Bolidy F1 będą musiały ważyć minimum 728 kg
Minimalna waga bolidów Formuły 1 przed sezonem 2017 została oficjalnie podniesiona do 722 kg, ale zostanie jeszcze zwiększona o dodatkowe 6 kg ze względu na różnice w masie nowych, szerszych opon Pirelli.Przepisy zawierają jednak dodatkową furtkę pozwalającą zwiększyć lub zmniejszyć ten wskaźnik o różnicę wagi między oponami Pirelli z sezonu 2017 a tymi z sezonu 2016.
Artykuł 4.3 stanowi: „Limity masy… zostaną dopasowane w górę lub w dół (w zaokrągleniu do pełnych kilogramów) różnicą wagi ogólnej oraz wagi na poszczególnych osiach między gładkimi oponami z sezonu 2016 i 2017.”
Serwis motorsport.com podał, że oficjalna różnica w masie czterech gładkich kół z sezonu 2017 i 2016 po zastosowaniu powyższego zaokrąglenie wynosi 6 kg, więc minimalna masa bolidów F1 w sezonie 2017 będzie wynosić aż 728 kg.
Z doniesień wynika, że przednie koła różnią się masą nieco przekraczającą kilogram, a tylne nieco przekraczającą 1,5 kilograma.
Limit wyznaczony na sezon 2017 w postaci 728 kg jest więc znacznie większy niż limit z zeszłego roku kiedy to bolidy musiały ważyć minimum 702 kg.
Większość limitu zostanie „wykorzystana” ze względu na zmianę rozmiarów podwozia. W sezonie 2017 bolidy będą o 20 cm szersze, co oznaczać będzie również większą powierzchnię nadwozia. Co więcej przepisy przewidują wzrost maksymalnej ilości paliwa tankowanej na wyścig do 105 kg, a to oznacza również konieczność wyprodukowania większych zbiorników paliwa.
Szacuje się, że każde 10 kg dodatkowej masy w bolidzie Formuły 1 kosztuje zawodnika 0,3 sekundy na okrążeniu, co w przypadku wzrostu o blisko 30 kg, daje stratę sięgającą blisko 1 sekundy. Mimo to zmiany w zakresie aerodynamiki oraz samych opon mają sprawić, że bolidy będą w tym roku szybsze o 5 sekund na okrążeniu niż ubiegłoroczne konstrukcje.
komentarze
1. czuczo
Artykuł 4.3 stanowi: „Limity masy… zostaną dopasowane w górę lub w dół (w zaokrągleniu do pełnych kilogramów) różnicą wagi ogólnej oraz wagi na poszczególnych osiach między gładkimi oponami z sezonu 2016 i 2017.”
Ja pipcze, nie można napisać tego prosto? Bolid nie może ważyć po ukończeniu wyścigu mniej niż........
2. Blazefuryx
1. Taki nakaz musi uwzględnić wystarczająco wiele prawdopodobnych sytuacji, być w tym wypadku elastyczny, a do tego zrozumiały i niepoddający się zbytniej i zbędnej interpretacji.
Twój zapis pozostawia już na pierwszy rzut oka zbyt wiele dziur i możliwości nadużywania go. Co chociażby z masą startową?
Trzeba jeszcze pamiętać, że to jest tłumaczenie z języka angielskiego, więc znowu może wydawać się tutaj bardziej topornie napisany niż jest w rzeczywistości.
Co do tego przepisu, to wydaje mi się dosyć prosty w odczytaniu i pojęciu go.
3. St Devote
No to ładnie. 6 kg gumy więcej na jeden komplet. Nic dziwnego, że w czasie weekendu GP na torze zostaje dobre kilkadziesiąt kg gumy.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz