Lauda wraca do lotniczego biznesu
Austriackie media podają, że Niki Lauda powrócił do biznesu lotniczego, nabywając linie lotnicze Amira Air.„Ronny Pecik [właściciel] zapytał się mnie czy nie jestem zainteresowany, wiec przyjrzałem się temu” mówił 66-latak.
Media podają, że Amira Air, świadczący usługi czarterowe, posiada 12 samolotów i 70-osobową załogę.
„Chcę to rozwijać” dodawał Austriak. Jego poprzednie linie lotnicze nazywały się Lauda Air oraz Niki, zapytany więc, czy i tym razem będzie chciał zmienić nazwę, odpierał: „Cały czas zastanawiam się nad tym.”
Co więcej austriackie media podają, że Lauda zamierza od czasu do czasu być pilotem w swoich liniach.
W pamięci cały czas pozostaje także katastrofa samolotu Lauda Air na Tajlandii, do której doszło w 1991 roku.
komentarze
1. dexter
"Co więcej austriackie media podają, że Lauda zamierza od czasu do czasu być pilotem w swoich liniach."
W biznesie lotniczym Lauda siedzi od 1979 roku. Jak ktos kiedys latal linia Niki na trasie z Wiednia do Frankfurtu to z pewnoscia czasami mogl spotkac Niki Laude za sterami jego liniowego Airbusa.
Dzis jego prywatnym samolotem jest Bombardier Global 6000. Do niedawna prywatnie uzywal jeszcze Global 5000 i Challanger 300. Zreszta, podrozujac na wyscigi F1 Global 6000 jest jego pierwszym wyborem. Taki samolot bez problemu pokonuje trase z Wiednia do Sao Paulo.
No, taki prywatny jet jak Bombardier Global 6000 z dobrym wyposazeniem spokojnie bedzie kosztowac okolo 63 mln. dolarow.
Mysle, ze to wlasnie Lauda byl pewna inspiracja dla Lewisa Hamiltona aby on sobie 2 lata temu strzeli: Bombardier CL-605.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz