komentarze
  • 1. dexter
    • 2020-07-04 01:09:55
    • *.dyn.telefonica.de


    "Przyznam jednak, że kiedy wyjechałem i wcisnąłem gaz, pomyślałem sobie ?Wow, to naprawdę szybko idzie?"

    Hehe...

    No coz, dla kierowcow wyscigowych to zawsze cos szczegolnego. Ale nie jest inaczej niz w innych branzach, gdzie ludzie, ktorzy kochaja swoj zawod praktycznie od wielu tygodni nie mogli nic robic, a teraz znowu otwieraja swoje sklepy, hotele czy restauracje. I robia to z pasja. Do takiej grupy z cala pewnoscia nalezy kierowca wyscigowy. Dlatego wiele osob z pewnoscia moze zrozumiec, ze dla kierowcy jest to bardzo szczegolny dzien.

    Naturalnie w przerwie wielu kierowcow zajmowalo sie czyms takim jak wirtualne wyscigi, naturalnie kazdy kierowca trenowal (dzisiaj niektorzy maja taka mase miesni jak nigdy wczesniej), naturalnie wielu kierowcow spedzilo czas ze swoja rodzina. Ale - nie ma nic lepszego od bolidow Formuly 1. I moge sie zalozyc, ze kazdy kierowca w tym wolnym treningu mial tylko usmiech na twarzy. Dla kierowcow wyscigowych jazda autem jest najwspanialszy zawodem na swiecie.

    Romain mial pewien problem z ukladem hamulcowym. Takie rzeczy sa zawsze nieprzyjemne, poniewaz kierowca wypada z rytmu, gdy juz na samym poczatku nie moze jechac. Pozniej presja wzrasta etc.
    A sam uklad hamulcowy zawiera na tylnej osi przede wszystkim elektronike, ktora polaczona jest z generatorem: to sa naturalnie rzeczy, ktore w stanie dynamicznym moga zostac zmienione.

    Dynamicznie - oznacza, ze cos jest w ruchu, a stan pojazdu nie zawsze jest identyczny. Tzn. jest roznica, czy kierowca hamuje na zakrecie, przyhamowuje albo asfalt nie jest dokladnie taki sam. Bywaja roznice, ktore sprawiaja, ze kierowca bedzie mial odczucie specyficzne. I tutaj Romain jest bardzo, bardzo wrazliwym. Wynika to z faktu, ze jest kierowca, ktory potrafi ekstremalnie pozno dohamowac (bez destabilizacji pojazdu wyscigowego). A to znowu do tego prowadzi, ze potrzebuje taki uklad hamulcowy, ktory dobrze funkcjonuje. Inaczej nie bedzie mogl stosowac sie do swojego stylu jazdy.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo