wyscigowych (katalog wymowek i usprawiedliwien). Pech w tym, ze dzisiaj kazdy jest przezroczystym kierowca. Wracajac do Boxu, mozna duzo rzeczy opowiadac swoim inzynierom, lecz oni zaraz maja odpowidz na podstawie zebranych parametrow. Dzisiaj inzynier wie wiecej o kierowcy, co on robi w aucie, niz on sam ;-)
Czesto kierowca musi na torze ktory sie permanentnie zmienia, ustawiac balans hamulcow. W czwartek praktycznie z rundy na runde zmienialy sie punkty hamowania. W F1 czesto kierowca lewa reka szybko przesowa tzw. Quickshifter do przodu, do tylu. Zwiazane jest to z tym, ze przy podjazdach pod gorke, zjazdach z gorki, nierownosciach na torze...zawsze potrzebny jest przed zakretem inny balans hamulcow. Zaraz przy wyjezdzie z tunelu w Monaco, jest taka kopula na drodze. Przejezdzajac przez nia bolid staje sie lekki na tylnej osi, przednie prawe wewnetrzne kolo czesto sie blokuje. Tutaj kierowcy czesto skrecaja kola lekko w prawo, w tym momencie ciezar przechodzi na lewa strone, przednie prawe kola blokuje sie, a trzeba w lewa szykane skrecic. Tutaj czesto widac jak kierowcy przecinaja ta szykane.
Ujecie, chyba z kamery na kasku Bottas'a przedstawialo, jak tak naprawde jest tam trasa nierowna, jakie wibracje przechodzi kierowca, jak wzrok kierowcy jest przy tej predkosci przez drgania, przez wstrzasy rozproszony, jak trzeba byc caly czas skoncentrowanym aby trafic zakret, dryfowac prawie do bariery ale nie przekroczyc granicy. W tunelu, z tego ujecia mozna bylo zaobserwowac ze kierowca na swoim Dash (display) ma informacje na jakim jedzie biegu, a z boku wyswietlone bylo 0,26 tzn. jego strata do najlepszego czasu. Nazywa sie to Lap Delta, aktualizowane jest permanentnie i pokazuje kierowcom czy sa szybsi, albo wolniejszy od najlepszego czasu.
Zreszta taka kierownica ktora posiada ponad roznych 20 ustawien jest dosc skomplikowana. Kierowcy czesto trenuja ustawienia w symulatorach na „sucho“. W czasie wyscigu nie ma czasu, aby myslec ktory guzik nacisnac. Wszystko odbywa sie instynktywnie, automatycznie. Czasami kierowca dostanie taka kierownice do domu, aby sie uczyc. Ustawienie tych przyciskow przewaznie nigdy sie nie zmienia. Hamilton jak przyszedl do Mercedesa, byl pytany co wniosl nowego? Odpowiedzial ze jesli chodzi o auto to nic, wysluchal tylko jaka jest filozofia zespolu, jak funkcjonuje bolid. Ale, co zmienil to to, ze 3 guziki na kierownicy znikly. Pokazal jak bylo to w McLaren rozwiazane.
Apropos ustawien, w drugim treningu w czwartek gdy temp. powietrza wzrosla o10°!C, Ricciardo zostal poinformowany przez inzyniera, ze zmienione zostalo ustawienie przedniego o jeden szczebel nizej. Tzn: tutaj chodzi o to, ze przy niskich temp. gestosc powietrze jest wieksza, wtedy jezdzi sie na inaczej ustawionym przednim skrzydle. Zaleznie od zespolu i wersji takie skrzydlo posiada miedzy 15 a 20 ustawien. Przewaznie probuje sie 5 wariantow, aby potem jeden z nich wybrac.
W czwartek Rosberg mial roznice ok 30km/h na Super Soft z pelnym bakiem przy wyjezdzie z tunelu. 6 sek roznicy na rundzie. Odczuwa sie to (w jednym, albo drugim kierunku) w kazdym zakrecie, przy kazdym przyspieszeniu i hamowaniu tak, jakby ktos z F1 przesiadl sie do GP2. Bolid jest ociezaly, a mimo tego jedzie sie na limicie. (oczywiscie na takim limicie na jakie opony pozwolaja). 10 kg dodatkowego paliwa kosztuje tutaj 1,5 dziesiatej.
W ujeciach super-slow-motion mozna bylo kapitalnie zaobserwowac jak taki bolid zachowuje sie na Curbs. Niedawno o tym tutaj pisalem, jesli bolid wjedzie np. w szykanie na Curb , a tam go wybije, a nastepnie ladowanie bedzie stabilne, nie bedzie go hustac, to wtedy jest bolid dobry! W Monaco potrzebna jest miekka przednia os i twardy tyl. Kierowca tutaj potrzebuje taki material, ktoremu moze 100% zawierzyc by przy tej precyzji, mozna bylo cm. od barierek jezdzic.
Niektore zespoly specjalnie na ten jeden wyscig produkuja czesci.
W ogole, Monaco powinno byc interesujace dla takich zespolow jak Marussia, Caterham. Tutaj jest najwieksza szansa aby sie pokazac, osiagnac dobry wynik (np. miejsce 12), ktory pod koniec sezonu moze sie okazac z punktu finansowego bardzo cenny.
72. dexter
Pod koniec 2 treningu w czwartek kierowcy symulowali start. Procedura startu jest dosc skomplikowana. Kierowcy posiadaja dwie lopatki sprzegla za kierownica. Najpierw kierowca ciagnie dwie lopatki do konca, do siebie. Pierwszy bieg jest wrzucony, potem trzeba jedna lopatke pusic do takiego momentu, ktory wczesniej jest przez Team ustalony, czyli do momentu kiedy sprzeglo „lapie“. Teraz kierowca dostaje sygnal, tzn. slyszy ten sygnal w uchu, aby dokladnie wiedziec ze sprzeglo „zlapalo“, potem podnosi sie obroty silnika do 14.000 (lub na tyle obrotow ile sie wczesniej ustalilo). Czeka sie, az czerwone swiatla zgasna, wtedy to sprzeglo ktore zostalo wczesniej do konca pociagniete puszcza sie szybko, a w drugiej rece trzyma sie to sprzeglo ktore aktualnie „lapie“. Teraz ten proces startu trzeba tak wykonac, by kola sie w miejscu nie krecily. No i mozna jechac ;-))
Wazne przy starcie jest tez, aby zespol mial dokladnie obliczony Grip. Wedlug tych obliczen ustawia sie sprzeglo tak, by w odpowiednim momencie „gryzlo“
Dzisiaj warunki byly dosc trudne. Mozna pogratulowac,Caterham Q2, Verne za odwage zmiany opon na Slick.
Gratulacje takze dla Rosberga, sensacjonalne okrazenie. Jesli chodzi o sam Speed, to Rosberg w tym sezonie jest lepszy od Hamiltona. W czwartek mozna bylo zauwazyc, ze auto tutaj w normalnych warunkach dosc dobrze sie zachowuje. Opony tutaj nie powinny byc problemem. Podstawowe zadanie jest juz wykonane P1, teraz trzeba strategie na wyscig ulozyc, wazne bedzie jak dlugo opony wytrzymia (1zmiana, lub 2 zmiany). W suchych warunkach 2 zmiany, bez korkow na torze oznaczaja 11 sek. w calym wyscigu. Duzo to nie jest. Ale czy na to opony pozwola. Teraz musi zostac w zespole wszystko na podstawie opon (przebieg, zuzycie) przeanalizowane. Pogoda powinna byc jutro w Monaco lepsza.
To, ze Vettel dzisiaj przy tej pogodzie (chlodno, ciezko jest zmusic opony do odpowiedniej pracy) w Red-Bullu zdobedzie 3 miejsce, tego nie mozna bylo sie spodziewac. Przez caly Weekend oni mieli problemy z balansem, problemy z KERS. 3 sektor nie byl zbyt dobry w wykonaniu Vettel'a. Webber zazwyczaj wypada na tym torze bardzo dobrze. Fajnie bylo widac jak Webber przyspieszal z zakretu Rascasse, bardzo krotko na pierwszym biegu i natychmiast wrzucal drugi, aby tylne opony oszczedzac :-)
Wypadek Massy wygladal bardzo dziwnie, hamowal przodem, sciaglo go na lewo, wygladalo to tak, jakby tylnie kola mu nie hamowaly. W tym miejscu gdzie Massa mial wypadek (Sainte Devote) zaczyna sie dohamowywac z predkosci ok. 270km/h.
Najgorszy jednak widok mieli chyba pracownicy Lotusa, gdy ich bolid wisial (chyba 3 razy) na haku, a kazdy mogl pod auto spojrzec. Wazne jest przy takim obrazku, aby precyzyjnie ocenic jak i pod jakim katem bolid wisi na haku, aby dokladnie ocenic jak jest w tym aucie ciezar rozmieszczony ;-)) Konkurencja przy takich obrazkach patrzy bardzo dokladnie ;-))
Wygladalo na to, ze Kimi troche walczyl z podsterownoscia, mial problemy aby dokladnie trafic wierzcholek zakretu, przez co musial troche na przednia os poczekac. W wyscigu, moze byc to dobre rozwiazanie, aby tylnie opony troche oszczedzic, Tylnie opony zuzywaja sie tutaj troche mocniej, poniewaz z wolnych zakretow trzeba tutaj przyspieszac. Zobaczymy, rekord „siedmiokrotnego“ sie zbliza (24 wyscigi pod rzad w punktach).
P.S. Pieknym motorjachtem Kimi zacumowal w Monaco. Zresza z ta sama bardzo interesujaca kolorowa grupa jego przyjaciol i znajomych, byl on juz razem w Barcelonie :-)
73. Skoczek130
@logel999 - jeszcze będziesz opowiadać wnukom, jak to w dzieciństwie oglądałeś jednego z najbardziej utytułowanych kierowców w historii Sebastiana Vettela. "Historia to Michael" - owszem, bo już nie jeździ. Ale kiedy Vettel zakończy karierę, on też będzie historią. A obecnie ją pisze. ;)
74. Skoczek130
@Polak477 - właśnie... bo SC ustawił wyścig oraz warunki były czystą loterią. W przeciwnym razie Ferrari mogło mieć dublet.
75. frutek05941
@dexter - Gratuluje wiedzy! Myślisz że na tym torze Merce nie zżerają tak opon i mają szanse na dobry wynik? Jeśli tak to bardzo mnie to cieszy.
Co do procedury startu - ciekawe, często się nad tym zastanawiałem, myślałem że mają sprzęgło w nodze hehe a tutaj się okazuje że dwa sprzęgła w ręce :O muszę pooglądać troche startów z on-board'ów :).
76. RoyalFlesh F1
72. dexter
Zakładaj bloga na takie tasiemce.
Czy tylko ja zauważyłem ze ROS pokonał HAM i miał gorszą strategie na Q! Vettel miał lepszą od Marka i jest przed nim.
Różnice czasowe nie wiem czy są duże czy nie bo tor przesychał.
Ogólnie nie podoba mi się ten tor. Powinni z niego zrezygnować.
Jednego jestem pewny Hamilton straci jutro pozycje na starcie bo P2 przeważnie traci pozycje na tym torze.
77. elin
@ dexter - jak zawsze z przyjemnością można przeczytać, to co napisałeś :-). I oby, jak najwięcej było tutaj takich wpisów.
Co do - P.S. - również uważam, że " ICEMAN ", to bardzo ładna " łódka " Kimiego. Ale ta kolorowa grupa przyjaciół chyba jeszcze się powiększy ... Z Gumball 3000 do Monoko zawitali kolejni znajomi Fina ..., więc prawdopodobnie będzie wspólne " świętowanie ". Mam tylko nadzieję, że po jutrzejszym wyścigu, a nie przed ... ;-)
Pozdr. :-)
78. paqo
Dexter, dobrze Ci ktoś radzi, założ bloga, szkoda takiej wiedzy na komentarze.
79. zarrr
Zacznę od gorącego powitania moich ulubieńców : Kamil-F1 oraz vincent_vega.
Zawsze potraficie rozweselić. Poza tym gratuluje wytrwałości.
I mam pytanko. Jaka teoria spiskowa będzie tym razem jak wasz miszczu nie wygra? Pewnie będzie zależało czy wygra Kimi czy wasz wróg ALO. Ale liczę na twórczość z górnej półki.
Co do kalifikacji. Bardzo przewidywalne , że aż nudne. Co pisałem wczoraj i przedwczoraj. jedyne smutne nieprzewidywalne zaskoczenie, to brak udziału w kwal przez MAS. Szkoda.
Wyścig zapowiada się dużo ciekawiej niż kwalifikacje. Jutro może wygrać strategia. Licze na oba Lotusy , a zwłaszcza na Kimi ego . Mam nadzieje , że po tych drugich miejscach w końcu wygra. Podium to RAI , VET , HAM . Tylko nie wiem w jakiej kolejności. Co do ROS wątpię żeby ukończył w pierwszej piątce , jak w ogóle ukończy tan wyścig. ALo tuż za podium . Tak się zapowiada , zobaczymy jak będzie.
Sam wyścig będzie raczej z udziałem co najmniej raz SC. Groszek to zagwarantuje.
I przy okazji pozdrawiam:
6q47
Kimi03
Phenom
80. Michael Schumi
@69 No chyba tak, wziąłęm je z jakiejś dziwnej strony. Dzięki za poprawkę :)
81. vincent_vega
@79zarr jak na razie to Seb jest najbardziej utytułowanym kierowcą w stawce (3 x MŚ jakbyś nie ogarniał) prowadzi również w bieżącym sezonie, 4 (słownie: czwarty) tytuł w drodze, poza tym kilka rekordów w historii F1, przykro mi ale Alonso słabo wygląda na tle Sebastiana, Vettel to diament, mega talent na miarę Schumiego. a zazdrosne kundelki (z domieszką owczarka podhalańskiego) mogą sobie ujadać.... karawana jedzie dalej....
82. housepl
Mam ogromną prośbę do administracji czy możenie zbanować vicent_vega ?
83. vincent_vega
mam ogromną prośbę do administracji czy możenie zbanować housepl?
84. Ja :)
Mam ogromną prośbę do administracji, czy możecie mnie zbanować?
85. zarrr
82. housepl
Obaj przewidywalni i śmieszni. Nie ma powodu by vicent_vega został zbanowany. To co napisał w odpowiedzi na mojego posta jest wystarczająco śmieszne i żałosne. Tym razem vincent_vega wyjechał ze swoim zamiłowaniem do miszcza i miej z nienawistnością do ALO. Potrzeba takich osobników ( byle wypowiadali się cenzuralnie) do rozweselania beznadziejnymi tekstami. Jak nie jeden to drugi. Zawsze coś się musi dziać.
86. xeoteam
@85 zarr pozdrawiam :D czekalem aż się wypowiesz z typowaniem :D wg mnie Rai Ham ventyl . A co do tego łosia typu troll czytaj Vega to olać go. Leszcz sezonowy i tyle :)
87. Kamil-F1
@ 79. zarrr I co chcesz się popisać swoimi marnymi komentarzami...?Może na innych trollach zrobi to wrażenie.Mówisz, że masz ubaw z niektórych komentarzy.Ja natomiast z twoich się nie śmieję, bo z osób upośledzonych umysłowo nie wypada się śmiać.
A tak a propos; pisałeś coś kiedyś o swojej dziewczynie.Od razu pomyślałem że ona też pewnie uciekła z pod kaftana...
Normalnie nie odpisuję na takie idiotyzmy, ale ostatnio jakoś szybko kończy mi się ''odporność'' na takich że tak zażartuję ludzi.I nie trudź się pisaniem odpowiedzi bo nie mam zamiaru ''dyskutować''.
88. zarrr
86. xeoteam
No , no . jak będzie jak mówisz to będzie ok . ja typowałem:
1..RAI
2.VET
3.HAM
Również pozdrawiam , i powodzenia w typowaniu. ;)
89. Michael Schumi
@59. a1alex Wiem tylko, że Lewis narozrabiał w ten piątek, gdzie bawił się na skuterze wodnym i ochlapał dziennikarzy, niszcząc ich drogi sprzęt. Rekompensatę pokrył Mercedes w kwocie 150 000 €.
90. Kimi03
87. Kamil-F1
Nie uciekam. Tak robią podobni do ciebie typy. Uważaj na słowa śmieciu. To , że misiek nie używa wulgarnych słów , nie znaczy że ja też. Twój debilizm , nie tylko śmieszy , ale i jest godny politowania . Owszem , śmieszyłeś mnie betonie , gdy twój tok rozumowania sięgał poniżej dna , ale teraz czuje do ciebie tylko odrazę. Jak już napisał , nie wypowiada się do ciebie gnoju bezpośrednio. Pozdrowienia , to nie obraza . A pytania o spisek jak najbardziej uzasadnione , po tym co ostatnio czytałam. Cóż , ale zapomnieliśmy ,że twoje zrozumienie tekstu czytanego , jest tak niskie. Więcej się to nie powtórzy . Nasz błąd. Niezależnie od poziomu jaki reprezentujesz mniej trochę szacunku do kobiet.
91. Michael Schumi
Co jak co, ale ja jestem za zatrudnieniem użytkownika o nicku "dexter" do studia Polsatu. To nie jest żaden sarkazm, mówię na serio. Facet ma niezłą wiedzę, jest dobrze obeznany i pasjonuje się tym sportem. Ewentualnie proponuje założenie bloga lub może dołączenie do Naszego portalu :)
Nie powiem, fajnie mi się czytało np. jeden z komentarzy o kwestiach finansowych: ile kosztuje zorganizowanie wyścigu w jednym sezonie, ile ma dotacji od państwa i ile kasy zgarnia z tego Bernie.
Może lekko przesadzam z Polsatem, ale sądzę, że gość sprawdziłby się lepiej od takiego Zientarskiego, któremu najlepiej wychodzi reklama konkursu smsowego, w którym można wygrać tableta/ smartfona z supeRRRszybkim inteRRRnetem LTE. Pozdrawiam Cię kolego, podążaj w tym kierunku :)
92. xeoteam
@91 racja, jak trzeba dam mu Server i domenę , skrypt też do bloga, wystarczy ze się zdeklaruje ro można zrobić coś odrębnego w kwestii F1 i ciekawszego niż opowieści statystyczne bo techniczne zawiłości tego sportu
93. xeoteam
@90 :D
94. zarrr
93. xeoteam
Wykorzystała przerwę na fajkę. Ale to i tak nic niezmienni.
Co do typowania , zastanawia mnie brak twojej wiary w ALO.
95. Phenom
sory że tak późno ale bywałem poza domem....
Na początku chcę pozdrowić zarra xeoteama i Kimi 03
Ajjjj Kamil Kamil....ktoś cię obgaduje za plecami....na FORUM INERNETOWYM ? PUBLICZNYM ?
Pozwolisz że powiem ci to co zawsze...Spinaj rajtki w swoich komentarzach....bo wszyscy chcemy z ciebie się pośmiać :D Sam trolujesz i hejtujesz najwięcej....a tak naprawdę boli cię to spada na Vettela słuszna fala krytyki...a potem my za słuszne opinie mamy nosić miano trolli i hejterów ? I mam to czytać z twoich wpisów ? Bo ty biedny porzucony nie lubisz Alonso ? Chyba ci się coś kolego pomyliło....nie jesteś w przedszkolu a twoje teorie działają na mnie jak świadkowie jechowy.. Jak ja mam kibicować Vettelowi skoro taki "ktoś" jak ty za nim stoi ? I pewnie połowa do ciebie podobnych ? Czytając twoje komentarze naprawdę mi się odechciewa kibicować Sebowi.....a nie zaprzeczam że jeszcze przed 2010r. za nim przepadałem...także snuj swoje chore teorie trolluj i hejtuj...ja się dalej będę śmiał :)
Oszukuj się dalej ;)
Pozdro :)
96. Phenom
Co do wiadomośći dextera....
Miło jest mi widzieć że są wśrod nas forumowiczów tacy ludzie jak ty którzy mają bardzo duży zasób wiedzyna temat F1 i z nim powiązanych
Ja ze swoją nie zaprzeczę dość ubogą wiedzą potwierdzam że z twoich postów dowiaduję się rzeczy o których nie miałem zielonego pojęcia !
Ale jak widzisz to jest tylko forum gdzie się przewijają ludzie pokroju Kamil-F1 itp.
A gdy się jest na forum np. po wyścigu czy po kwalifikacjach zawsze taki natłok jest największy i często jest wyszukać informacje godne uwagi czy dyskusji na temat wyścigu lub takie twoje diamenty...:)
Także jak tu ktoś wcześniej pisał....to nie jest zła propozycja abyś pisał swoje informacje na blogu....chociaż uważam że coś w rodzaju takiego banku cennych informacji ne temat F1 na tym portalu nie był taką złą opcją ( Oczywiście to tylko moje dywagacje ).
Pozdrawiam :)
97. xeoteam
@94 :) Alo da rade ale jest bufor Mark , chciałbym by wygrał ale jestem z natury realista i w miare obiektywnie staram się wypowiadać :) w przeciwieństwie do niektórych :) dla mnie Alo to genialny kierowca, jako człowiek niekoniecznie, ale mu kibicuje bo z gowna potrafi bat ukręcić ze tak kolokwialnie się wyrażę stylem Kamila po wiesniacku :)
Oczywiście odpozdrawiam Phenom :)
98. andy_chow
tak z innej beczki polecam obejrzeć http://ww w.f1fa nclub.pl/2013/05/tego-w-f1-nie-zobacz ymy-najblizszy.html
99. Michael Schumi
@99 No niezłe, niezłe. Ostatni taki finisz widziałem w 2002 w GP USA, na torze Indianapolis. Brakuje mi dzisiaj tego toru.
100. vincent_vega
________no to dzisiaj:
1.VET
2.HAM
3.RAI
4.ROS
5.ALO
101. 6q47
Poproście Admina o skasowanie swoich próśb do @dexter'a...
Ja bym po takiej "nagonce" przestał pisać!
Czy nie widzicie, że On robi to z głębi Duszy nie po to, a by być przez kogokolwiek zatrudnionym?
Może się mylę - jednak stawiam browar, że mam rację
Pozdr.
PS. @zarrr - póżniej coś skrobnę w poprzednim miejscu.
Pozdr.
102. EvEnEmEnT
A właśnie że tak ------->1 Bot 2 Pic 3 Gut 4Mal 5Ric i się bujaj vincent z tym swoim Fiuttelem bo i tak dziś nie wygra buahahaha buahahaha
103. Jaro75
Postawię na Marka,chciałbym aby wygrał któryś z Merców (za wytrwałość :)) ), liczę że Alosno przebije się po zjazdach a BABY nie ukończy ...
I żadnych zbiorowych karamboli panowie !! Na pieszczoty możecie się umówic po wyścigu.
Ogólnie ma być ciekawie i kropka.
104. głodny
100. vincent_vega
Marsellus Wallace stwierdził że za dużo kasy postawił na ALO i nie ma takiej opcji żeby Ventyl wygrał
105. Polak477
Widzę, że szykuje się spora afera z Mercedesem w roli głównej. Otóż pomiędzy Hiszpanią, a Monako wykonywali 3-dniowe testy opon. Dla przypomnienia tylko powiem, że testy w F1 są zakazane. Ferrari oraz RBR chcą zgłosić protest, bo co to ma być, że jeden team nagle testuje? Co ciekawe FIA o wszystkim wiedziała, co rodzi jeszcze większa dyskusję.
106. Michael Schumi
@104 Żeby się nie zdziwił.
107. Michael Schumi
@105 Ferrari też testowało w 2010 nowe części, a tłumaczyli się dniami reklamowymi. Osiągnięto potem porozumienie, że nie będzie można w przyszłości testować takich nowych rozwiązań, które wcześniej nie pojawiły się w wyścigu. Trochę się potem o tym mówiło, ale ostatecznie wykręcili się od konsekwencji finansowych.
108. Ja :)
Mam nadzieję, że w Monaco jakiś pech spotka Sebastiana Vettela, mimo iż bardzo go lubię. W tym sezonie 2 razy pech przytrafił się Fernando Alonso, a mimo to traci do Sebastiana tylko 17 punktów. Uważam, że jeśli tak by się stało, byłaby bardziej równa walka w klasyfikacji generalnej. Najprawdopodobniej nie będzie zawodnika, który w całym sezonie zapunktuje w każdym wyścigu lub każdy wyścig ukończy. Każdy może mieć pecha. Niech się dzieje, co ma się dziać... Amen!
109. Polak477
107. Tylko tyle, że o dniach reklamowych wiedzą wszyscy i jest to zupełnie legalne, dużo ekip je wykonuje, Ferrari znalazło furtkę - wykorzystali (chociaż ja nie przypominam sobie tego, pamiętam jak raz Ferrari testowało nowe części, ale na F60 na jakiejś imprezie, o F10 w sumie nie pamiętam).
Natomiast w tej sprawie na pewno pojawią się ogromne dyskusje. Dlaczego? Bo nagle Pirelli wybiera na testy czołową ekipę, która narzeka na opony i robi z nimi 1000 km testów za plecami reszty. Rozumiem, że potrzebne im były dane z bolidu niszczącego opony, ale nie zmienia to faktu, że afera się szykuje spora.
110. xeoteam
Jak niechcący merce będą przed ventylem to dziecko się zapłacze i poprosi Helmuta o pilny telefon do pirelli i berniego by przywrócić mu poza kolejką zwycięstwo w Monaco , bo przecież zrobili to nielegalnie, a faktem jest , że pirelli ma w kontrakcie możliwość przeprowadzenia testów z dowolnym zespołem do 1000 km. I dupa w pomidorach, może sobie RBR płakać i jęczeć. Oby Mark pokazał dziecku jak się jeździ w Monaco.
111. Ja :)
Ja was też...
112. housepl
będzie mokry wyścig już pada w monaco
113. vincent_vega
Jak niechcący merce będą przed alfonso to dziecko się zapłacze i poprosi makaroniarza o pilny telefon do pirelli i berniego by przywrócić mu poza kolejką zwycięstwo w Monaco , bo przecież zrobili to nielegalnie, a faktem jest , że pirelli ma w kontrakcie możliwość przeprowadzenia testów z dowolnym zespołem do 1000 km. I dupa w pomidorach, może sobie ferrari płakać i jęczeć. Oby Perez pokazał dziecku jak się jeździ w Monaco. ooooo, płaczkowi kazali oddać pozycję bo bezczelnie ścinał szykanę gdy Perez go objeżdżał...
114. xeoteam
@113 sam nie umiesz niczego wymyśleć tylko kopiujesz? A ventyl mial podobno dzis rządzić, a na razie to mu rosberg dupe łoi
115. BastianKR
Co za bajak z tego Pereza...ja pierdziele!!!
116. Jacek_
115. -> pytasz co za kretyn z tego pereza? :-D dobrze mu tak, jezdzi jak vettel sprzed paru lat, rozwalajac wszystkim wyscigi, szkoda kimiego
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz