Fry: zespoły nie pokazują nowych koncepcji w swoich bolidach
Wszystkie zespoły F1 są bardzo tajemnicze w kwestii nowych konstrukcji i nie pokazują kibicom rozwiązań, które będą stosować w trakcie rywalizacji 2021. Dyrektor techniczny Alpine, Pat Fry, pokusił się o wytłumaczenie takiego postępowania. Brytyjczyk uważa, iż teamy są szczególnie wrażliwe na te szczegóły, ponieważ obawiają się, że ich koncepcje wykorzystają inni rywale.W sezonie 2021 na zespoły F1 czekały dwie poważne zmiany związane z budową bolidu. Każda ekipa otrzymała tzw. dwa żetony rozwojowe, które pozwalały na zmodernizowanie dowolnego obszaru samochodu. Poza wprowadzeniem tokenów królewska seria zdecydowała się zmienić przepisy dotyczące aerodynamiki. Od tego roku auta będą dysponować znacznie mniejszym dociskiem.
Dzięki tym modyfikacjom mogliśmy zaobserwować niecodzienne sytuacje, w których teamy nie pokazywały nowych koncepcji czy to podczas prezentacji bolidu, czy tzw. dnia filmowego. Pat Fry postanowił nie owijać w bawełnę i przyznał, że zespoły nie ujawniają wszystkich szczegółów, gdyż obecnie prowadzą "wyścig zbrojeń":
"Powierzchnia podłogi, zmiana kształtu przewodu hamulcowego, modyfikacje przy dyfuzorze - to wszystko teamy próbują ukryć, ponieważ jest to związane ze znacznym zmniejszeniem siły dociskowej", powiedział 56-latek, cytowany przez RaceFans.
"Ten obszar będzie jednym z głównych, który został rozwinięty. My też mamy przygotowany odpowiedni program."
"Spodziewam się, że zobaczymy wszystko podczas testów w Bahrajnie i w kilku pierwszych wyścigach. Nie mamy jednej rzeczy do przetestowania. Musimy dużo przeanalizować, aby wszystko dokładnie zrozumieć."
Fry wyjaśnił też, dlaczego Alpine, Red Bull i Mercedes pokazały dotychczas koncepcje, których prawdopodobnie nie wykorzystają w sezonie 2021:
"Główne tajemnice dotyczą obszaru z boku podłogi, fragmentu przed oponą oraz hamulców. Chodzi przede wszystkim o reakcje ludzi na te rzeczy. Każdy stara się zachować swoje pomysły."
"Tak naprawdę każdy może zobaczyć coś w innym samochodzie. Inny kształt podłogi, inne upakowanie. Mógłbym przecież przetestować to w dwa dni w tunelu aerodynamicznym i zamontować to w bolidzie w ciągu tygodnia."
"Nastąpiły duże zmiany w autach, więc łatwo byłoby zareagować i sprawdzić, czy ktoś ma coś lepszego od innych."
"Taka jest już natura F1. Wszyscy myślimy, że każdy to spryciarz i próbuje coś ukryć, a następnie w Bahrajnie dowiadujesz się, jak szybko przejechałeś wyścig."
komentarze
1. WDrake
nie wiedziałem że żetony pozują :) pozy do zdjęć chyba robią :)
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz