Pirelli ma koncepcję na poprawę weekendu z nietypowym doborem opon
Mario Isola z ramienia Pirelli podzielił się pewnym pomysłem, który mógłby pomóc w odbiorze weekendu wyścigowego z Alternatywną Alokacją Ogumienia. Obecnie władze sportu analizują możliwość jej wprowadzenia we wszystkich rundach już w sezonie 2024.Nowy przydział opon miał dwie swoje próby przy okazji zawodów na Hungaroringu i Monzy. Największy wpływ nie miał natomiast na czasówkę - w której poszczególnych segmentach narzucono wybór mieszanki - a na piątkowe jazdy. Wszystko za sprawą zmniejszenia ilość dostępnych zestawów z 13 do 11.
Z tego powodu zespoły nie tak chętnie wypuszczały w suchych warunkach swoich kierowców na tor, oszczędzając ogumienie na niedzielny wyścig. Problem ten został błyskawicznie odnotowany przez samych zawodników i stało się jasne, że musi zostać rozwiązany, zanim FIA i F1 zdecydują się na stałe wprowadzić tę alternatywną alokację.
Jednym z pomysłów, który być może pozwoli zespołom na normalny schemat piątkowych jazd, podzielił się Mario Isola. Szef działu F1 Pirelli zaproponował przeniesienie jednego kompletu opon z wyścigowej puli do tej treningowej:
"Jeśli faktycznie istnieje potrzeba dopracowania tego, to np. można rozważyć przeniesienie dodatkowego zestawu opon na 2. trening i tak zamiast siedmiu kompletów na wyścig byłoby ich sześć. To więcej niż potrzeba, więc możliwe jest dodanie jednego zestawu na 2. trening", zdradził włoski inżynier, cytowany przez Motorsport.
"Sprawdziliśmy jednak liczbę przejechanych okrążeń z 1., 2. i 3. treningu i porównaliśmy ją z poprzednim sezonem [na Monzy]. Okazała się ona bardzo podobna. Praktycznie była tak sama, a trzeba wziąć pod uwagę to, że mieliśmy czerwoną flagę w 2. treningu i bez niej przejechalibyśmy parę okrążeń więcej. Wyszłoby wtedy dokładnie na to samo."
"Muszą nabijać te okrążenia, żeby zbierać dane, a dobór ogumienia nie miał wpływu akurat na tę część weekendu. Uważam natomiast, że dzięki niemu kwalifikacje są o wiele ciekawsze, bo kierowcy muszą szybko dostosowywać się do różnych poziomów przyczepności, przez co widać, że naciskają coraz mocniej."
"Ponieważ dysponują coraz miększymi mieszankami, jadą szybciej. Podoba mi się ta koncepcja i to oczywiście moja osobista opinia, ale twierdzę, że to dobry sposób na zredukowanie [ilości] opon bez wpływu na strategię oraz show, a czasami nawet je ulepszasz."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz