Mieszane nastroje w Toro Rosso
Pierre Gasly twierdzi, że jest w stanie nawiązać interesującą walkę po produktywnych piątkowych treningach. Nieco mniej przekonania we własne tempo ma Brendon Hartley."Lubię ten tor, jeżdżę tutaj drugi raz. Zrobiliśmy pewien progres pomiędzy treningami. Generalnie dokonaliśmy kilku ważnych zmian w ustawieniach, ale potrzebujemy więcej balansu. Zbliżamy się do czołowej dziesiątki i jutro możemy zamknąć stratę do rywali. Mamy szansę opuścić Brazylię z dobrym rezultatem, ale potrzebujemy wszystko złożyć w jedną całość."
Brendon Hartley, P18, P19
"Dobrze wrócić na Interlagos. Nie byliśmy tak konkurencyjni jak byśmy chcieli, ale będziemy próbowali poprawić nasz balans. Czeka nas trochę pracy z mechanikami, by jutro pokonywać okrążenia szybciej."
komentarze
1. dexter
Dzisiaj Toro Rosso testowal w dwoch samochodach nowy pakiet aero. Okazuje sie, ze pakiet przyniosl pewne korzysci. Auto jest bardziej stabilne na hamulcu, a to umozliwia kierowcom lepszy najazd na wierzcholek zakretu. Nowy pakiet aero ogolnie poprawil sie docisk.
Jutro Toro Rosso bedzie jezdzic na silnikach Spec 3 - czyli najnowszych i najmocniejszych silnikach. A w ostatnim czasie auto przebudowywane bylo tam i z powrotem. Toro Rosso mowi, ze do tej pory wszystko toczy sie tak jak w teorii zostalo obliczone. Jednak dzisiaj podrozowali jeszcze na silnikach Spec 2. Ciekawe jak jutro Honda bedzie wygladac?
Toro Rosso traci tylko 3 punkty do zespolu Sauber. Wlasciwie realistyczna szansa jest aby na finiszu jeszcze skasowac konkurenta. Jedno miejsce wyzej w klasyfikacji konstruktorow przyniosloby dodatkowo jakies 2-3 miliony euro (zaleznie jakie FOM w tym roku bedzie mialo przychody). A to juz jest calkiem porzadna kwota. Szansa z pewnoscia jest, ale w ostatnich wyscigach wszystko musi pasowac: kwalifikacje, start, strategia wyscigowa etc. Sauber w ostatnich wyscigach zrobil postep zarowno po stronie aerodynamicznej i mechanicznej. Dodatkowo dobry silnik wloskiego producenta i Sauber ma bardzo dobry performance.
Patrzac tutaj na dlugie przejazdy w wykonaniu Pierre Gasly i Brendona Hartleya to performance wygladal w porzadku. Praktycznie nawet na poziomie zespolu HaasF1. Jedynie na prostych Toro Rosso bylo troche powolne. Z tym, ze zespol tak jak wyzej wspomnialem jezdzil tutaj na silniku Spec 2.
Kierowcy mowia, ze balans musi jeszcze zostac poprawiony. Tak wiec ewentualnie zespol moze sprobowac troche mniej skrzydla. Auto do mieszanki Medium nie wyglada zbyt przyjaznie. Mieszanka Soft i Supersoft do zawieszenia pasuje troche lepiej. Niemniej jednak Toro Rosso bedzie musialo zaplanowac troche dluzszy wieczor, w ktorym pewne problemy beda musialy zostac rozwiazane. Haslo: management opon, ustawienia i aerodynamika itd. itp.
PS. Brendon Hartley jutro bedzie mial urodziny (29 lat), takze bedzie mozna mu pogratulowac. A najlepszym prezentem bylyby z pewnoscia dobre kwalifikacje
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz