WYNIKI Yas Marina [ 10 grudnia 2024 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | C.Leclerc | Ferrari | 1:23.510 | 134 |
2 | C.Sainz | Williams | 1:23.635 | 146 |
3 | G.Russell | Mercedes | 1:23.789 | 134 |
4 | N.Hulkenberg | Sauber | 1:23.859 | 113 |
5 | K.Antonelli | Mercedes | 1:23.873 | 62 |
6 | A.Iwasa | Visa RB | 1:24.100 | 110 |
7 | P.O'Ward | McLaren | 1:24.222 | 116 |
8 | J.Doohan | Alpine | 1:24.268 | 137 |
9 | P.Aron | Alpine | 1:24.275 | 121 |
10 | E.Ocon | Haas | 1:24.305 | 119 |
11 | L.Browning | Williams | 1:24.375 | 105 |
12 | R.Hirakawa | Haas | 1:24.435 | 133 |
13 | L.Lawson | Visa RB | 1:24.440 | 159 |
14 | A.Leclerc | Ferrari | 1:24.576 | 68 |
15 | I.Hadjar | Red Bull | 1:24.632 | 125 |
16 | L.Norris | McLaren | 1:24.678 | 84 |
17 | Y.Tsunoda | Red Bull | 1:24.689 | 127 |
18 | G.Bortoleto | Sauber | 1:24.738 | 130 |
19 | O.Piastri | McLaren | 1:24.838 | 72 |
20 | J.Crawford | Aston Martin | 1:24.997 | 109 |
21 | F.Drugovich | Aston Martin | 1:25.010 | 146 |
22 | F.Vesti | Mercedes | 1:25.159 | 55 |
23 | A.Fuoco | Ferrari | 1:25.238 | 73 |
Testy w Abu Zabi: Leclerc najszybszy, problemy zdrowotne Antonellego
Królowa motorsportu formalnie zakończyła sezon 2024. Jej ostatnim akcentem były tradycyjne próbne jazdy w Abu Zabi, w których najlepszy okazał się Charles Leclerc.Tegoroczne posezonowe testy były interesujące z kilku powodów. Przede wszystkim przetransferowani kierowcy mogli sprawdzić maszyny nowych zespołów. Skorzystali na tym Nico Hulkenberg, Carlos Sainz oraz Esteban Ocon, przy czym tylko ten ostatni mógł w pełni zaprezentować się w odświeżonych barwy. W dość nietypowy sposób zwolniono już go bowiem z kontraktu z Alpine.
Szczególna uwaga środowiska F1 skupiała się także na dwóch juniorach, którzy pierwszy raz wzięli udział w takich oficjalnych próbach. Mowa o Gabrielu Bortoleto i Andrei Kimim Antonellim. Przypadek Włocha był jednak o tyle interesujący, że wsiadł do kokpitu W15 dopiero po południu. Rano nie był jeszcze w pełni sprawny po swojej weekendowej chorobie, przez co zastąpił go Frederik Vesti.
Ważnym aspektem całego testu było oczywiście sprawdzanie przyszłorocznych opon Pirelli, do którego zostali oddelegowani doświadczeni kierowcy. Ci mieli okazje m.in. wypróbować nową mieszankę, jaka pojawi się w sezonie 2025 - C6. Będzie ona przeznaczana na tory uliczne ze znikomym zużyciem ogumienia.
Wtorkowe jazdy ominęły wyjątkowo większe problemy sprzętowo, dzięki czemu 23 zawodników zrobiło łącznie ponad 2500 okrążeń. Na torze pojawiła się jedna, bardzo krótka czerwona flaga w samej końcówce. Nieznane były jednak jej przyczyny.
Oczywiście na końcowe czasy należy patrzeć z przymrużeniem oka, biorąc pod uwagę, że zespoły miały własne, różnorodne harmonogramy prac. Z kronikarskiego obowiązku należy jednak wspomnieć o najszybszych czasach i największych pracusiach.
Do przerwy obiadowej najlepszy na torze był Sainz, który już wczoraj miał okazję prowadzić bolid Williamsa. Za nim znajdował się Charles Leclerc, ale to on finalnie okazał się "triumfatorem" całych zajęć, ponieważ po zachodzie słońca swój wynik wyśrubował do poziomu 1:23.510. Do Hiszpana należało za to największa liczba pokonanych okrążeń (146). Tyle samo wykonał ich Felipe Drugovich.
The last day of track action to end the 2024 Formula 1 season took place in Abu Dhabi today. The Yas Marina circuit hosted the usual end of season test, that for several years now has taken place after the final Grand Prix. https://t.co/cFmFwwmt3Q pic.twitter.com/YjIRrqzCHT
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) December 10, 2024
Dalsze lokaty przypadły George'owi Russellowi oraz Hulkenbergowi. 5. miejsce zajął Antonelli, który był najlepszy spośród zawodników posiadających status nowicjusza. Włoch dołożył do tego 62 kółka, podczas gdy jego poranny zastępca, Vesti, 55.
Jeśli chodzi o inne ciekawe rezultaty, należy zwrócić uwagę na nikłą różnicę między reprezentantami Alpine oraz 17. czas Yukiego Tsunody, który po raz pierwszy w swojej karierze sprawdzał maszynę Red Bulla. Stawkę zamknął jeżdżący tylko rano Antonio Fuoco. Po południu jego bolid przejął Arthur Leclerc, który do swojego brata stracił finalnie ponad sekundę.
Zdjęcia:
komentarze
1. Chestermaft
Sainz lepszy niż obaj dotychczasowi kierowcy Williamsa w kwalach, czym to wytłumaczyć? Nowe opony takie dobre? Sainz taki dobry?
2. dzordzklunej
@Chestermaft why not both? ;)
3. fistaszeq
@1 opony, a poza tym Albon i Colapinto musieli uważać na swoje bolidy i jechać ostrożnie, bo mieli ciężką sytuację z częściami
4. kawabandos
@1 Tak jak podejrzewałem, że Alonso wcale nie przechodzi do gorszego zespołu na 2023, tylko po prostu urzęduje tam Stroll i Vettel. Tak teraz przeczuwam, że ten wychwalany Albion to, ten sam Albion z 2020 roku z RB, a Williams to auto na poziomie Astona w przekroju całego sezonu.
5. kawabandos
Strzelam, że Antonelli przereklamowany. To jest coś w stylu niewywalania Pereza jak dla mnie. Zobaczymy czy mam racje.
6. kawabandos
Tsunoda się popisał czy jakiś inny program?
7. alfaholik166
@6. kawabandos
Po czasach widać, że każdy kierowca, który nie jest Maksem pojedzie bolidem RB mniej więcej tak samo, lecz wyciskanie z tej maszyny wszystkiego co się da to już wiedza tajemna zarezerwowana tylko dla jednego wybrańca mającego wyłączne prawo zostać kierowcą nr 1 :P
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz