Grupa Strategiczna zgodziła się na ograniczenie cen silników
Grupa Strategiczna F1 na poniedziałkowym spotkaniu podjęła kluczowe decyzje dotyczące cięcia kosztów, które w ostatnim czasie nadwyrężyły budżety zwłaszcza mniejszych ekip Formuły 1.Obecnie koszt takiej jednostki wynosi w zależności od producenta od 15 do 20 milionów funtów, podczas, gdy w erze V8 było to jedynie 7 milionów funtów na sezon.
Większością głosów przegłosowano ograniczenie cen silników do 9 milionów funtów w przypadku bieżących konstrukcji oraz do 6 milionów funtów dla silników w specyfikacji z roku poprzedniego.
Zadziwiające jest również to, że udało się przeforsować pełny zakaz stosowania tunelu aerodynamicznego, kładąc większy nacisk na pracę w komputerowej technologii CFD. Szczegóły tych zmianą zostaną jednak przedstawione w późniejszym terminie.
Dodatkowo zespoły zgodziły się ograniczyć koszt skrzyń biegów do 1,5 miliona funtów na sezon, co niektórym zespołom pozwoli zaoszczędzić nawet 50 procent kosztów.
Powyższe zmiany muszą jeszcze zostać zatwierdzone przez Komisję F1 oraz zostać wdrożone przez Światową Radę Sportów Motorowych, która spotka się 30 września w Paryżu.
Jeżeli wszystko przebiegnie pomyślnie małe zespoły będą w stanie zaoszczędzić nawet 18 milionów funtów na sezon.
komentarze
1. Jahar
Poroniony pomysł z tym ograniczeniem cen. Zrownywanie silnych do słabych.
2. pjc
,,zakaz stosowania tunelu aerodynamicznego" ? - za chwilę będziemy mieli w stawce mniejsze różnice czasowe w czołówce i więcej zespołów pokroju dawnego Caterhama, Marussi czy HRT. Oczywiście ekipa, która będzie miała lepsze zaplecze w osobie inżynierów wygra tę rywalizację. Mnie to pachnie rozbiciem Formuły 1 na dwie bardzo wyraźne grupy. Te z pieniędzmi pójdą bardziej do przodu względem tych słabszych.
3. czuczo
Proponuję aby zespoły skleciły jeden bolid z tego co mają najlepsze, silnik, skrzynia, zawieszenie itd. I niech ten składak będzie jedyną słuszną koncepcją na najbliższe 20 lat. Co jak co, ale Polacy mają duże doświadczenie w składaniu takich hybrd, 1 z 18. W końcu polska myśl techniczna zatriumfuje, a i pracy dla nas nie zabraknie. Raz opracowany projekt nie będzie tym jedynym, co za cięcie kosztów.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz