Red Bull spodziewa się kolejnego trudnego weekendu w Kanadzie
Ekipa Red bulla nie spodziewa się mocnego występu w Kandzie. Wszystko oczywiście za sprawą charakterystyki toru, która w przeszłości wyróżniała się sporymi nierównościami oraz koniecznością atakowania tarek w szykanach.Red Bull nie spodziewa się rewelacji po występie w Kanadzie wiedząc nawet, że tor otrzymał nową nawierzchnię, która jego zdaniem może jeszcze wszystkich zaskoczyć.
Nie zmienia to jednak faktu, że występ w Miami, na Imoli i w Monako obnażył słabość konstrukcji RB20, która nie radzi sobie z agresywnym pokonywaniem tarek i jazdą na nierównych torach. W Miami Verstappen przegrał z Lando Norrisem, na Imoli ledwo wybronił zwycięstwo, a w Monako kompletnie nie miał formy, kończąc czasówkę i wyścig na szóstym miejscu. Sergio Perez z kolei odpadł tam już w Q1, a w wyścigu został wyeliminowany na pierwszym okrążeniu po kolizji z Kevinem Magnussenem.
Wszystko to nakazuje sugerować, że ekipę z Milton Keynes czeka kolejny trudny weekend.
Max Verstappen niespecjalnie jest pocieszony faktem, że tor otrzymał nową nawierzchnię, sugerując, że publicznie otwarty obiekt zawsze będzie bardziej nierówny.
"Musimy poczekać i zobaczyć [jak będziemy się spisywać w Kanadzie]. Nowa nawierzchnia też może nas zaskoczyć" mówił Holender. "Prawdopodobnie jednak nie będzie to nasz najmocniejszy weekend z tego względu. Pewnie trochę lepszy niż Monako."
"Będziemy mieć problemy na torach, które są nierówne lub mają tarki lub gdy trzeba z nich mocno korzystać, tak więc tory uliczne są dla nas trudniejsze. Mam jednak nadzieje, że do tego czasu będziemy lepiej rozumieli co dzieje się z naszym autem."
Christian Horner z kolei wskazuje, że Red Bull historycznie dobrze spisywał się na torze w Montrealu, a wnioski po Monako mogą pomóc inżynierom zrozumieć problemy RB20.
Zgodził się jednak z Verstappenem, który wygrał ostatnie dwie edycje GP Kanady, że nowa nawierzchnia toru może sprawić nieoczekiwane kłopoty, tak samo jak coraz większa presja ze strony rywali.
"To tor, na którym dobrze spisywaliśmy w przeszłości. Znowu go w całości wyasfaltowano. Musimy poczekać" mówił szef Red Bulla. "Niemniej Ferrari, McLaren są szybkie. Stawka zawsze zbliża się osiągami. Mieliśmy trudny weekend [w Monako], ale nadal prowadzimy w mistrzostwach."
"Wyciągniemy wnioski z tego weekendu i zaaplikujemy je podczas kolejnej rundy."
"W Kandzie liczy się trakcja i historycznie tak było, ale przy nowej nawierzchni nigdy nie wiadomo jak zmieni się balans."
Helmut Marko z kolei cały czas wskazuje, że główną przyczyną problemów RB20 jest brak korelacji danych z symulatorem, który bez problemu radzi sobie z nierównościami czy pokonywaniem tarek. Austriak wieszczy, że powrót do formy Red Bulla powinien nastąpić od GP Hiszpanii na torze pod Barceloną.
"Podstawowym problem nie są tory, ale fakt, że korelacja między symulatorem i torem nie działa. W symulatorze jeździmy po tarkach bez żadnych problemów."
"Tutaj możemy skorzystać z określania Verstappena, że auto skacze jak kangur. To jest problem, który był ewidentny w Miami i częściowo na Imoli."
"To tutaj musimy zacząć szukać problemów, ale wierzymy, że gdy powrócimy na prawdziwe tory, jak na przykład Barcelona, powrócimy do naszej starej formy."
komentarze
1. Manik999
Wysokie tarki i nierówna nawierzchnia - to od lat zmora Red Bull Racing. Z tymże w 2023 roku przewaga była większa. Najwidoczniej RB20 jest dużo trudniejszy w konfiguracji i ma węższe okno pracy od RB19. Dla Maxa ważne jest minimalizowanie strat.
2. hubertusss
Ciekawe czy sami tonują nastroje by jak to się mówi pozytywnie się zaskoczyć. Czy może samochód faktycznie nie ma już tej przewagi nad konkurencją co miał? No i pytanie jaki na to wpływ ma odejście Newey a? BO to już będzie chyba 3 tor na którym RB nie zachwyca i nie dominuje. Trzeci tor o innej charakterystyce niż dwa pozostałe. Które też różniły się miedzy sobą charakterystyką.
3. fistaszeq
niektórzy "geniusze" i tak będą pisać że mają 2s przewagi nawet jeśli nie wyjdą q1
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz