Whiting: kierowcy także chcieli zmian na Parabolice
Na niespełna tydzień przed Grand Prix Włoch na torze Monza, Charlie Whiting, delegat techniczny FIA, zabrał głos w sprawie kontrowersyjnego wyasfaltowania pobocza na słynnym zakręcie Parabolica, który wieńczy szybką pętlę.Szybko jasne stało się, że zakręt Parabolica znacząco utraci swój charakter, a kierowcy będą mogli „bezkarnie” wyjeżdżać poza granice toru.
Taki ruch ze strony organizatorów nie spodobał się fanom i samym kierowcom, mimo iż FIA przyznaje, że zmiana ta była podyktowana między innymi ich opiniami.
„Około 35 procent żwiru zostało zastąpionych” mówił Whiting. „Stało się tak ze względu na żądania poprawy bezpieczeństwa przez FIA i kierowców, tak jak ma to miejsce na praktycznie każdym innym torze na jakim ściga się Formuła 1.”
„Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że teraz zakręt ten nie będzie tak mocno karał kierowców, którzy go opuszczą, ale taka jest cena za znacząco podniesione standardy bezpieczeństwa: ta cena w opinii naszej i kierowców jest warta zapłacenia.”
Romain Grosjean, reprezentujący barwy Lotusa uważa, że w tym roku kierowcy znacznie szybciej znajdą na tym zakręcie granice możliwości swoich bolidów.
„Parabolica to bardzo wymagający i szybki zakręt, więc z punktu widzenia bezpieczeństwa to dobry ruch, że zostawia się kierowcom jakiś margines bezpieczeństwa” mówił Francuz. „Pamiętam, że w przeszłości, gdy zbliżałem się do tego zakrętu wiedziałem, że nawet najmniejsze opóźnienie hamowania może wyrzucić mnie na żwir a potem przy dużej prędkości mogę uderzyć w bandę.”
„Uważam, że teraz kierowcy szybciej znajdą limity, gdyż będziemy wiedzieli, że nie będzie tam olbrzymiej pułapki żwirowej, która będzie groziła wypadkiem tak jak poprzednio.”
komentarze
1. ChrisDeFirenze
@R. Grosjean - i wy jesteście czołowymi kierowcami..? Zawodnikami 'królowej sportów motorowych'?
2. Skoczek130
Obecne bolidy są bardzo nerwowe i czasem nieprzewidywalne. Może to i lepiej. ;)
3. Filip[][]
Ale kibice nie chcieli. W końcu jest to formuła 1 najwyższa seria wyścigowa, kierowcy mają być bezbłędni.
4. Jahar
Takich głupot dawno nie słyszałem. Według Grosjeana ta zmiana jest dobra bo daje fory takim słabeuszom jak on, którzy muszą za każdym wejściem w ten zakręt kalkulować. Ciekawe którzy jeszcze kierowcy ha tacy mądrzy.
5. KmK.pl
Bezpieczeństwo na wyścigach Formuły 1 nie powinno być najważniejszą rzeczą
6. szok
Co za cioty z tych kierowców . Kubica na pewno co raz mniej żałuje , że nie jeżdzi w F1.
7. Del_Piero
Ciekawe kto oprócz Grosjeana też chciał zmian na Parabolice. Sam on jeden raczej nie. Jakoś w Monako nie boi się popełnić błędu, pojechaćza szybko, bo tam błąd równa się kraksie. Dlaczego nie domagają się wywalenia tego toru z F1?
Ciekawe kiedy wyasfaltują pobocze na pierwszym zakręcie na Suzuce...
8. Jahar
@7. Pierwszy zakręt na Suzuce już od dawna jest wyasfaltowany. Masz zakręt, krawężnik, 0,5m sztucznej trawy i morze asfaltu:)
9. bartexar
Czy nie jest bezpieczniej gdy bolid się zatrzyma przed barierkami na żwirze, niż żeby wpadł po asfalcie z prędkością 300 km/h prosto w nie?
10. fanAlonso=pziom
tu chodzi o miejsce na reklamy
11. Skoczek130
@Jahar - pieprzysz... on nie ma do dyspozycji W05, tylko gówniane E22... ;)
12. Skoczek130
Na pewno na podstawie opinii jednego kierowcy nie podjęli decyzji o wyasfaltowaniu pobocza. Nie uważam, by było to super rozwiązanie, ale rozumiem ich decyzje.
@Filip[][] - kibicom robi to wielką różnicę, co nie... weź przestań... ;)
13. Jahar
11. Skoczek130
No i co to ma do tego? Tak idiotycznej wymówki myślałem, że nawet ty nie wymyślisz a tu patrz... Albo masz umiejętności albo nie. Co za różnica czy wypadniesz z toru przy 210 w Mercu czy przy 200 w Lotusie? Komu jednak ja to mówię... człowiekowi co pewnie nawet samochodem nie dane było kierować. W F1 chcą wyrównywać szanse przez jazde na lotniskach a potem się zastanawiają dlaczego kierowcy jeżdżą poza białymi liniami. Zwykłe obniżanie poziomu dla cienkich bolków typu Grosjean czy Maldonado.
14. Skoczek130
@Jahar - widzę, że z tobą po prostu nie ma gadki. Dla twojej wiadomości mam prawko ponad 2 lata. Ale co to ma do rzeczy?? Czym się różni Lotus od Merca?? Tym, że Lotusem łatwiej wypaść... myślałem, że jesteś bardziej ogarnięty... jak widać głupszy żeś jest, niż myślałem... ;) Poza tym zrozum co niektórych kierowców - to ty zapewne nie jeździłeś nigdy samochodem - stąd nie znasz realiów. Grosjean czy Maldonado ma więcej od cb pojęcia. Ty masz jakiekolwiek pojęcie o jeździe samochodem wyścigowym?? Zapewne nie, jak większość polskich matołów-mądrali, którzy ch... widzieli, a się mądrują i wyzywają każdego. Cienki bolek to z cb... Oni i tak lepiej jeżdżą, niż ty piszesz... ;) Najlepiej złóż FIA swoje CV - czemu oni nie wpadli na to, na co ty wpadłeś?? Zapewne i tak nie masz lepszej pracy o ile w ogóle szkołę skończyłeś... bo czasem piszesz takie idiotyzmy, że szkoda gadać... ;) I to nie po raz pierwszy... ;)
15. Skoczek130
P.S. Skoro kierowcy wyrażali aprobatę dla zmiany, to nie ma dyskusji. A wyzywanie ich od "cienkich bolków" jest nie na miejscu. ;)
16. Jahar
@skoczek130. Mam nadzieję, że mnie rzeczywistość uchroni przed tak inteligentnym i wykształconym człowiekiem jak ty. Nie masz wyobraźni tak samo jak ci kierowcy dla których przeszkodą jest wyznaczona trasa i potrzebują pół kilometra pobocza.
17. Skoczek130
@Jahar - ty z kolei nie masz szacunku dla kierowców... nie wiesz nawet, którzy wyrazili aprobatę wobec asfaltu na poboczu. Jest takie coś, jak PR - dlatego też część kierowców może powiedzieć coś innego, niż myśli. Więc wypowiedzi trzeba też traktować z przymrużeniem oka.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz