Sędziowie nie będą nakładać już surowych kar za kolizje
Sędziowie oceniający poczynania kierowców podczas wyścigów Grand Prix zostaną formalnie poproszeni o bardziej pobłażliwe wydawanie swoich werdyktów.Zdaniem przedstawicieli ekip, kierowcy F1 obecnie obawiają się podejmowania niepotrzebnego ryzyka związanego z wyprzedzaniem ze względu na często drakońskie kary ze strony sędziów, a także wprowadzony niedawno punktowy system karny, który w przypadku zgromadzenia przez kierowcę w ciągu roku na swoim koncie 12 punktów automatycznie sprawia, że ten zostaje wykluczony z następnego wyścigu.
Szefowie zespołów uważają, że kierowcy są skłonni do podejmowania większego ryzyka na torze w przypadku mniej surowych kar ze strony sędziów dlatego zarówno Grupa Strategiczna, jak i Komisja F1 przychyliły się do poparcia oficjalnego pisma w tej sprawie skierowanego do sędziów zawodów.
Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami, zespoły przeforsowały także utrzymanie obecnych konstrukcji silnikowych V6 turbo po ograniczonej do 12 milionów euro cenie a producenci zgodzili się na zmianę przepisów w ten sposób, aby każdy zespół miał w przyszłości zagwarantowane dostawy układów napędowych.
Przepisy dotyczące jednostek napędowych mają zostać utrzymane przynajmniej do sezonu 2020.
Podczas dwudniowego spotkania włodarzy F1 przedyskutowano także możliwości wprowadzenia zmian do formatu weekendu wyścigowego, o którym od dłuższego czasu również się dyskutuje. Sprawa ta, jak się można domyślać, mocno wszystkich podzieliła.
Konsensus jest jednak taki, że format weekendów F1 może zostać poprawiony, a do dalszych rozmów w tej kwestii mają zostać zaproszeni promotorzy wyścigów, sponsorzy oraz przedstawiciele mediów.
Planowane zmiany będą mogły wejść w życie najwcześniej w sezonie 2017.
komentarze
1. czuczo
Zbędne ryzyko czy ułańska fantazja przy wyprzedzaniu? Kierowca ma myśleć i kalkulować a nie jechać na rympał, uda się czy nie uda. Nie uda się i spowodował kolizję, to powinien dostać karę bo widocznie nie było miejsca na taki manewr. I jak to potem oceniać? Ten bardziej utytułowany nie dostanie kary, a ten mniej dostanie, bo brak mu doświadczenia? Przepis jest przepis i nie powinien być interpretowany.
2. Greek
Jestem za utrzymaniem surowych kar.
3. MacGyver
Czy takie surowe kary są wprowadzane w niższych seriach open wheel, czy też w np. Formule E?
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz