Kierowcy Force India mają dobrą motywację
Zespół Force India w drugiej części sezonu nie zamierza zwalniać i chce spróbować powalczyć o czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów z Williamsem. Obaj kierowcy nie mogą doczekać się słynnego wyścigu na torze w Spa-Francorchamps.„Miło jest wracać do akcji po miesięcznej przerwie. Wakacje są fajne- spędza się czas z przyjaciółmi, oczyszcza umysł i ładuje akumulatory- ale nic nie jest w stanie przebić dreszczu emocji jaki daje bolid Formuły 1. Wspaniale jest więc wracać i nie potrafię wyobrazić sobie lepszego miejsca na to niż Belgia.”
„Gdy byłem mały jeździłem oglądać wyścig raczej w Spa niż w Niemczech, gdyż tor ten był znacznie bliżej mojego miejsca zamieszkania. Mój tata zabrał mnie tam dwukrotnie, a ja pamiętam jak przyglądałem się kierowcom i marzyłem o tym, aby znaleźć się kiedyś w jednym z tych bolidów.”
„Spa to jeden z najlepszych torów. Być może brzmi to jak frazes, ale naprawdę sprawia dużą przyjemność jazda po nim- pod tym względem jest na równi z Suzuką. Posiada wspaniały układ, wiele zakrętów stawiających wyzwanie i wymuszających pokazanie swoich klejnotów. Duże prędkości zmiany wysokości. To po prostu wspaniałe miejsce. Wszyscy mówią o Eau Rouge, ale moim ulubionym zakrętem na Spa jest Pouhon-bardzo szybki podwójny lewy zakręt wiodący w dół. Eau Rouge i Raidillon są słynne, ale nie stanowią już takiego wyzwania jak kiedyś.”
„Oprócz tych wszystkich ekscytujących spraw na torze, Belgia jest także jednym z najcichszych weekendów. Niewiele dzieje się poza torem a przez większość wieczorów pozostajemy w hotelach i mamy spokojną kolację z fizjoterapeutą czy kilkoma przyjaciółmi. To przeciwieństwo tak „stylowych” imprez jak w Barcelonie, Budapeszcie czy Montrealu- ale miło jest mieć więcej tak spokojnych wyścigów. Mamy nadzieję, że uda nam się kontynuować formę z Niemiec i będziemy dalej zdobywali punkty.”
Sergio Perez, #11
„Przerwa wakacyjna była wspaniałą okazją do zrelaksowania się, zwłaszcza, że sezon jest dość długi, a wyścigi nie pozwalają nam na zbytnie odbudowanie sił. Miło było spędzić trochę czasu w Meksyku z rodziną, moimi psami i przyjaciółmi: zawsze wspaniale jest jechać do domu i nie mogę doczekać się powrotu tam w późniejszej części roku, gdy będziemy ścigać się w Mexico City.”
„Spa to jeden z najbardziej historycznych torów; jeden z tych, o których marzą dzieciaki, posiadający legendarne zakręty takie jak Eau Rouge. Ściganie się tam nigdy nie będzie nudne. Jest tam wiele szybkich zakrętów i płaci się cenę za wszystkie błędy, gdyż to jeden z old-schoolowych torów, nie posiadający zbyt dużo stref wyjazdowych. To jeden z tych torów, gdzie kierowca stanowi o różnicy a odwaga jest wynagradzana. Mam wspaniałe wspomnienia ze Spa: wygrałem tam wyścig w GP2 i walczyłem z Hamiltonem o prowadzenie na pierwszym okrążeniu w zeszłym roku.”
„Kluczem do szybkiego okrążenia w Spa jest złapanie odpowiedniego rytmu i wystarczająca siła dociskająca, aby być szybkim w zakrętach i niewiele tracić na prostych. Zawsze chce się móc atakować i bronić w pierwszym sektorze, ale nie mieć zbyt małych skrzydeł w krętej części drugiego sektora. To delikatna granica, którą trzeba odnaleźć i która może stanowić o tym czy jest to dla ciebie udany czy nieudany weekend.”
„Eau Rouge nie jest już tak trudne: cały czas trzeba być tam bardzo precyzyjnym, ale z łatwością można pokonać go na pełnym gazie. Kluczowym zakrętem, w którym można zyskać lub stracić czas jest zakręt numer 1: bardzo łatwo jest tam stracić 0,2 sekundy, gdy popełni się błąd, a wyjście z niego jest kluczowe, aby utrzymać jak najwyższą prędkość wzdłuż podjazdu i na prostej Kemmel.”
„Byliśmy naprawdę mocni w ostatnich kilku wyścigach i liczmy, że uda nam się utrzymać tę formę w drugiej części sezonu. Walka o czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej daje nam dużo motywacji. Do każdego wyścigu podchodzimy wiedząc, że możemy być mocni. Podoba mi się moja jazda i praca zespołu i myślę, że mamy wszystko co potrzeba, abyśmy byli konkurencyjni w ten weekend.”
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz