FIA zamieściła procedurę VSC w regulaminie sportowym F1
FIA oficjalnie zamieściła nową procedurę wirtualnego samochodu bezpieczeństwa w regulaminie sportowym Formuły 1.System wstępnie został sprawdzony podczas sesji treningowych ostatnich trzech wyścigów sezonu i ma za zadanie wymusić spowolnienie kierowców w strefie podwójnych żółtych flag.
Artykuł 41 regulaminu sportowego wyjaśnia szczegóły tego jak przebiegać będzie procedura tzw. VSC w sezonie 2015.
Gdy procedura VSC zostanie uruchomiona na tablicach świetlnych znajdujących się na torze pojawi się napis VSC. Kierowcy nie będą mogli zjechać do boksów chyba że będą musieli zmienić opony, i będą musieli utrzymać wymagany przez FIA minimalny czas przejazdu w każdym sektorze sędziowskim (określonym jako miejsce między dwoma tablicami świetlnymi znajdującymi się na torze).
Każdy kierowca, który nie osiągnie wymaganego czasu zostanie skierowany pod jurysdykcję sędziów.
Gdy na torze pojawią się warunki umożliwiające bezpieczne wznowienie ścigania, zespoły zostaną poinformowane o tym fakcie przez oficjalny system przekazu wiadomości a potem w czasie od 10 do 15 sekund, tablice świetlne na torze zmienią się na kolor zielony, pozwalając kierowcom wznowić rywalizację. Po 30 sekundach panele ostrzegawcze zostaną wygaszone.”
Procedura VSC będzie wykorzystywana tylko i wyłącznie wtedy kiedy warunki na torze nie będą wymagały wypuszczenia na tor realnego samochodu bezpieczeństwa. Podczas wirtualnej neutralizacji będzie obowiązywał zakaz wyprzedzania na torze, podobnie jak to ma miejsce w przypadku normalnej procedury.
komentarze
1. fanAlonso=pziom
Podczas wirtualnej neutralizacji będzie obowiązywał zakaz wyprzedzania na torze - na całym torze czy tylko w strefie VSC ?
2. wheelman
VSC dotyczy chyba całego toru a nie poszczególnego fragmentu, ale nie wiem. Po przeczytaniu ostatniego akapitu bardziej mnie interesuje jak często będzie ta procedura wykorzystywana. Przy każdym wypadku? Może tylko przy takim, kiedy nie będzie można usunąć bolidu ręcznie? Trzeba będzie poczekać jak to się sprawdzi w praktyce.
3. RyżyWuj
Wreszcie jakieś info jak to konkretnie działa. Sama idea VSC jest bardzo dobra i pasuje do obecnego poziomu technologicznego w F1. Przy pełnej telemetrii można to dokładnie weryfikować i zostawić wypuszczanie Bertranda tylko na przypadki, kiedy na torze jest dużo debrisu i z osobówki SC lepiej go widać i łatwiej omijać.
"będą musieli utrzymać wymagany przez FIA minimalny czas przejazdu"
"Każdy kierowca, który nie osiągnie wymaganego czasu zostanie skierowany pod jurysdykcję sędziów"
"Utrzymać minimalny czas" brzmi jakby nie wolno było jechać wolniej niż podają. Szczególnie w kontekście "nie osiągnięcia wymaganego czasu" - chodzi jak rozumiem o to, że nie wolno jechać szybciej? A wtedy to jest chyba bardziej maksymalny czas przejazdu, albo ani min, ani max, tylko jakiś wskazany z podanym dopuszczalnym odchyleniem.
4. kempa007
musisz jechac odpowiednio wolno, aby osiagnac minimalny czas jaki założony jest dla sektoru. Pojedziesz szybciej to czas będize mniejszy czyli szybciej pokonałeś sektor.
5. kempa007
1. fanAlonso=pziom w regulaminie jest napisane, że nie można wyprzedzać "na torze podczas procedury VSC".
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz