Bernie: klienci Mercedesa i Ferrari otrzymują słabe silniki
Bernie Ecclestone kontynuuje krytykę Mercedesa i Ferrari w obliczu tego co dzieje się w Formule 1 w związku z jednostkami napędowymi.Ecclestone w ostatnim wywiadzie mocno podkreślił, że zarówno Mercedes, jak i Ferrari posiadają mocne jednostki napędowe, ale dostarczają swoim klientom zdecydowanie słabsze silniki.
Osiem na 11 ekip w stawce będzie korzystało z silników Ferrari i Mercedesa, dlatego Ecclestone uważa, że w 2016 roku mało prawdopodobne jest, aby ktokolwiek mógł tym zespołom zagrozić.
„Mercedes dostarcza cztery jednostki dla mniejszych zespołów i oczywiste jest, że są one znacznie słabsze niż te zamontowane w ich własnych bolidach” mówił dla kanadyjskiego radia TSN. „Mają więc z głowy cztery zespoły.”
„Ferrari zaopatruje trzy zespoły w dokładnie taki sam sposób. Silnik Ferrari nie jest tak mocny jak Mercedesa, ale powoli taki się staje. Tak czy inaczej dostarczają silniki kolejnym zespołom, których silniki nie są tak samo dobre.”
„Tak więc wszystko co tak naprawdę mamy to Mercedes i Ferrari. Mam nadzieję, że obie te ekipy stoczą ze sobą zaciętą walkę.”
Ecclestone, który słynie z krytyki nowych silników V6 turbo uważa, że sprawiają one iż nowi producenci niechętnie patrzą na możliwość pojawienia się w F1.
„Problemem jaki mamy to silniki. Gdy powstawała Formuła 1 był tylko jeden producent silników i każdy, za wyjątkiem Ferrari, z niego korzystał. Mieliśmy wtedy wyrównaną stawkę. Teraz tak nie jest.”
„Jesteśmy w trakcie procesu mającego coś z tym zrobić. Musimy znacznie uprościć te jednostki, aby inny producent mógł wejść w ten świat i zaopatrywać ekipy.”
Bernie Ecclestone wraz z przewodniczącym FIA, Jeanem Todtem, otrzymali od Światowej Rady Sportów Motorowych specjalny mandat upoważniający ich do działania w kierunku naprawienia zaistniałej sytuacji. Zespoły zostały przez nich następnie poproszone o wypracowanie alternatywnego rozwiązania sytuacji do 15 stycznia. Wedle ostatnich doniesień producenci mają zobowiązać się do dostarczania obecnych silników po cenie 12 milionów euro czyli limitu jaki pierwotnie chciała wdrożyć FIA, a który został zawetowany przez Ferrari.
Ecclestone i Todt mają następnie do 31 stycznia przedstawić własne propozycje naprawy tej sytuacji.
komentarze
1. walerian
Bernie znow ma racje, musza cos z mercedesem zrobic... jak najszybciej :)
2. PiotrasLc
Powtórzę się po raz kolejny powrócić do silników V8 są proste , tańsze , szybsze , pięknie brzmią i przede wszystkim to sprawdzona jednostka która była niezawodna . Wywalić wszystkie dodatki w postaci DRS-u ERSu
3. KowalAMG
Walerian gimbusie oby Merc wygrywal jak najdluzej to zbzikujesz i szybciej zamkna cie w kaftan :) dla ciebie pionasie nikt nie jest mistrzem uwazajac ,ze masz super sprzęt jestes słabym kierowca . . takim pustym gadaniem ponizasz Vettela, Schumachera i innych Historycznych Mistrzów, ktorzy dysponowali bardzo dobrymi bolidami . Złamasie przemysl logicznie kilkaset razy to co powiesz bo nic sensownego od ciebie nie uslyszelismy . A obrazajac Dextera ,ze pisze pierdoly na zasadzie kopiuj wklej podkreslasz swoj iloraz initeligencji pozamagineralny w społeczeństwie . Wiec Licze ,ze Mercedes i Ferrari beda monopolistami w ilosci wygranych dorzucajac McHonde . Ogolnie mowiac stare czasy juz nie wroca motoryzacja pnie sie w kierunku nanotechnologii bo ropa kiedys sie skonczy i przyjdzie era pelnej elektryzacji pojazdowej .
4. nonam3k
Wystarczy zrobic zapis ktory bedzie wymuszal sprzedaz silnikow w tej samej specyfikacji jak ma zespol fabryczny . Nie bedzie szopek ze te same silniki odstaja od siebie i to znacznie pod wzgledem mocy jak i jej oddawania. Ewentualnie zrobic niezaleznego dostawce v6 turbo ktory bedzie dostarczal silniki zespolom w tej samej cenie co ferrari i Mercedes . Mercedes i Ferrari straci duzo $$$ jesli zespoly zaczna korzystac z innych silników
5. walerian
@kowalamg po pierwsze uspokoj sie, po drugie nie baw sie w slowotworstwo ("pozamagineralny"), po trzecie nie uzywaj slow ("monopolista") ktorych znaczenia nie znasz i nie potrafisz uzywac. OK? :)
vettel i schumi to swietni kierowcy, na swoje tytuly ciezko zapracowali - nie to co hamilton, kiedy dominacja mersedesa dobiegnie konca (co moze stac sie juz w nadchodzacym sezonie #wierze) nie zdobedzie juz tytulu nigdy, watpie ze lewus i nastepnym razem bedzie mial tyle szczescia w zmianie teamu co zawsze choc jest to mozliwe bo gosc jest w czepku urodzony... a poza tym w zadnym innym zespole nie bedzie tak wspierany kosztem drugiego kierowcy jak to bylo przez ostatnie dwa lata :)
Na ta chwile mercedes jest wiekszym problemem niz ferrari, dominuja w obszarze gdzie innym zespolom ciezko jest ich "zlapac". To jest niedopuszczalne! i tym trzeba sie zajac w pierwszej kolejnosci! :)
6. dexter
@walerian
Tutaj na portalu rozmawiamy o sporcie motorowym. A w sporcie motorowym dominacja jest normalna sytuacja. Takie zespoly jak m.in. McLaren, Williams i Ferrari w dominowaly w znacznie wiekszym stopniu niz obecnie Mercedes.
Nikt Cie nie zmusza abys kibicowal danemu zawodnikowi czy zespolowi. Mozna konstruktywnie krytykowac rozne rzeczy - ale przynajmniej zachowaj odrobine respektu do wykonanej przez kogos pracy, bo Mercedes bez dwoch zdan wykonal perfekcyjna, fantastyczna prace i to nie tylko w F1, lecz takze w innych seriach wyscigowych. Wiecej nie oczekuje od Ciebie...
Nie bede wspominal o pobitych rekordach, podwojnych PP, czy podwojnych zwyciestwach. Ja juz nie mowie o samym sezonie 2015, tylko patrze na caly „turn around“ ostatnich 3-4 lat. Porownujac gdzie Mercedes byl wczesniej i z jakim zapalem, jak konsekwetnie przygotowal sie do ery silnikow hybrydowych - mozna tylko zdjac kapelusz z glowy. Juz przez kilka lat jest benchmarka. To nie jest przypadek ze Mercedes jest w tej chwili na topie.
Odpowiednio dopasowana zebatka, czyli te wszystkie odpowiednio poukladane male detale (odpowiednie osoby na odpowiednich miejscach) przewaznie doprowadzaja do tego ze calosc (czyli zespol, albo firma) zaczyna odpowiednio funkcjonowac. I dzis Mercedes jest w tym miejscu, gdzie jest - i to trzeba respektowac.
Jesli Mercedes jest w stanie wykonac tak dobra prace, to ja sie pytam - jest to wina Mercedesa ze jest z przodu ? Czy jest to moze zasluga spowodowana ciezka praca przez ostatnie lata?
I to jeszcze mowa o zespole ktory na poczatku nie mial tak duzego budzetu jak Red Bull czy Ferrari.
7. walerian
Czy jest to wina mersedesa ze jest z przodu? - na pewno jest to wina wlodarzy f1 ze pozwolili im byc z przodu TAK DALEKO i teraz nie potrafia tego naprawic, bo niewiele moga ale wierze ze im sie uda :)
8. KowalAMG
Walerian smarq mow do mnie przez pan to raz ,dwa [email protected] odezwij sie na priv pogadamy a trzy Panie Kempa smieci powinno sie usuwać do kosza bo demoralizuja ten portal , cztery walerian miales pale z polaka bo nie wiesz co to neologizmy i archaizmy i prosze cie nie pij do mnie bo robisz tutaj burde a ja zawsze odszczekam bo swojej ziemi bronie !! Foff
9. KowalAMG
Dexter jestes Bogiem na tym portalu i respektuje kazde Twoje zdanie na temat kazdego zespolu , ktore tutaj wypowiadasz . Ludzie ktorzy doceniaja prace innych ludzi dostrzegaja ich wartosci bo sami wiedza jak ciezka praca trzeba dojsc do sukcesu by go osiagnac. A tepactwo trzeba tepic .. . Pozdro Dexter ;)
10. przesio
Widzę że Kowal i Walerian mieli gdzieś wcześniej spinkę skoro tak po sobie jadą .
A wracając do tematu to silniki v6 turbo zrobily rewolucje ale od 2017 znów mogą powrócić zespoły takie jak Maclaren czy Reno .
11. walerian
@kowalamg "ja zawsze odszczekam bo swojej ziemi bronie !!" - good dog, ale wracaj juz do budy - tutaj prowadza dyskusje prawdziwi fani f1 a nie jacys podrabiancy :)
@przesio jest nadzieja.... w poscie nr 7 zapomnialem dodac ze jesli rzadzacym f1 nie uda sie nic zrobic - moze wczesniej ferrari powroci na szczyt, teoretycznie sa najblizej i zasluguja na to bardziej niz mersedes, sa zespolem z sercem, dusza, imponujaca historia i szczeroscia, i kiedy mowia ze tytul chca wywalczyc w walce kolo w kolo - ja im wierze, za kierownica maja najlepszych kierowcow w stawce i takim wlasnie zespolom jak ferrari (nie jak mersedes) powinno zyczyc sie jak najlepiej
pozdrawiam prawdziwych fanow f1! :)
12. kombajn2
Cóż z jednej strony racje ma Bernie że tak nie powinno być, a z drugiej strony nie wyobrażam sobie sytuacji w której firma wydaje kosmiczne pieniądze na rozwój silnika po czym zabiera swojemu zespołowi przewagę wynikającą z tych kosztownych badan oferując pełny silnik konkurencji. Moim zdaniem realnym rozwiązaniem jest wymóg posiadania własnej konstrukcji przy jednoczesnym zapisaniu w przepisach takich wymogów odnośnie silnika żeby małe zespoły miały szanse stworzyć własną konstrukcje i nie zbankrutować.
13. dexter
„Czy jest to wina mersedesa ze jest z przodu? - na pewno jest to wina wlodarzy f1 ze pozwolili im byc z przodu TAK DALEKO i teraz nie potrafia tego naprawic, bo niewiele moga ale wierze ze im sie uda :)“
Z pewnoscia ciezko jest dzis dogonic Mercedesa, ale powtarzam to nie jest wina zespolu. Motorsport polega na tym aby konkurowac ze soba. Reguly dla kazdego zespolu byly od samego poczatku wczesniej znane.
A sam Mercedes ktory w ostatnim sezonie ery silnika V8 nie walczyl o mistrzostwo mogl wczesniej skoncentrowac sie nad praca i rozwojem nowej jednostki napedowej. Tylko, ze to nie jest zadna podstawa aby teraz komus cos zarzucac, poniewaz tak robia wszystkie zespoly ktore nie widza tzn. nie musza do konca walczyc o mistrzostwo czy tytul konstruktorow. To jest normalny proces - w penym miejscu mozna sezon odhaczyc i skoncentrowac sie na nowym. Prace nad roznymi projektami wykonywane sa przewaznie przez wiekszosc sezonu zawsze rownolegle. Inzynierowie i techniecy podzieleni sa na grupy i kazda grupa pracuje nad pewnym projektem. Dlatego nie widze tutaj powodow szerzyc teorii spiskowych.
14. kempa007
Usunięty
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz