2016-04-02 GP Bahrajnu - Kwalifikacje 17:00
Poz.KierowcaZespółCzas
1 L.Hamilton Mercedes 1:29.493
2 N.Rosberg Mercedes 1:29.570
3 S.Vettel Ferrari 1:30.012
4 K.Raikkonen Ferrari 1:30.244
5 D.Ricciardo Red Bull 1:30.854
6 V.Bottas Williams 1:31.153
7 F.Massa Williams 1:31.155
8 N.Hulkenberg Force India 1:31.620
 
9 R.Grosjean Haas 1:31.756
10 M.Verstappen Toro Rosso 1:31.772
11 C. Sainz Toro Rosso 1:31.816
12 S.Vandoorne McLaren 1:31.934
13 E.Gutierrez Haas 1:31.945
14 J.Button McLaren 1:31.998
15 D.Kwiat Red Bull 1:32.241
 
16 P.Wehrlein Manor 1:32.806
17 M.Ericsson Sauber 1:32.840
18 S.Perez Force India 1:32.911
19 K.Magnussen Renault 1:33.181
20 J.Palmer Renault 1:33.438
21 R.Haryanto Manor 1:34.190
22 F.Nasr Sauber 1:34.388

komentarze
  • 87. Mat5
    • 2016-04-02 23:00:47
    • *.centertel.pl

    @85 Od tego roku Polsat Sport nie transmituje w ogóle F1. Wszystko zostało przeniesione do Eleven Sports

  • 88. lobuzer
    • 2016-04-02 23:06:31
    • *.skynetmedia.pl

    @86 kliknij ignoruj i już nie masz problemu z komentarzami. Akurat to jeden z nielicznych portali, który daje taką możliwość i pozwala pozbyć się troli :)

  • 89. Kosa69
    • 2016-04-02 23:14:21
    • *.elpos.net

    @ kempa007 Dlaczego w typowaniu nie ma Vandoorne'a? Czy mam rozumieć, że jeżeli chcę go wytypować, to mam typować Fernando Alonso?

  • 90. Multi
    • 2016-04-03 08:59:54
    • *.google.com

    Hamilton to kapryśny gej. Ecclestone to kaprysny impotent - gej. Sędziowie dali dupy - też geje. Generalnie to ten sport już dawno wlazł do wielkiej, czarnej dupy!

  • 91. marek007
    • 2016-04-03 09:31:40
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    @90Odezwał się bystrzak...idź lepiej na Onet.pl tam znajdziesz swoich kolegów półgłówków.

  • 92. JBBN
    • 2016-04-03 09:56:24
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mam pytanie czy na cyfrowym polsacie można gdzieś zobaczyć wyścig nie ważne z jakiego kraju chodzi mi czy jest taki kanał.

  • 93. marek007
    • 2016-04-03 10:07:04
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Na CP nie zobaczysz...jak masz telefon z Windowsem to odpalaj telewizjada.net i kanał Eleven Sports i masz F1 za darmo...a że nie legalne to kogo to obchodzi.Na komputerze także śmiga ta strona na gogle chrome.

  • 94. marek007
    • 2016-04-03 10:26:24
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Przeszukaj listę kanałów na dekoderze CP czy masz takie kanały z satelity Hot Bird...SRF Zwei Hd,RTS Deux Hd,RSI La2 HD...ja na białym dekoderze box+ Nc+ nie mam tych kanałów a podobno tam lecą kwalifikację i wyścig ale czy kodują to nie wiem.Jak ci zależy na F1 to do roboty i szukaj.

  • 95. KowalAMG
    • 2016-04-03 10:31:31
    • *.icpnet.pl

    ??

  • 96. marek007
    • 2016-04-03 10:43:03
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Co tam kowal???

  • 97. KowalAMG
    • 2016-04-03 10:48:10
    • *.icpnet.pl

    Ktos sie pode mnie właczył :( ja korzystam z F1 com bo z moim teamem Mercedes Club Fanatic musialbym skasowac 40% portalu ale kazdy uczestnik to zysk dla PANA KEMPY i dzieki temu tylko obserwuje co tutaj sie dzieje i dziekujcie Panu Kempie , ze ma taka cierpliwość . $€£ Ja z DOWNAMI sie nie kłócę bo to przykra choroba.... i wogule Polska przez pislamistow idzie na dno bo cofamy sie w rozwoju . Co do Quele Vetel Rbr tez wyjezdzal za linie i nic mu nie robili . . Pozdrawiam frajerów z duposciskiem zazdrosci .

  • 98. marekko
    • 2016-04-03 10:52:09
    • *.toya.net.pl

    A ja kwalifikacje przywróciłbym do dawnych czasów , ale skrócił do 45 min. i róbcie co chcecie na torze, pod koniec byłoby gorąco i o błędy chyba byłoby łatwiej

  • 99. KowalAMG
    • 2016-04-03 10:52:18
    • *.icpnet.pl

    Panie Kempa mozemy zrobic spotkanie uzytkownikow ja zasponsoruje prosze prosze .. dopytacje normalnych uzytkownikow gdzie chca ja daje hajs i porozmawiamy w realu o co chodzi

  • 100. marek007
    • 2016-04-03 11:30:10
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Jak to możliwe kowal że ktoś się pod ciebie podszywa?

  • 101. Multi
    • 2016-04-03 11:35:24
    • *.wieszowanet.pl

    Panie Marek. Idź pan zobacz czy cię w piwnicy nie ma... Może nawet HAMilton tam siedzi i skórką rusza?
    Spotkanie? Ja bardzo chętnie :)

  • 102. marek007
    • 2016-04-03 11:41:13
    • Blokada
    • *.play-internet.pl

    Pisałeś coś ze jesteś gejem to pewnie biegasz po piwnicach i się onanizujesz...wstyd pedrylu wstyd.

  • 103. EryQ
    • 2016-04-03 11:55:29
    • *.ghost.net.pl

    Jprd co za buraki i cebulaki. Aż się czytać nie chce. Człowiek chce się podzielić spostrzeżeniami i poczytać opinie innych fanów a tu ciągle wojenki i hejt bo jeden od drugiego mądrzejszy i tylko on ma rację. Forum schodzi na psy jak zeszło konkurencyjne gdzie już nikt nie zagląda przez takich imbecyli bo je zniszczyli. Teraz niszczone jest to bo się odechciewa zaglądać żeby przeczytać coś ciekawego. Hamilton to gej i celebryta a Vettel płaczek i miernota. Mimo, ze od zawsze kibicuję temu drugiemu to nie mam nic do Hamiltona. Jeden i drugi ma swoje zalety ale i wady. Który z nich jest lepszy nie da się powiedzieć. Bynajmniej to dwóch najlepszych kierowców obecnie w stawce. 7 tytułów w ostatnim 10-O0 leciu mówi samo za siebie a i w najbliższych latach jeden lub drugi będzie dokładał następne majstry bo tylko oni potrafią na max. wykorzystywać najlepsze bolidy. Tyle w temacie.

  • 104. EryQ
    • 2016-04-03 11:59:08
    • *.ghost.net.pl

    Żeby nie było "Hamilton to gej i celebryta a Vettel płaczek i miernota" to cytowane słowa niektórych ynteligentów z forum a nie moje.

  • 105. KowalAMG
    • 2016-04-03 12:05:58
    • *.icpnet.pl

    POLACY iYi POKÓJ nasze qrwa co tylko chcecie nie gryźmy sie tylko wspierajmy nawzajem.

  • 106. KowalAMG
    • 2016-04-03 12:12:30
    • *.icpnet.pl

    Lewisa palce na tym zdjęciu pokazują wszystko iYi tylko ,że po angielsku to źle brzmi ale oni sobi to dwuznacznie wykreowali peace haha POLACY do BOJU a F1 do PRACY czas CZEKA na "NAS"

  • 107. walerian
    • 2016-04-03 12:25:59
    • *.net.e-cho.pl

    @eryq zgadzam sie z toba - marek007 i kowalamg, czyli buraki i cebulaki o ktorych wspomniales maja zbyt duza swobode w pisaniu komentarzy tutaj... niestety... :)

  • 108. Multi
    • 2016-04-03 12:38:41
    • *.wieszowanet.pl

    marek007 stylizuje na typowego ultrasa. Szaliczek, cofnięte czółko, IQ łopaty. Obraziłeś mojego ulubionego kierowcę? To trza cię z ziemią zrównać! Tak się to klaruje...
    Stronka jest bardzo fajna, ale jedno co mnie wkurza to ludzie, którzy wypowiadają się okrągłymi zdaniami, robią wielkie analizy, a jedyne co w życiu prowadzili to hulajnogę i VW Golfa.

  • 109. KowalAMG
    • 2016-04-03 12:44:58
    • *.icpnet.pl

    Marketing + Sława = Sukces ( takie mamy czasy i taką mamy F1 )

  • 110. KowalAMG
    • 2016-04-03 12:45:39
    • *.icpnet.pl

    nie licząc paru Downów na tym portalu .

  • 111. KowalAMG
    • 2016-04-03 12:50:09
    • *.icpnet.pl

    dodam w skrócie poza tematem Fundacja Stonoga pomoże .. dla osób z róznymi chorobami psychicznymi . Pozdrawiam

  • 112. KowalAMG
    • 2016-04-03 12:57:47
    • *.icpnet.pl

    Eryq to wina debilana i reszty imbecyli którzy dążą to skłucenia SREBNYCH GWIAZD I CZARNYCH KONI a to nie jest tak !!! bo na torze kibice jednych i drugich zespołów siedzą koło siebie i cieszą się razem dlaczego MY NORMALNI nie możemy ..... ???? selekcja TOTALNA powninna nastapić bo robimy z siebie pośmiewisko

  • 113. EryQ
    • 2016-04-03 13:43:03
    • *.ghost.net.pl

    Kowal ja i Tobą się swego czasu kłóciłem o Seba. Jak jeszcze jeździł w RBR ale konkretnymi argumentami sportowymi a nie co mnie śmieszy i tak samo smuci brakiem argumentów, który kierowca jest lepszy. Kłótnie o pietruszkę bo nikt ich z forum nie zna w realu i nie wie jakimi są ludźmi w życiu prywatnym. To, że Lewis prowadzi takie a nie inne życie poza torem to jego sprawa. Z tego co wiem to jest babiarzem i argumenty typu gej, pedał są dla mnie śmieszne i mówią tylko, że najpospolitszym sposobem się chce go ośmieszyć. Osobiście nie znoszę tego światka celebrytów i gwiazdorzenia ale też nie potępiam. Niech robi co chce byle by nie miało negatywnego wpływu na f1. Osobiście wolę ułożonego Vettela bo posiada cechy, które mi odpowiadają (chociaż przez pewien okres na początku też zaczął gwiazdorzyć ale szybko się opamiętał zakładając rodzinę). I jeden i drugi jest ikoną tego cyrku i na długo po zakończeniu karier będą o nich mówić.
    Co do tego czy Lewis powinien być ukarany za wyjazd poza tor. Nie nam to oceniać. Zawsze było, że mistrzowie maja fory. Sebie nieraz też się upiekły pewne wykroczenia...

  • 114. Root
    • 2016-04-03 14:30:00
    • *.61.41.139

    Swego czasu bardzo lubiłem ten serwis za szybkie newsy i inteligentne komentarze. Pozostały tylko niezłe newsy. Komentarze (z nielicznymi wyjątkami bardzo dobrych wpisów) sięgają dna.
    Jak tak dalej pójdzie, to wielu użytkowników stąd odejdzie, a zostaną chamy i pieniacze. O to chodzi?

  • 115. fezuj
    • 2016-04-03 15:16:43
    • *.serv-net.pl

    Dawno mnie TU nie było,ale po kolejnych trzymających w napięciu (niemal jak zakup budyniu w supermarkecie) kwalifikacjach muszę zadać pytanie-kiedy ten żałosny spektakl się skończy? :(

  • 116. dexter
    • 2016-04-04 12:56:16
    • *.4.92.177

    @saint77

    Dla mnie nie jest to zadna nowosc czy zaskoczenie, poniewaz pisalem o tym wczesniej pod jakims newsem gdy temat nowych kwalifikacji pojawil sie tutaj na portalu.

    Tak jak pod tematem: "Hamilton sięgnął po 50. pole position w karierze" juz napisalem nowy format kwalifikacji zostal wprowadzony przez Charlie Whitinga z jednego tylko powodu aby wymieszac stawke, „poprawic“ show i sztucznie zwiekszyc aktywnosc na torze. Dzis chyba wszyscy sie przekonali, ze nikt nie wymusi na zepole aby bezsensownie wyjachal na tor jesli nie ma takiej potrzeby - na tym „show“ ani sport motorowy nie polega.

    Zespoly wlasciwie chcialy powrocic do starego formatu, tylko tutaj znowu Todt byl zdania, ze tylko on osobiscie decyduje (czyli FIA), a zespoly nie maja nic do meldowania mimo ze kwalifikacje w Melbourne byly juz niewypalem. Je suis le roi - niektorzy funkcjonariusze FIA naprawde mysla ze sa „krolami swiata“.
    To jest gra polityczna, chodzi o to kto ma cos do powiedzenia - tutaj nie chodzi o sport. Ja osobiscie duzo bym dal, aby podczas kwalifikacji miec mozliwosc obrazu z kamery skierowanej na twarz J. Todta. Stary format kwalifikacji z pewnoscia nie byly problemem F1.

    Jeszcze do biedy z kompromisem w Q1 i Q2 daloby sie jakos zyc, ale Q3 jest totalna katastrofa. W ogole glowne pytanie trzeba sobie postawic dlaczego system kwalifikacji zostal zmieniony, skoro do tej pory funkcjonowal wzorowo? Na sile szuka sie czegos nowego, co pozniej w praktyce nie zdaje kompletnie egzaminu.

    Nie bede tutaj tlumaczyl wszystkich regul nowego formatu kwalifikacji, poniewaz zabrakloby mi miejsca i czasu. Przyznam, ze sam musialem przeczytac przepisy dwa albo trzy razy aby wszystko zrozumiec. Nad niektorymi rzeczami zastanawiam sie do dzis.
    Paradoksem wydaje sie fakt, ze po 90 sek. na koncu sesji np. Q1 jest znowu zmiana calego formatu i kierowca ktory rozpoczal okrazenie zanim sesja sie zakonczy jest jeszcze w grze. Dopiero gdy wszyscy kierowcy pokonaja swoje kompletne okrazenie (takze ci co rozpoczeli), wiadomo ktory kierowca jest np. na 7 pozycji i odpada. To nie jest fair, poniewaz wszesniej wszyscy kierowcy sa przywiazani do „okna“ dziewiecdziesieciu sekund i sa w tych 90 sekundach praktycznie uwiezieni. Tylko na koncu jest regula ktora pozwala rozpoczete okrazenie pojechac samego do konca. Tzn kierowca ktory pokona linie startu/mety przed uplywem czasu (na zegarze 00:00) moze spokojnie pojechac swoje okrazenie do konca. W porownaniu do kierowcow pierwszej szostki tutaj kierowca dostaje druga szanse.

    Pewne rzeczy sie pozmienialy. Takze troche inaczej podchodzi sie do nowego formatu. Oczywiscie, kierowca wyjezdzajac na tor musi wiedziec w ktorym miejscu sie jego okrazenie rozpoczyna tzn. musi sobie zostawic odpowiedni odstep do poprzedzajacego bolidu. Co sie totalnie zmienilo, to sytuacja w ktorej trzeba sie praktycznie tylko i wylacznie na najwolniejszym zawodniku koncentrowac. W normalnym przypadku (stary format kwalifikacji) aby dowiedziec sie kto wykreca szybki czas zawsze obserwuje sie szpice (najszybszych zawodnikow). I to nie tylko przejazd w Q3, lecz takze ostatnie minuty w Q1 jak i Q2 byly w starym systemie dla wszystkich bardzo interesujace. Czlowiek trzymajac zacisniete kciuki, przypatrywal sie kto przejdzie dalej.

    Dzis zespoly musza wieksza uwage zwracac na timing. Zasadniczo mowiac patrzac z punktu widzenia zespolu trzeba bardziej wychodzic myslami do przodu, albo myslec z wyprzedzeniem. Sam kierowca nie musi az tak duzo podczas dzisiejszych kwalifikacji myslec, on siedzi w cockpicie i naciska na gaz. Tzn. kierowca siedzac za kierownica nie ma tak czy siak mozliwosci obliczen setnych sekundy, tylko musi naciskac na gaz i patrzec aby wykrecic najlepszy czas.

    Ale w porownaniu do starego formatu zespol musi dzis w kwalifikacjach potrafic duzo wczesniej antycypowac czyli do przodu przewidywac. A to nie jest dla zespolow latwe zadanie, poniewaz wystarczy tylko ze kierowca za pozno zostanie wyslany na tor, albo podczas jazdy popelni blad, bedzie mial ruch na torze, czy nie ukonczyc okrazenia z innych powodow - bedzie mial problem.

    Tak na boku z innej beczki - Niekiedy nawet mimo tego ze zespoly w boksach posiadaja system GPS czyli tzw. „driver tracker“ na ktorym istnieje mozliwosc obserwacji pozycji wlasnego kierowcy jak i innych kierowcow, mozna patrzac na timing popelnic w kalkulacjach i obliczeniach blad.
    Kiedys latla lata temu bylo tak, ze tylko jeden czlowiek siedzial i obserwowal czy ktos jedzie, dawal znac i auto zostalo wypuszczone na tor. Dzis, w swiecie tak daleko technologicznie zaawansowanym 33 inzynierow siedzi w tzw. „darkroom“ gdzie prowadzone sa obliczenia.

    Co by nie mowic, format jest absolutnie do bani. Zespol ktory z timingem bedzie mial problem albo zespol ktory tak czy siak z gory wie ze nie polepszy swojego czasu i sie nie zakwalifikuje - dlaczego ma wyjezdzac i jeszcze zuzyc jeden komplet opon?
    Jezeli powiedzmy w 90 sek. nie mozna pojechac swojego okrazenia do konca - to jaki to ma sens? I to jest problem nowego formatu kwalifikacji, mimo iz na zegarze jeszcze jest czas to zespolom nie oplaci sie wyjezdzac.

    Oczywiscie, wszystkie zespoly do swojej dyspozycji posiadaja mieszanke SS, ale zaleznie od tego w jakim otoczeniu zespol bedzie stal, moze oszczedzac miesznke lub nie oszczedzac opony.

    To jest oczywiste ze pod koniec sesji kwalifikacyjnej nikt nie wyjezdza poniewaz trzeba mieszanke odpowiednio sobie podzielic, wykrecic odpowiedni czas okrazenia itd. itp. Powiem tak - uwzgledniajac wyscig jest to normalne, ze czolowka albo inaczej szybkie samochody przykladowo mowiac wykreca okrazenie i beda oszczedzac dana mieszanke. Tutaj chodzi w duzej czesci m.in. o oszczedzanie mieszanki, ale chodzi tez o obliczenia ktore jasno czarno na bialym pokazuje ze i tak kierowca nie bedzie w stnie poprawic swojego okrazenia (chcac czy nie chcac uwzgledniajac przykladowo wlasne tempo kierowca szybciej i tak nie pojedzie).

  • 117. dexter
    • 2016-04-04 13:00:46
    • *.4.92.177

    Zaleznie od sytuacji w kwalifikacjach. Po pierwsze gdy np. na tablicy jest bardzo ciasno miedzy kierowcami, mozna wtedy przyjac ze czolowka wyjedzie jeszcze raz na tor. Po drugie nie mozna spekulowac ze mieszanka super-miekka bedzie miala jakis wiekszy sens w wyscigu jesli wytrzymuje tylko kilka okrazen (zaleznie od temp) - tym bardziej na torze w Bahrajnie. Wlasciewie na torze w Bahrajnie podczas wyscigu czerwona opon nie robi tak duzej roznicy. Mozna pojechac jeden raz, opone wyrzucic, zalozyc zolta czy biala opone i kontynuowac wyscig (wyrzucic ze slowo, poniewaz uzywane opony oddaje sie w rece technikow z Pirelli). Takze dodatkowy komplet swiezych super miekkich opon wlasciwie w wyscigu (mowa o Bahrajnie) nie jest az tak potrzebny.

    W Q3 byla taka sytuacja ze Hamilton, Vettel, Rosberg, Raikkonen mogli wyjechac 2 razy jesli by tylko chcieli, poniewaz dysponowali swiezym ogumieniem. W Melbourne sytuacja byla podobna tzn. mozliwosc byla, ale zespoly uwzgledniajac pewna strategie nie chcialy wyjechac na tor.
    Fakt jest taki, ze jesli bylaby mowa o innej konstelacji opon (np. medium, soft) tak jak to podczas wyscigu Melbourne bylo, to nikt by po raz drugi nie wyjechal na tor, tylko opone w ostatnich minutach oszczedzal.

    Ogolnie mowiac dla wyjasnienia - Opona supersoft ktora ma przejechane jedno pomiarowe okrazenie jest naturalnie o trzy okrazenia starsza niz calkiem nowa opona (okrazenie wyjazdowe, okrazenie pomiarowe i okrazenie zjazdowe). To sa kluczowe detale ktore uwzgledniajac taktyke moga juz byc podczas wyscigu decydujace. Czym dluzej ktos pozostanie na torze (kilka okrazen), tym bardziej bedzie mial wieksza mozliwosc pod koniec w nastepnym stincie pokonania dystansu na oponie ktora bedzie jeszcze funkcjonowac. To jest taktyka wyscigowa ktora w kwalifikacjach gdzie praktycznie chodzi o to, aby najszybszy kierowca byl najszybszym kierowca, jest juz uwzgledniana. Zespoly maja w swoich fabrykach super-komputery na ktorych przeprowadzane sa zlozone symulacje strategiczne. A ryzyka nikt nie chce ponosic. Chodzi o dobre ukonczenie wyscigu.

    Ale np. tacy kierowcy jak: Hulk, Bottas, Massa i Ricciardo w Q3 nie dysponowali wystarczajaca liczba danej mieszanki. Oni mieli jeden komplet swiezych opon. Dlatego takie zespoly wybiora tylko jeden przejazd.

    W sobote wszyscy wyjechali na „czerwonej“ mieszanca nawet topowe zespoly. Takze nie bylo zadnej gry taktycznej. Temperatura z pewnoscia odgrywala role, poniewaz wszyscy zastanawiaja sie jak wprowadzic energie do takiej opony wyscigowej, a performance niekiedy mocno moze sie zmienic. Na szczescie pogoda dopisywala - gdyby bylo zimniej to moglby powstac dodatkowy problem.

    Tak na boku
    Wiadomo, opony w F1 spelniaj kluczowa role. W wyscigu opona bedzie przekladac sie na wybrana strategie - np. wczesniejszy zjazd do boksow. W takiej sytuacji zespol przewaznie tlumaczy swoim kierowca na co musza podczas wyscigu zwrocic uwage tzn. na przednia lub tylna os. W zaleznosci od konstrukcji samochodu np. w Bahrajnie zakrety 8, 14 sa ekstremalne jesli chodzi o tylne opony. Zreszta, zakret nr. 12 tez jest wymagajacy jesli chodzi o przegrzane opony - a przegrzane opony mozna szybko zajechac. Glownie problem polega na tym, ze gdy opona raz tylko sie przegrzeje bardzo ciezka ja pozniej reanimowac. Tzn. ciezko jest od nowa odbudowac w takiej oponie przyczepnosc. Trzeba byc doswiadczonym zawodnikiem aby sobie z tematyka dobrze poradzic.
    W sumie w chodzi o to aby poznac opone, m.in. dowiedziec sie w jaki sposob wprowadzic mieszanka na odpowiednia temp. tak aby na okrazeniu nie popsuc sobie ogumienia. Mercedes w pod koniec Q2 wyslal swoich zawodnikow na zbyt zimnej oponie.

    Wracajac do tematu
    Nie mozna zapomniec ze pierwsza osemka na oponie z Q2 musi do wyscigu wystartowac. Ze to bedzie akurat szybka czerwona opona ktora jest szybsza od zoltej opony o sekunde mozna bylo sie spodziewac. Wszystkie topowe samochody jechaly w kwalifikacjach na mieszance SS. Problem lezy w tym ze po kilku okrazeniach taka opona traci zywotnosc.

    Z taktycznego punktu widzenia niektore zespoly musza sobie zawsze postawic pytanie kto bedzie osmy a ktory dziwiaty. Tutaj mozna, nawet trzeba juz kalkulowac uwzgledniajac wolny wybor opon do wyscigu. Jezeli czerwona opona przykladowo mowiac bedzie tak szybko tracic zywotnosc jak wynika z obliczen to nagle na szpicy wyscigu po kilku okrazeniach moze sie znalezc zespol ktory bedzie mial wolny wybor opon. Dlatego czasami dla niektorych zespolow oplaca sie wyjechac, innym razem nie oplaca sie wyjechac na tor. Zaleznie od tego na jakiej mieszance zespol bedzie chcial wystartowac do wyscigu.

    Nie tylko opona i timing odgrywa kluczowa role, ale takze sam silnik. Kierowca potrzebuje na jednym okrazeniu pomiarowym maksymalna moc silnika. Co nie jest takie proste jadac powiedzmy w kwalifikacjach w Q1 czy Q2 na taktyce jednego wyjazdu, poniewaz maksymalna moc silnika mozna tylko uzyskac jesli bateria bedzie w pelni naladowana. Czyli po stronie PU musi wszystko byc w porzadku.

    Podsumowujac
    Nowy format kwalifikacji jest beznadziejny, poniewaz nie jest przejrzysty (dla zespolow jak i dla widzow). Podczas kwalifikacji niektorzy kierowcy ida sie juz wazyc mimo tego ze mogliby jeszcze uczestniczyc w kwalifikacjach. Bezsensownie odpadaja bo nie moga ukonczyc swojego okrazenia. Patrzac tylko na czas, odpadaja nawet tacy ktorzy normalnie byliby zakwalifikowani do nastepnej rundy. Mozna takze zastanowic sie nad pytaniem dlaczego na koncu tylko 8 samochodow jezdzi, a nie 10.

    PS. Sorry, ze tak pozno ale dopiero dzis znalazlem troche wolnego czasu.

    Pozdr.


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo