Wurz opisuje tor w Sepang
Kierowca testowy zespołu West McLaren Mercedes opisuje typowe okrążenie toru Sepang, na którym już w najbliższą niedziele będą się ścigać kierowcy Formuły 1.„Cisnąc mocno przepustnice uzyskujesz 290 km/h na szóstym biegu po czym musisz hamować gwałtownie, zmniejszając prędkość do 103 km/h, przed czwartym, prawym zakrętem. Szybko zmieniając biegi dojeżdżasz do zakrętu numer pięć, który pokonujesz przy 225 km/h na czwartym biegu. Bardziej ciasny zakręt numer sześć wymaga delikatnego hamowania, zmniejszając prędkość do 175 km/h jadąc nadal na czwartym biegu.”
„Teraz następuje kolejny szybki sprint wzdłuż krótkiej prostej, na której osiągasz 244 km/h i dojeżdżasz do zakrętów numer 7. i 8. Zakręt siódmy jest pokonywany przy 190 km/h, a ósmy, nieco bardziej otwarty, pozwala zwiększyć prędkość o 10 km/h. Jak tylko wyjdziesz z tego zakrętu ostro przyspieszasz po prostej, która wiedzie do bardzo ciasnego zakrętu numer 9. Hamując ostro przed kombinacją zakrętów na tyłach toru, pierwszy lewy pokonujesz z prędkością 80 km/h. Teraz możesz przyspieszyć wzdłuż długiego prawego zakrętu numer 10, gdzie osiągasz 210 km/h na czwórce.”
„Łuk numer 11 to 90-stopniowy prawy zakręt pokonywany z prędkością 124 km/h. Kolejny krótki zastrzyk mocy wiedzie ciebie do zakrętu dwunastego. Utrzymując stałą prędkość wzdłuż tego zakrętu zwalniasz przed następnym do 176 km/h jadąc na trzecim biegu. Zrzucając bieg przed ostrym zakrętem 14. i zwalniając do około 114 km/h przedostajesz się na prostą równoległą do prostej start/meta, oddzielonej od niej przez masywną trybunę. Przyspieszając osiągasz 290 km/h na siódmym biegu po czym musisz ostro hamować aby przy 106 km/h pokonać nawrót, który z powrotem wiedzie do prostej start/meta, aby zacząć następne okrążenie.”
komentarze
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz