Gianpiero Lambiase pozostanie z Red Bullem
Ekipa Red Bulla w ostatnim czasie straciła sporo cennych pracowników, ale część z nich udało się jednak zatrzymać, a jednym z nich jest inżynier wyścigowy Maksa Verstappena, Gianpiero Lambiase.Lambiase bezpośrednio pracuje z Verstappenem od chwili kiedy Holender dołączył do Red Bulla w 2016 roku. Inżynier zasilił szeregi ekipy z Milton Keynes rok wcześniej po długiej przygodzie z zespołem Jordan/Midland/Force India.
Szeregi Red Bulla na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy opuścili lub wkrótce opuszczą tak znane nazwiska jak Rob Marshall czy Adrian Newey. Ten pierwszy objął rolę dyrektora technicznego w McLarenie, a ten drugi najprawdopodobniej jutro zostanie ogłoszony nowym pracownikiem Astona Martina.
Z zespołu Christina Hornera wkrótce odjedzie również Jonathan Wheatley, który zdecydował się na przyjęcie roli szefa zespołu rodzącego się projektu Audi.
Powyższe nazwiska piastowały w Red Bullu najwyższe pozycje, ale nie oznacza to, że ekipie nie udało się przekonać innych wartościowych inżynierów do pozostania w zespole.
Red Bull zatrzymał obu swoich głównych inżynierów - Paula Monaghana oraz Bena Waterhouse'a, a także szefa działu aerodynamiki Enrico Balbo oraz dyrektora technicznego Pierre'a Wache.
Z ostatnich doniesień wynika również, że swoją przyszłość z Red Bullem dalej planuje Gianpiero Lambiase, który podczas przerwy wakacyjnej miał podpisać nową umowę.
Decyzja inżyniera wyścigowego Maksa Verstappena jest o tyle interesująca, że otwarcie mówiło się, że o jego usługi zabiegają takie ekipy jak Ferrari czy McLaren.
Niewykluczone, że Lambianse liczy na awans w szeregach Red Bulla. Odejście Jonathana Wheatleya otwiera bowiem szansę na piastowanie przez niego poważniejszej funkcji w zespole, chociaż nie tak dawno Helmut Marko twierdził, że obowiązki dyrektora sportowego zostaną rozłożone na kilku pracowników.
Lambiase odrzucił ofertę transferu do Ferrari lub McLarena krótko po tym jak Balbo i Wache odrzucili lukratywne kontrakty ze strony Astona Martina. Co więcej mówi się, że w rozmowy z nimi zaangażowany był sam Lawrence Stroll, który miał im nawet oferować udziały w zespole.
Wśród osób, które oparły się pokusie zmiany barw jest również inżynier ds. osiągów Maksa Verstappena- Tom Hart, który miał możliwość przejścia do Mercedesa.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz