FIA zamyka lukę dotyczącą żółtych flag
Międzynarodowa Federacja Samochodowa zamyka lukę w przepisach, która do tej pory pozwalała kierowcom uzyskiwać świetne czasy, gdy na torze pojawiały się podwójne żółte flagi.FIA bezpośrednio po tej sytuacji zapowiedziała, że w przyszłości w podobnych sytuacjach będzie przerywała czasówkę czerwoną flagą.
Zmiana ta nie została wdrożona po dalszej dyskusji z kierowcami oraz zespołami, a podczas GP Singapuru Sergio Perez otrzymał karę przesunięcia na polach startowych za ustanowienie swojego najlepszego czasu przy podwójnych żółtych flagach na torze, potwierdzając niekonsekwencję decyzji podejmowanych przez składy sędziowskie.
Międzynarodowy Kodeks Sportowy formalnie wymaga jedynie od kierowcy takiego zachowania przy pojawieniu się na torze podwójnych żółtych flag: „Zredukować prędkość, nie wyprzedzać oraz być przygotowanym do zmiany kierunku jazdy lub całkowitego zatrzymania bolidu.”
Jak się można domyślać kwestia ta była przedmiotem dyskusji podczas piątkowej odprawy kierowców na torze w Malezji, gdzie zasugerowano iż przepis ten zostanie doprecyzowany.
Od GP Malezji FIA będzie oczekiwała od kierowców zaniechania szybkiego okrążenia jeżeli ci napotkają na swojej drodze sektor z podwójnymi żółtymi flagami.
„Każdy kierowca przejeżdżający przez sektor podwójnych żółtych flag musi znacząco zredukować prędkość i być przygotowanym do zmiany kierunku jazdy lub zatrzymania bolidu” pisał Charlie Whiting w notatce wysłanej do ekip.
„Aby sędziowie byli usatysfakcjonowani takim zachowaniem kierowca musi sprostać tym wymaganiom i musi jasno dać sygnał, że nie zamierza osiągnąć znaczącego czasu. Ze względów praktycznych oznacza to, że każdy kierowca powinien zaniechać szybkiego okrążenia (nie oznacza to konieczności natychmiastowego zjazdu na aleję serwisową, gdyż tor może zostać oczyszczony na kolejnym okrążeniu).”
Whiting odniósł się również do zwykłych żółtych flag, podczas których w myśl obowiązujących przepisów kierowca jest zobowiązany jedynie do „zredukowania prędkości i przygotowania się do zmiany kierunku jazdy.”
„Musi być oczywiste, że kierowca zredukował prędkość. Aby to wyjaśnić, kierowca powinien zahamować wcześniej oraz/lub znacząco zredukować prędkość w odpowiednim sektorze” dodawał Whiting.
komentarze
1. Vendeur
"utrzymał swoje pole position mimo iż uzyskał swój najlepszy czas" - to trochę nie po polskiemu :).
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz