2024-09-20 GP Singapuru - #1 trening 11:30 - 12:30
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | C.Leclerc | Ferrari | 1:31.763 | 26 |
2 | L.Norris | McLaren | 1:31.839 | 25 |
3 | C.Sainz | Ferrari | 1:31.952 | 27 |
4 | M.Verstappen | Red Bull | 1:32.097 | 22 |
5 | Y.Tsunoda | Visa RB | 1:32.263 | 26 |
6 | O.Piastri | McLaren | 1:32.369 | 25 |
7 | D.Ricciardo | Visa RB | 1:32.375 | 21 |
8 | A.Albon | Williams | 1:32.451 | 25 |
9 | F.Alonso | Aston Martin | 1:32.610 | 26 |
10 | E.Ocon | Alpine | 1:32.615 | 27 |
11 | F.Colapinto | Williams | 1:32.618 | 25 |
12 | L.Hamilton | Mercedes | 1:32.679 | 24 |
13 | P.Gasly | Alpine | 1:32.694 | 27 |
14 | S.Perez | Red Bull | 1:32.767 | 22 |
15 | L.Stroll | Aston Martin | 1:32.778 | 21 |
16 | G.Russell | Mercedes | 1:33.334 | 25 |
17 | K.Magnussen | Haas | 1:33.377 | 21 |
18 | V.Bottas | Stake Sauber | 1:33.485 | 25 |
19 | G.Zhou | Stake Sauber | 1:33.585 | 24 |
20 | N.Hulkenberg | Haas | 1:33.797 | 24 |
#1 trening: Leclerc przed Norrisem i Sainzem
Charles Leclerc okazał się najszybszym kierowcą po pierwszym treningu w Singapurze. W spokojnej sesji Monakijczyk okazał się szybszy od Lando Norrisa i zespołowego kolegi, Carlosa Sainza.Formuła 1 powraca na tor Marina Bay w Singapurze. Popularna, pierwsza nocna runda mistrzostw świata F1 przez ostatnie 16 lat zyskała duże uznanie kibiców oraz kierowców.
Uliczna nitka toru nie przeszkadza w kreowaniu ciekawych wyścigów, a pora rozgrywania poszczególnych sesji nadaje jej dodatkowego uroku z punktu widzenia europejskich kibiców.
Kierowcy oprócz potężnego upału i ogromnej wilgotności muszą dostosować się również do harmonogramu weekendu, który z założenia miał nie odbiegać zbytnio od pór rozgrywania tradycyjnych europejskich wyścigów. W Azji jest to jednak późny wieczór i rytm funkcjonowania kierowców jest pod to dokładnie zaplanowany.
Mimo iż słońce w Singapurze powoli chowało się za horyzont, temperatura powietrza podczas pierwszego treningu wynosiła aż 31 stopni Celsjusza, a tor rozgrzany był do 39.
Firma Pirelli na uliczny tor dostarczyła tradycyjnie trzy najbardziej miękkie mieszanki P Zero. Zaraz po rozpoczęciu treningu kierowcy skłaniali się bardziej w kierunku sprawdzania średniej i twardej mieszanki. Bardzo szybko okazało się również, że tor jest mocno zakurzony.
Pechowo sesja rozpoczęła się dla zeszłotygodniowego zwycięzcy- Oscara Piastriego. Zespół McLarena tuż przed rozpoczęciem treningu poinformował bowiem o wykryciu problemu w bolidzie Australijczyka w okolicy tylnego lewego koła. Mechanicy szybko jednak uporali się z naprawą i kierowca stracił tylko 13 minut. Pecha miał też drugi reprezentant kraju kangurów. Daniel Ricciardo podczas pierwszych przejazdów korzystał ze specjalnej kratownicy w celu pomiaru przepływu powietrza, a gdy powrócił do boksu, mechanicy mieli problem z demontażem tego elementu.
Po pierwszych przejazdach, najszybszy w tabeli był Land Norris, który na średnich oponach wyprzedzał o przeszło 0,8 sekundy Charlesa Leclerca i Lance'a Strolla, którzy korzystali z twardszego ogumienia.
Zanim kierowcy zaczęli przechodzić na miękkie opony niezły czas na twardym ogumieniu wykręcił Charles Leclerc, który okazał się szybszy od Norrisa o pół sekundy.
Sygnał do zmiany opon na miękkie jeszcze przed półmetkiem sesji dał kierowca McLarena. Brytyjczyk nie miał problemu, aby wskoczyć na pierwsze miejsce z przewagą pół sekundy nad Leclerkiem. Chwilę później ze stratą 0,2 sekundy pętlę toru Marina Bay pokonał na takich oponach Max Verstappen.
Wraz z gumowaniem toru czasy stopniowo poprawiały się. Na 25 minut przed końcem Carlos Sainz na miękkich oponach zbliżył się do Norrisa na 0,001 sekundy, ale chwilę później Brytyjczyk zszedł jeszcze mocniej z czasem, odskakując Hiszpanowi na 0,3 sekundy.
Nie był to jednak koniec potyczki między kierowcami McLarena i Ferrari. Po pierwszym przejeździe na miękkich oponach, na którym Charles Leclerc wyjechał zbyt szeroko w ostatnim zakręcie, ten w kolejnych próbach zdołał najpierw wskoczyć na drugie miejsce, a chwilę później uzyskać najlepszy czas.
Monakijczyk wyprzedzał Norrisa o 0,076 sekundy, które utrzymał do końca sesji, gdyż Brytyjczyk w końcówce powrócił do sprawdzania auta na średniej mieszance opon, podobnie z resztą jak większość kierowców, którzy w końcówce wyjeżdżali na dłuższe przejazdy.
Za Leclerkiem i Norrisem sesję ukończył Carlos Sainz, a dopiero czwarty był Max Verstappen, którego bolid nie był okazem stabilności w pierwszej sesji treningowej. Mistrz świata stracił do lidera przeszło 0,3 sekundy. Za jego plecami niespodziewanie zameldował się za to Yuki Tsunoda, który wyprzedzał Piastriego, Ricciardo i Albona.
Czołową dziesiątkę uzupełnili Fernando Alonso i Esteban Ocon z Alpine.
Przez pełną godzinę kierowcy unikali większych problemów. Większość korzystała z możliwości szerszego wyjazdu w miejscach, które na to były przygotowane. Doszło także do kilku aktów blokowania rywali, ale nie było to nic czego nie można się było spodziewać przed wizytą na ulicznej pętli.
komentarze
1. hubi7251
Lawson za Ricciardo i jak dobrze będzie sobie radził do końca sezonu to w przyszłym do Red Bulla za Pereza, bo to co w tym sezonie odwala ten Ogór to przechodzi ludzkie pojęcie. Wyjazd z Magnussenami, Bottasami również. Dawać młodych, głodnych kierowców. Odświeżyć trochę tę F1!
2. kiwiknick
@1 dmłodzenie to najlepiej zacząć od najstarszych!
Hamiltona i Alonso wymienić na młodych ;)
3. hubi7251
@2
Nie o sam wiek chodzi. Hamilton i Alonso są mistrzami świata i to nie jednokrotnymi. Nie wsadzajmy ich do jednego worka z ogórkami.
4. Harman1997
Ferrari nieźle sobie radzi od przerwy wakacyjnej. Gdyby carlos był trochę szybszy może była by szansa wygrać konstruktorów - a tak będą drudzy przed rbr
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz