Button:wynik z Australii nie odzwierciedla naszego potencjału
Fernando Alonso w Bahrajnie będzie miał założony zupełnie nowy układ napędowy, gdyż Hondzie nie udało się odzyskać żadnych sprawnych części z rozbitego w Melbourne bolidu. Mimo to Hiszpan nie może doczekać się ponownego wyjazdu na tor. Podobnie jego zespołowy kolega, Jenson Button, który uważa, że nowy bolid McLarena jeszcze nie pokazał swojego pełnego potencjału.„Przede wszystkim jestem wdzięczny, że po wypadku w Australii mogę wybrać się do Bahrajnu. Spędziłem trochę czasu odpoczywając i nie mogę doczekać się powrotu do bolidu. Mimo iż na papierze wyścig w Melbourne nie był dla nas najlepszy, przed wypadkiem miałem kilka udanych pojedynków a bolid zachowywał się obiecująco. Liczę więc, że w Bahrajnie będzie podobnie.”
„Wyścigi w Bahrajnie sprawiają dużo przyjemności. W przeszłości był to dobry tor dla mnie- wygrywałem na nim trzykrotnie. Jest na nim także kilka dobrych miejsc do wyprzedzania. Mamy wiele zmiennych do przemyślenia a to jeden z najdłuższych wyścigów, który zazwyczaj jest świadkiem jakiś dramatów. Mam nadzieję, że będziemy mogli zacięcie powalczyć i utrzymać się z dala od kłopotów.”
Jenson Button, #22
„Bahrajn to fajny tor do jazdy a jego konfiguracja znacząco różni się od tej z Albert Park. To trudny tor dla hamulców i paliwa, a dobry balans jest kluczowy dla złożenia dobrego okrążenia, gdyż na długich, szybkich prostych potrzebujemy docisku a potem stabilności i trakcji w wolniejszych zakrętach. To pod wieloma względami bardziej ekstremalna wersja Australii. Zaczynamy weekend na bardzo brudnym torze i gumujemy go w trakcie weekendu. Podczas gdy to sprawia, że tor staje się szybszy, musimy również mieć na uwadze drastycznie spadającą po zachodzie słońca temperaturę w dniu wyścigu.”
„Nie mogę doczekać się powrotu za kierownicę, gdyż nasz wynik z Australii nie pokazał jak dobrze spisuje się bolid. Zespół również ciężko pracował, aby jeszcze bardziej poprawić układ jezdny przed pierwszym wyścigiem. Bahrajn to z pewnością zdradliwy tor dla nas, gdyż jest on bardzo szybki. Mamy jednak solidną platformę i poprawiony układ hybrydowy, co postrzegamy jako pozytywną zmianę.”
komentarze
1. MacGyver
"gdyż na długich, szybkich prostych potrzebujemy docisku"
Eee...?
2. roj
Literówka, miski być "pocisku" ;)
3. Jahar
Zawsze myślałem, że docisk jest potrzebny do przyspieszenia i hamowania a nie gnania na prostej ile fabryka dała. Po to chyba wymyślono DRS aby redukować docisk na takich odcinkach toru. Zagadkowa wypowiedź Buttona.
4. kempa007
niestety zanim to wrzuciłem, czytałem ze dwa razy i niestety tak powiedział, ale to jak nic jakiś błąd PRowca :/
5. St Devote
Po tym jak Fernandinio wyleciał z toru, to może faktycznie potrzebują więcej docisku na prostych. Tylko czemu o tym mówi Button...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz