komentarze
  • 1. Miki42
    • 2016-04-30 21:34:41
    • Blokada
    • *.157.vegawlan.pl

    Pirelli ma powalone z tym ciśnieniem w oponach to jest nie normalne BY ZESPOŁY ZA TO PRZEŚLADOWAĆ

  • 2. ekwador15
    • 2016-04-30 22:33:52
    • *.legionowodom.pl

    Wprowadzali minimalne ciśnienia, bo boją się o te opony, aby nie rozpadały się. Te opony są tak słabe, tak niedorzeczne, że to dramat jest. Mówi o tym każdy, kto pojedzie w innej serii i przejedzie się bolidem F1.

  • 3. PiotrasLc
    • 2016-04-30 22:34:47
    • Blokada
    • *.43.67.46

    Robią gowniane opony i dlatego tak się boją bo pewnie dlatego się rozlatują gdy jest mniejsze ciśnienie niż oni chcą aby było

  • 4. Reseller
    • 2016-05-01 00:16:36
    • *.dynamic.chello.pl

    Nie rozumiem, skoro zespoły chcą ryzykować ciśnienie niższe niż zalecane to niech ryzykują. Mogą na tym zyskać ale w ekstremalnych warunkach mogą być efektowne eksplozje, które kompletnie pogrzebią szanse na wygraną w wyścigu. Rozumiem, bardzo ważne kwestie bezpieczeństwa - żaden zespół nie będzie ryzykował zdrowia i życia zawodnika.

  • 5. dexter
    • 2016-05-01 06:36:41
    • *.0.29.83

    A) Pirelli produkuje opone wedlug ustalonych wczesniej wymogow - nic wiecej, nic mniej. Dlatego ja daleko jestem od tego oddalony, aby producenta opon obwiniac. B) To ze zespoly stosuja rozne tricki np. obnizaja cisnienie w oponie jest tez z pewnego punktu logiczne i jest wszystkim znane.

    Opona wyscigowa musi utrzymac pewien poziom przyczepnosci. Wszystko bedzie zalezec od tego kiedy w wyscigu chce sie byc szybkim - na poczatku, w srodku czy pod koniec wyscigu.
    Czym nizsze cisnienie na starcie sie wybierze, tym w poczatkowej fazie wyscigu mozna opone bardziej zaoszczedzic. W takim przypadku opona wyscigowa bedzie potrzebowala troche dluzej aby wygenerowac odpowiednia temperature. Takim sposobem pod koniec stintu mozna posiadac lepsza opone. Obserwujac na poczatku wykrecany czas mozna tez przypuszczac kto z jakim cisnieniem pojechal.

    Jesli chodzi o samo cisnienie to zaleznie od charakterystyki toru opona wyscigowa po lewej albo prawej stronie bedzie zawsze badziej lub mniej krytyczna.

  • 6. dexter
    • 2016-05-01 07:08:15
    • *.0.29.83

    @ekwador15

    Kazda seria wyscigowa ma inne wymogi. Dlatego z logicznego punktu widzenia nie mozna porownac serii "X" z seria "Y". Sa serie wyscigowe gdzie opona musi wytrzymac caly dystans wyscigu. Kierowca zjezdzajac do boksow bedzie mial tylko regulowane cisnienie, a opona pozostaje.

  • 7. St Devote
    • 2016-05-01 13:17:40
    • *.static.korbank.pl

    @6 dexter, a ciśnienie w oponach nie jest czasem wypadkową różnych innych parametrów? Przecież po rozpocząciu wyścigu w różnych momentach mają one inną temperaturę czy poziom zużycia, więc i ciśnienie będzie różne. Te wszystkie pomiary byłyby chyba trudne do interpretacji.

Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo