Największe gwiazdy F1 ambasadorami światowych marek
Na myśl o ambasadorach sportowych do głowy przychodzi nam Ronaldo lub co najwyżej Lewandowski. Z pewnością to światowej sławy piłkarze zyskują największe zainteresowanie globalnych gigantów, ale kierowcy Formuły wcale nie pozostają w tyle. Choć dziedzina wyścigów F1 od dziesiątek lat kojarzy się ze światem luksusu i bogactwa, a zespoły sportowe sponsorowane są przez najpotężniejsze marki, sami kierowcy nie pozostają w cieniu i pełnią role ambasadorów znanych i cenionych firm.
#1 Robert Kubica
Grzechem byłoby nie rozpocząć naszej listy ambasadorów Formuły 1 od fenomenu rodzimej gwiazdy. Robert Kubica zawitał w F1 w roku 2007 i szybko dał się poznać nie tylko jako wysokiej klasy kierowca wyścigowy, ale także jako genialny kandydat na ambasadora koncernu PKN Orlen. Krakowski kierowca od lat współpracuje z polską firmą, a sam Orlen jest oficjalnym sponsorem zespołu Alfa Romeo Racing.
Zasięg reklamy wygenerowanej dzięki współpracy Kubicy z Orlenem jest potężny - z danych firmy wynika, że w roku 2019 sama obecność podczas transmisji z wyścigów F1 była równa ekwiwalentowi reklamowemu o wartości ponad 110 mln zł. Szacuje się, że łącznie ze wzmiankami o Kubicy w mediach społecznościowych i prasie, wartość reklamy mogła sięgnąć aż 200 mln zł.
#2 Mika Häkkinen
Kto nie pamięta byłego mistrza świata F1, legendy Formuły 1 o wiele mówiącym pseudonimie "Latający Fin" - Mika Hakkinen, zwycięzca Mistrzostw Świata Formuły 1 w roku 1998 i 1999, od 2002 roku nie uczestniczy w wyścigach F1. Nie zmienia to jednak faktu, że Fin wypracował sobie na tytuł jednego z najbardziej cenionych i znanych kierowców F1 w historii. A to, z pewnością, działa na korzyść sportowca i sprawia, że pomimo zakończenia kariery, Fin wciąż na niej zarabia.
Mika Hakkinen w 2017 roku został ambasadorem marki zakładów bukmacherskich Unibet. Dla niektórych może być to szokujący wybór ze strony operatora - ta dziedzina hazardu najczęściej kojarzy się z piłką nożną lub koszykówką. Ku zdziwieniu wielu, sporty motorowe cieszą się jednak co raz większą popularnością wśród fanów zakładów. Polacy również częściej skłaniają się ku internetowym operatorom hazardowym, korzystając z usług kasyn online - poznaj jednego z liderów w branży i przeczytaj recenzję Slottica Casino. Możesz tam zarówno pograć na maszynach jak i obstawić zakłady na wyścigi Formuły 1.
Dzięki współpracy Hakkinena z Unibetem, fani wyścigów mają ekskluzywny dostęp do materiałów dotyczących F1, a także mogą przyjrzeć się ekscytującemu światu Formuły 1 "od kuchni". Były kierowca został także twarzą Unibetu w nowej akcji społecznościowej promującej bezpieczny i odpowiedzialny hazard pt. ?Zachowaj kontrolę? (ang. ?Stay in Control?). Akcja ma na celu zwiększanie świadomości graczy na temat dostępnych środków zapobiegania uzależnieniom od hazardu.
#3 Charles Leclerc
Szyldy Rolexa na torach F1 to żadna nowość, ale kwestia luksusu nie kończy się na ultradrogich zegarkach. W maju tego roku, gwiazda teamu Ferrari, Charles Leclerc został twarzą marki Giorgio Armani. Ambasador wiosenno-letniej kolekcji ?Made to Measure? po raz pierwszy miał okazję prezentować światowej klasy markę modową.
Jak w przypadku każdej drogi do sławy kierowcy F1, pozycja Leclerca rośnie zarówno w sporcie, jak i poza nim. Giorgio Armani jest pierwszą marką, która zwróciła się do niego, wykorzystując jego niezaprzeczalnie intrygujący wygląd, aby uczynić go twarzą nowej kampanii. Posunięcie Leclerca było podobne jak w przypadku wielu innych, wielkiego formatu gwiazd F1, takich jak choćby Lewisa Hamiltona, który przez ostatnie lata wiernie prezentuje markę Tommy Hilfiger.
#4 Valtterri Botas
Fiński kierowca wyścigowy Valtteri Bottas także może poszczycić się udaną współpracą sponsorską, jednak w tym przypadku nie usłyszymy o drogich zegarkach, ubraniach czy hazardzie. Bottas jest bowiem ambasadorem fińskiej firmy ABLOY, która specjalizuje się w produkcji i obsłudze zamków, drzwi, bram i biometrycznych systemów weryfikacji tożsamości. Wybór całkiem nieoczywisty, prawda?
Kierowca współpracuje z rodzimym konglomeratem od roku 2019, a sama spółka podkreśla, że prezencja znanego sportowca pozytywnie wpływa na rozwój marki na świecie. Firma funkcjonuje w ponad 90 krajach na świecie, a zamki ABLOY chronią najbardziej znane budynki i konstrukcje na świecie, w tym Wieżę Eiffla, Pałac w Wersalu czy Pałac Prezydencki Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
#5 Max Verstappen
Max Verstappen, kierowca teamu Red Bull Racing, w roku 2019 został ogłoszony nowym ambasadorem CarNext.com, internetowej giełdy samochodów używanych. Dzięki kolaboracji z firmą, 22-letni kierowca współpracuje z platformą na ponad 20 europejskich rynkach, pomagając zwiększyć świadomość marki poprzez serię akcji promocyjnych.
Holenderski kierowca wystąpił również niedawno w reklamie telewizyjnej firmy, która umożliwia konsumentom kupowanie używanych samochodów z całej Europy za pośrednictwem aplikacji cyfrowej. Firma za priorytet stawia sobie zrównoważone i ekologiczne podejście do biznesu. Sama spółka nawiązała współpracę z firmą Land Life zajmującą się zalesianiem, aby umożliwić wyrównanie emisji dwutlenku węgla, płacąc za drzewa, które mają być posadzone przy zakupie samochodu z portfolio CarNext.com.
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz