Button: nowa nawierzchnia jest "dziwna"
Fernando Alonso nie ukrywa, że w ten weekend skupia się na wyścigowym tempie swojego bolidu, gdyż jutrzejsze kwalifikacje, ze względu na kary za wymianę podzespołów silnika, będą dla niego bardzo krótkie. Podczas gdy większość kierowców chwali nową nawierzchnię toru w Malezji, Jenson Button uważa, że zachowuje się ona dziwnie i przypomina mu ona trochę tor w Soczi.„Dzisiaj pokonaliśmy sporą liczbę okrążeń i przeszliśmy przez wszystkie zaplanowane testy. Udało nam się przeprowadzić także pewne eksperymenty pod kątem przyszłorocznego bolidu, a to bardzo pozytywne.”
„Cały czas nie wiemy jak dobrze wypadniemy jutro, a w trzecim treningu będziemy skupiali się na długich przejazdach. Dla mnie kwalifikacje będą dość krótkie ze względu na kary: pokonam okrążenie, aby zmieścić się w limicie 107 procent czasu, a potem będę je oglądał w telewizji. Postaramy się zaoszczędzić możliwie najwięcej zestawów miękkiego ogumienia.”
„Nowy asfalt stanowi dobrą poprawę: zapewnia dużo więcej przyczepności. W zeszłym roku w piątek najlepszy czas wynosił 1:42,5, a w tym roku 1:36,2- to całe sześć sekund. Jeżeli weźmie się pod uwagę, że bolid poprawił się o dwie, a może dwie i pół sekundy, dostajemy kolejne trzy z samej nawierzchni. Fajnie czuje się tak dużą przyczepność.”
„Prognoza pogody na sobotę i niedzielę sugeruje deszcze- jeszcze nie wiemy czy kwalifikacje albo wyścig zostaną przez nie zakłócone, więc start z tyłu niekoniecznie musi być taki zły dla nas.”
Jenson Button, P10, P10
„W drugim treningu wyjechaliśmy na tor trochę spóźnieni, gdyż pewne zmiany ustawień zajęły nam trochę więcej czasu niż sądziliśmy. To sprawiło, że wjechałem na tor, gdy wszyscy inni jeździli z dużą ilością paliwa. Potem w zakręcie 10 dogoniłem Kevina [Magnussena], który cały czas trzymał wyścigowy tor jazdy, co znowu wpłynęło na mój czas.”
„Tempo bolidu na pojedynczym okrążeniu nie jest złe- myślę nawet, że jutro możemy liczyć na coś więcej. Nie mamy jeszcze tempa na długich przejazdach, ale wiemy jakie zmiany możemy wprowadzić w aucie, aby poprawić ten stan rzeczy.”
„Nowy asfalt jest bardzo dziwny- wydaje się, że ma ogromną przyczepność, ale nagle ją gubi. Ciężko to odczytać- przypomina mi to trochę tor w Soczi: nadsterowność pojawia się znikąd.”
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz