Verstappen zapłaci ponad milion dolarów za superlicencję na sezon 2025
Kierowcy Formuły 1 również zapłacą sumarycznie wyższą opłatę za utrzymanie superlicencji, uprawniających ich do startów w Grand Prix.Międzynarodowa Federacja Samochodowa z opłat wpisowych dla ekip F1 na sezon 2025 zbierze od nich przeszło 25 milionów dolarów. Kierowcy chcący utrzymać lub uzyskać swoje superlicnejce dorzucą do tej kwoty w sumie przeszło 7 milionów.
Koszt superlicecji ku niezadowoleniu kierowców kalkulowany jest na podstawie zdobytych przez nich punktów w minionym sezonie oraz podstawowej opłaty.
W tym roku opłata podstawowa wynosi 12097 dolarów (w zeszłym roku wynosiła 10981), a opłata za każdy zdobyty w mistrzostwach punkt 2443 dolary (wzrost z 2217 w zeszłym roku).
Z powyższego jasno wynika więc, że najwięcej musi zapłacić mistrz świata, czyli Max Verstappen. Nie będzie to jednak rekordowa jego wpłata a wszystko przez to, że w drugiej części sezonu 2024 do walki o mistrzostwo włączyli się też inni kierowcy.
Max Verstappen wniósł rekordową opłatę do kasy FIA w zeszłym roku i wynosiła ona 1 286 324 dolary. W tym roku jej koszt spadnie o przeszło 200 000 dolarów, ale i tak utrzyma się powyżej miliona (dokładnie 1 079 448 dolary).
Nieco innej perspektywie sprostać będzie musiał wicemistrz, Lando Norris, który zaliczył zdecydowaną poprawę w tegorocznych mistrzostwach, a jego 374 punkty zdobyte w tym roku przełożą się na opłatę w wysokości 925 779 dolarów prawie dwukrotnie więcej niż w zeszłym roku (465 510).
Kierowca | Opłata |
---|---|
Max Verstappen | 1 079 448 |
Lando Norris | 925 779 |
Charles Leclerc | 881 805 |
Oscar Piastri | 725 453 |
Carlos Sainz | 720 567 |
George Russell | 610 632 |
Lewis Hamilton | 556 886 |
Sergio Perez | 383 433 |
Fernando Alonso | 183 107 |
Pierre Gasly | 114 703 |
Nico Hulkenberg | 112 260 |
Yuki Tsunoda | 85 387 |
Lance Stroll | 70 729 |
Esteban Ocon | 68 286 |
Alex Albon | 41 413 |
Oliver Bearman | 29 198 |
Liam Lawson | 21 869 |
Jack Doohan | 12 097 |
Kimi Antonelli | 12 097 |
Gabriel Bortoleto | 12 097 |
Suma | 7 597 546 |
komentarze
1. Frytek
I jak tu się cieszyć ze zdobytych punktów jak za każdy jeden później trzeba słono zapłacić
Stojąc na podium masz już w głowie ile to będzie kosztować, szampan i trofeum jednak nie jest darmowe.
Może dlatego Rosberg zrezygnował tuż po zdobyciu mistrzostwa, nie miał kasy na super licencję na kolejny rok, hehe
2. hubertusss
To taka komuna sposób na wyrwanie kasy od kierowców wymyślili super licencje i jak chcesz jeździć to płać. F1 schodzi na psy. Jeszcze wyścig w Rwandzie.
3. B_O_N_K
Wydaje mi się, że duża część kierowców ma zapisane w kontraktach że zespół pokrywa im te wydatki.
4. wasylek88
Niczym podatki w Polsce...im człowiek więcej zarobi tym więcej rząd ukradnie w podatkach...W F1 też jest widzę podobna premia dla tych którzy odnoszą sukces...jeszcze brakuje socjala w F1, żeby za nowych i tych co nie mają punktów płaciła reszta kierowców...
5. ewerti
Kiedyś był sport motorowy dziś to zwykłe F1uty i zamiast sportu mamy politykę, światopoglądy i mordowanie rozwoju.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz