"Szybko, szybciej, najszybciej". Mikołaj Sokół napisał książkę o Formule 1!
Rozpoczęła się przedsprzedaż książki jednego z najpopularniejszych dziennikarzy zajmujących się Formułą 1 w Polsce. Mikołaj Sokół, który z bliska obserwował niemal 200 wyścigów F1, zabiera czytelników w podróż po pięknej historii tego sportu. Licząca ponad 600 stron książka z mnóstwem unikatowych zdjęć autora trafi do księgarni 13 kwietnia nakładem Wydawnictwa SQN. Jednym z jej patronów medialnych został nasz portal.
Więcej informacji o książce "Szybko, szybciej, najszybciej. Formuła 1 Sokolim Okiem" znajdziesz na https://bit.ly/szybko-szybciej-dziel-pasje
Dlaczego musisz ją mieć?
- - autor - Mikołaj Sokół - będący jednym z największych znawców F1 w Polsce
- - ponad 600 stron
- - twarda oprawa
- - ponad 150 unikatowych zdjęć
- - full color
Fragment książki:
Włoska Monza, jeden z klasycznych torów, przez dziesięciolecia zachowuje charakter jednego z najszybszych obiektów w kalendarzu, a jej układ wciąż przypomina trasę, po której ścigano się już w latach 20. ubiegłego stulecia. Ale rzut oka na dawny układ pętli zdradza, że po drodze pojawiły się pewne modyfikacje. Charakterystyczne długie proste są teraz poprzecinane trzema szykanami, zbudowanymi rzecz jasna w trosce o bezpieczeństwo - była to odpowiedź na coraz lepsze osiągi wyścigowych maszyn.
Ostatnie zawody na konfiguracji bez szykan odbył się w sezonie 1971. Rok później pojawiły się dwie: na prostej startowej i w zakręcie Vialone - ta nosi dziś imię Alberto Ascariego. Ostatnią, przed zakrętami Lesmo, zwaną Variante della Roggia, dodano w 1976 roku. Stopniowe spowalnianie Monzy było konieczne, bo prędkości osiągane przez trzylitrowe samochody Formuły 1, na coraz szerszych kołach i z dociskiem potęgowanym przez wyrastające z przodu i z tyłu skrzydła, robiły się po prostu zbyt duże. Tor w Parku Królewskim widział zbyt wiele tragedii, także w innych seriach wyścigowych. Klasyczna wersja Monzy była nie tylko świątynią szybkości. Bez rujnujących rytm szykan włoski tor umożliwiał wręcz podręcznikowe korzystanie z wyścigowej techniki zwanej w uproszczeniu łapaniem się w cień aerodynamiczny za jadącym z przodu samochodem. Niczym w wyścigach kolarskich zawodnicy jadący na dalszych pozycjach mogą wtedy uzyskiwać wyższe prędkości, bo rywal z przodu bierze na siebie zadanie swoistego rozcinania powietrza, wykonując większość pracy przy zwalczaniu oporu aerodynamicznego.
Uczestnicy ostatniego wyścigu na pozbawionej szykan konfiguracji dali doskonały przykład walki z wykorzystaniem strugi aerodynamicznej. Na mecie Grand Prix Włoch 1971 pierwsze pięć samochodów przejechało linię mety w odstępie 0,6 sekundy, na czele stawki zmieniało się aż ośmiu kierowców - to rekord do dziś - a prowadzenie przechodziło z rąk do rąk aż 25 razy, przy czym mowa tu o kolejności na końcu każdego okrążenia, bez przetasowań na trasie niespełna sześciokilometrowej pętli. Nikt nie prowadził przez więcej niż pięć okrążeń z rzędu, a triumfator przewodził stawce tylko przez trzy kółka.
W takich okolicznościach swoje jedyne zwycięstwo w Formule 1 odniósł Peter Gethin, a ustanowiony przez niego rekord średniej prędkości na dystansie całego wyścigu – 242,620 km/h – został pobity dopiero w 2003 roku, także na Monzy, przez Michaela Schumachera w Ferrari. Kierowca BRM zapamiętał ten dzień także dlatego, że w drodze powrotnej z triumfalnego bankietu do hotelu musiał.. zmienić przebite koło w limuzynie szefa jego ekipy, Louisa Stanleya.
Zamów książkę w pakiecie z kubkiem, zawieszką lub naklejkami na https://bit.ly/szybko-najszybciej-dziel-pasje
- - do każdej książki zakładka gratis
- - wysyłka od 4 kwietnia (książka jeszcze przed premierą w Twoich rękach!)
- - atrakcyjne pakiety z innymi książkami o Formule 1
O książce:
Od lotniska Silverstone do Abu Zabi. Od Giuseppe Fariny i Juana Manuela Fangio do Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena. Od Alfy Romeo i Ferrari do Mercedesa i Red Bulla. Formułę 1 można streścić w trzech słowach: szybko, szybciej, najszybciej. Oto jej historia widziana Sokolim Okiem Mikołaja Sokoła, który obserwował z bliska niemal 200 wyścigów F1.
Dlaczego Ferrari nie wzięło udziału w pierwszym wyścigu w historii Formuły 1? Co było nie tak z oponami Michelin, że większość stawki odmówiła startu w pamiętnym Grand Prix USA w 2005 roku? Dlaczego Ayrton Senna nigdy nie odpuszczał? Czy Robert Kubica miał szansę na mistrzostwo świata?
Książka jednego z najpopularniejszych dziennikarzy zajmujących się Formułą 1 w Polsce opowiada o najważniejszych, najciekawszych, najbardziej emocjonujących, decydujących, nietypowych wydarzeniach i kluczowych postaciach w historii F1. Nie brakuje tu także polskiego akcentu – opowieści związanych z ekscytującą karierą Roberta Kubicy.
Wykorzystując zakulisowe informacje, Mikołaj Sokół kreśli ponad 600-stronicową opowieść, w której każde Grand Prix to pretekst do spojrzenia na Formułę 1 z szerszej perspektywy i ukazania zachodzących w niej zmian. Wszystko zostało wzbogacone wspaniałymi zdjęciami autora, który wykonał je, z bliska obserwując zmagania najlepszych kierowców. To książka dla wszystkich kochających świat sportu i rywalizacji, a nie tylko zagorzałych fanów F1.
Autor: Mikołaj SokółData wydania: 13 kwietnia 2022
Cena okładkowa: 79,99 zł
Format: 150 x 215
Oprawa: twarda
Liczba stron: 608
Wydawnictwo: SQN
komentarze
1. Ksys
Przydałoby się bardziej linki uwidocznić, szukałem dwa razy;) no i jakiś rabat od dziel pasję też by nie zaszkodził. Mam nadzieję, że tego 4kwietnia przyjdzie, znowu będę spał po 3h:)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz