Verstappen: na długich przejazdach jesteśmy mocni
Kierowcy Red Bulla po piątkowych treningach wydają się stanowić trzecią siłę w stawce za Mercedesem i Ferrari. Max Verstappen, który dzisiaj świętuje swoje 19 urodziny, uważa jednak, że jego auto jest bardzo mocne na długich przejazdach, a pracy wymaga jedynie trochę tempo kwalifikacyjne. Daniel Ricciardo z kolei twierdzi, że musi poprawić się zarówno na krótkich, jak i długich przejazdach.„Formuła 1 to miejsce w jakim zawsze chciałem się znaleźć, więc miło mi jest spędzać urodziny w jej towarzystwie. Na Sepang mogę nacieszyć się urodzinowym tortem, gdyż jest tutaj tak gorąco, że od razu zrzucę zbędne kilogramy. Obie sesje były udane. W pierwszym treningu trzeba było przywyknąć do toru, zwłaszcza jego nowej nawierzchni. Podoba mi się ona, gdyż ma sporą przyczepność. Wcześniej w Malezji mieliśmy problemy z trakcją, ale zmiany jakie tutaj dokonano wydają się poprawiać ten aspekt. Uważam również, że znacznie fajniej się teraz jeździ. Nasze krótkie przejazdy muszą być nieco lepsze, ale na długich wyglądamy bardzo mocno. Tempo na miękkich oponach wydaje się przyzwoite. Czuję, że ta opona ma potencjał na długim przejeździe i pozwalała mi wrzucać bolid w zakręty tak jak lubię. Po pierwszym dniu ciężko powiedzieć, gdzie znajdują się inni kierowcy, ale Sebastian [Vettel] wygląda tutaj na mocnego. Musimy więc poprawić się na krótkich przejazdach, aby być tutaj konkurencyjnymi.”
Daniel Ricciardo, P6, P8
„Nowy asfalt jest dobry. Daje większą przyczepność, a to zawsze sprawia większą frajdę. Uważam jednak, że nie udało mi się odnaleźć tyle przyczepności co innym kierowcom. Musimy jeszcze poprawić trochę czasy na krótkich i długich przejazdach. Na miękkiej oponie przy małej ilości paliwa nie odnotowaliśmy dużej poprawy, a to jedna z rzeczy, które musimy rozwiązać przed jutrem. Czeka nas trochę pracy w nocy, gdyż musimy znaleźć poprawki. Ostatni zakręt nie jest najbardziej atrakcyjnym nawrotem w kalendarzu, ale stanowi duże wyzwanie więc domyślam się, że możemy to odbierać pozytywnie. Gdy wejdzie się na wewnętrzną stronę, odwrotne przechylenie łuku, wypycha cię na zewnątrz, a gdy pojedzie się na około, pokonuje się większy dystans. Pokonanie tego łuku stanowi więc kompromis pomiędzy tymi rzeczami i trzeba starać się pokonać go bezbłędnie. Temperatura toru w szczycie osiągnęła chyba 61 stopni. Wcześniej nie słyszałem o wyższej temperaturze. Było bardzo gorąco. Uważam, że w niedzielę będziemy mieli fajną zabawę. Musimy jedynie utrzymać nawodnienie organizmu i powinno to być ciekawe wyzwanie.”
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz