Mercedes spodziewa się ekstremalnych strategii na GP Chin
Dyrektor techniczny zespołu Mercedesa, Paddy Lowe, spodziewa się szybkiej zmiany kół w bolidach podczas Grand Prix Chin.W rozegranych dotychczas wyścigach w Chinach w użyciu najbardziej miękką mieszanką była ta oznaczona kolorem żółtym.
Paddy Lowe uważa, że kierowcy którzy będą korzystali w Q3 z super-miękkiego ogumienia będą zmuszeni do odwiedzenia alei serwisowej już na pierwszych pięciu okrążeniach.
„Tor w Szanghaju stawia przed oponami zupełnie inne wyzwanie niż obiekty w Melbourne czy Bahrajnie” mówił Lowe. „Tutaj również będziemy mieli jednak te same trzy mieszanki więc interesująco będzie zobaczyć jak ułoży się na nich stawka.”
„Dzięki nowym przepisom po raz pierwszy będziemy korzystali z super-miękkiej mieszanki na tym torze, a to przyczyni się do bardziej ekstremalnego przykładu tego co widzieliśmy w Bahrajnie, gdzie najlepsza opona kwalifikacyjna nie była najlepszą oponą na wyścig.”
„Każdy zespół będzie chciał zakwalifikować się na super-miękkiej oponie, ale jeżeli zacznie ona pęcherzykować podczas wyścigu, możemy być świadkami zatrzymywania się bolidów na zmianę opon już na pierwszych pięciu okrążeniach.”
„Będziemy mieli wiele czynników do przeanalizowania w piątek a podczas kwalifikacji i wyścigu możemy być świadkami ciekawych decyzji strategicznych.”
komentarze
1. Sasilton
Wystarczyło dodać jedną mieszankę więcej i wyścigu od razu zrobiły się ciekawsze.
2. Buczyk
Ta innowacja w przeciwieństwie do nowych (na szczęście już nieaktualnych) kwalifikacji na prawdę im wyszła.
3. Antie
Jakby na te nowe kwale dorzucili komplet opon tylko na Q3 to może i obie zmiany by wyszły.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz