Clear: Ferrari podjęło odważną decyzję
Inżynier ds. osiągów Ferrari, Jock Clear przyznaje, że "odważna" decyzja jego zespołu, dotycząca powrotu do starszych części aerodynamicznych i uzmysłowienie sobie błędów popełnionych w fazie projektowej jest "kluczowym" czynnikiem, który umożliwił ekipie z Maranello powrót do zwycięstw na torach F1.Na GP Stanów Zjednoczonych włoska ekipa stawiła się z pakietem aerodynamicznym sprzed tych zmian a Kimi Raikkonen zdołał tam sięgnąć po swoje pierwsze zwycięstwo od czasu powrotu do Ferrari.
Zespół Sebastiana Vettela w Brazylii ponownie testował koncepcję nowej podłogi w pierwszym treningu na torze w Sao Paulo, ale zrezygnował z dalszego jej używania i mało prawdopodobne jest, że ta zostanie jeszcze użyta w tym roku podczas wyścigu.
Jock Clear przyznaje, że otwarte przyznanie się do błędów jest kluczowe w obecnym powrocie do formy, zważywszy, że w Meksyku ekipa Ferrari również spisywała się lepiej niż Mercedes.
"W trakcie sezonu, nie zawsze byliśmy w idealnym miejscu" mówił inżynier. "Pozytywne jest to, że zrozumieliśmy dlaczego tak się stało."
"Po tych kilku wyścigach, podczas których zaliczyliśmy spadek formy, przybyliśmy do Austin i byliśmy na tyle odważni, aby cofnąć kilka ostatnich poprawek."
"Taką właśnie kulturę chcemy mieć obecnie. Ludzie mają być wystarczająco odważni, aby powiedzieć sobie: OK, uważam, że popełniliśmy błąd."
"Wróciliśmy do poprzedniej wersji, ponownie staraliśmy się rozważyć to co sądziliśmy, że zrozumieliśmy i udało się powrócić do Austin i wygrać wyścig, a w Meksyku także byliśmy konkurencyjni. To są pozytywne aspekty tej sprawy."
Clear przyznaje również, że Ferrari nie zamierza zaprzestawać eksperymentów z nowymi częściami w swoim bolidzie.
"Uważam, że poprawki aerodynamiczne dostarczaliśmy z grubsza na każdy wyścig w sezonie, więc mamy dla siebie wiele opcji w zależności od toru i staramy się znaleźć wśród nich najlepszą kombinację."
"Pozytywne jest to, że stwarzamy sobie te opcje, że nasz tunel aerodynamiczny dostarcza nam efektywnych narzędzi do wykorzystania podczas każdego wyścigu."
"Naszą pracą jako inżynierów wyścigów jest to, aby wycisnąć jak najwięcej z dostępnych dla nas części i to jest właśnie taki proces."
"Dla przykładu widzieliście, że w pierwszym treningu porównywaliśmy dwie podłogi, dwa przednie skrzydła, boczne owiewki i tego typu rzeczy."
"Potem decydujemy, która kombinacja daje nam najlepsze osiągi na danym torze. To dla nas normalny proces."
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz