Villeneuve: kierowcy powinni się zamknąć
Słynący z dosadnego komentowania tematów związanych z Formułą 1 Jacques Villeneuve zasugerował, że kierowcy powinni „zamknąć się” zamiast ingerować w procesy decyzyjne na najwyższych szczeblach władzy w F1.Villeneuve uważa jednak, że rolą kierowcy jest ściganie się po torach w myśl wyznaczonych przez włodarzy przepisów.
„Sposób w jaki narzekają kierowcy F1 jest okropny” mówił w wywiadzie dla serwisu Autosport.com Villeneuve. „To nie jest ich problem.”
„Oni powinni się zamknąć. To jak dobre lub złe widowisko zostało pokazane w telewizji nie jest ich problemem.”
„Powinni zająć się swoją robotą.”
„Jak wielu uczniów w klasie może podejmować decyzje wychowawcze? Niewielu. Weźmy teraz grupę 20 kierowców. Wybierzmy może dwóch, a reszta powinna się po prostu zamknąć.”
„Po co mieliby dawać im więcej władzy?”
Villeneuve uważa, że Formuła 1 przede wszystkim powinna przestać ciągle zmieniać przepisy i wziąć pod uwagę, fakt że żaden sport na świecie nie może być zawsze ekscytujący.
„Powinni przestać ciągle zmieniać przepisy” mówił. „We wszystkich szlachetnych sportach takich jak tenis czy piłka nożna przepisy nie zmieniły się od 100 lat, nawet jeżeli czasem są one nudne, to ludzie to rozumieją.”
komentarze
1. Skoczek130
W sezonie 2017 miejmy nadzieje po raz ostatni w ciągu najbliższych przynajmniej 10 lat dojdzie do gruntownych zmian w przepisach. Najlepiej byłoby powrócić do tych sprzed 2014 roku, no ale cóż... za dużo kasy włożono w to, co jest, by teraz to wszystko porzucić. ;)
2. EryQ
Villeneuve powinien się w końcu zamknąć...
3. dexter
Wydaje mi sie ze Jacques Villeneuve tutaj skomentowal albo dodal swoje „trzy grosze“ do slow Berniego Ecclestone'a.
Cytuje Ecclestone'a: „Co chca kierowcy? Oni ani jednego dolara nie wlozyli w ten sport. Jesli z nimi idziesz na kolacje nawet nie zaplaca rachunku. Nie powinni miec tutaj duzo do powiedzenia. Powinni usiasc do auta i jezdzic“
Apropos kolacji i zaplaconych rachunkow - Z punktu widzenia Ecclestone'a mozna pewne rzeczy zrozumiec np. ze praca zawodowego kierowcy wyscigowego polega na jezdzie samochodem, a nie na doradzaniu w biznesie. W sumie list kierowcow zostal potraktowany przez Ecclestone'a jak wywrocony worek ryzu w Chinach, co dla mnie nie jest wielkim zaskoczeniem. Ale, z jednym mozna sie nie zgodzic, poniewaz z pewnoscia nie jeden kierowca F1 zaprosil juz i to nie raz swoich ulubionych mechanikow czy inzynierow na kolacje do bardzo dobrej restauracji w jakiejs czesci naszego globu. Obojetnie, czy to byly urodziny mechanika, czy jakas inna okolicznosc. I nawet zaplacil rachunek...
4. Eucliwood
A Villeneuve co takiego osiągnął, że każe się komukolwiek zamykać? A, no tak, fuksiarskiego mistrza z 97-go.
5. Del_Piero
Prawdopodobnie najgorszy mistrz świata w historii F1.
6. Mat5
Z jednej strony podoba mi się, że mówi co myśli i jest konkretny, ale z drugiej strony ten człowiek mnie irytuje (nie chciałem używać niecenzuralnych określeń). Kierowcy powinni wyrażać opinie na temat stanu Formuły 1. Decyzje i działania podejmowane przez FIA niestety nie idą w dobrym kierunku, o czym świadczy chociażby spadająca oglądalność i większa liczba pay-driverów. Kierowcy mają konkretnie uargumentowane opinie na temat dzisiejszej Formuły 1 zresztą mają podstawy do takich a nie innych opinii. Jeżeli Villeneuve ma mówić takie rzeczy, to niech on się zamknie, bo jego wypowiedzi tylko irytują, chociaż tacy ludzie też są potrzebni.
7. dexter
@Mat5
Niektore rzeczy o ktorych mowi Villeneuve maja rece i nogi np: „Wybierzmy może dwóch, a reszta powinna się po prostu zamknąć.” Oczywiscie, zamiast slowa „zamknac“ wybralbym inne okreslenie - hehe
Ja sobie tez nie wyobrazam takiej sytuacji w biznesie aby pracownicy decydowali o krokach jakie podejmuje zarzad przedsiebiorstwa. Pracownik ma glos poprzez jakies zwiazki zawodowe.
Podobnie jest w zawodowym sporcie np. w druzynie pilkarskiej. Obojetnie, czy mowa jest o druzynie klubowej albo reprezentacji kraju, gdyby wszyscy zawodnicy komentowali decyzje klubu to nie wiem do czego by to doszlo. Jest zawsze wybranych dwoch czy trzech zawodnikow ktorzy przykladowo mowiac w imieniu druzyny maja cos do powiedzenia jesli chodzi np. o negocjacje premii dla zespolu za osiagniety cel, czy negocjacje kontyngentu wolnych biletow dla zawodnikow itd.itp. I to sa przede wszystkim rozmowy ktore sa bardzo poufne. Ale nigdy wszyscy zawodnicy nie maja glosu i tym bardziej nie wtracaja sie publicznie w sprawy ktore ich nie dotycza, poniewaz to jest absurd. Glownym zadaniem sportowca zawodowego jest koncentracja na sporcie i za to ma placone. Pod tym wzgledem zgadzam sie z Villeneuvem.
PS. Dzis m.in. jednym z najbardziej liczacych sie zdan wsrod kierowcow wyscigowych ktorzy maja w F1 cos do powiedzenia jest zdanie Sebastiana Vettela.
"Decyzje i działania podejmowane przez FIA niestety nie idą w dobrym kierunku, o czym świadczy chociażby spadająca oglądalność i większa liczba pay-driverów"
Z decyzjami podejmowanymi przez FIA nie zawsze sie zgadzam, szczegolnie w ostatnim czasie. Ale aby zwalac cala wine za spadajaca ogladalnosc ktora i tak trzyma sie na poziomie olimpiady czy mistrzostw swiata w pilce noznej na FIA to jest przesada. Z pewnoscia jest wiele roznych powodow dlaczego ogladalnosc spada.
A paydriverzy? Hmm... interesuje sie sportem motorowym od ponad 25 lat i paydriverzy zawsze byli w F1. Dzis nie jeden paydriver jest w stanie zapewnic malym zespolom plynnosc finansowa. Takze, taki licencjonowany zawodowy kierowca wyscigowy ktory wnosi poprzez swoich sponsorow pieniadze do zespolu bedzie brany w malych i srednich zespolach zawsze pod uwage.
Pozdr.
8. dexter
Ja sobie tez nie wyobrazam takiej sytuacji w biznesie aby pracownicy decydowali o krokach jakie podejmuje zarzad przedsiebiorstwa. Pracownik ma glos poprzez jakies zwiazki zawodowe.
* No, chyba ze ktos jest akcjonariuszem, to wtedy zawsze na zgromadzeniu akcjonariuszy moze sobie oficjalnie ponarzekac albo wyrazic swoje slowa uznania odnosnie pracy aktualngo szefa czy innej osoby zarzadu danej spolki.
9. St Devote
Głos powinni mieć tylko ci kierowcy, którzy płacą za możliwość jeżdżenia w F1.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz