FIA kładzie większy nacisk na czyste okrążenia
Charlie Whiting poprosił sędziów wyścigu o GP Węgier, aby Ci zwracali szczególną uwagę na walkę poza torem. Dodał również, że od tego wyścigu FIA będzie kładła na to szczególny nacisk.„Zobaczymy jak wyjdzie to w praktyce na tym torze. Mamy tutaj, co najmniej cztery miejsca, gdzie można ściąć zakręt” – powiedział gazecie El Mundo Deportivo, Dyrektor McLarena Sam Michael.
Whiting zasugerował również karanie kierowców, którzy ścinają zakręt, po to by nadrobić ułamki sekund, aby uruchomić system DRS.
Regulamin mówi jasno, że zyskiwanie przewagi czasowej, lub pozycji poprzez jazdę poza torem jest niedozwolone.
Wielu ekspertów twierdzi, że problem ten tyczy się głównie nowych torów, na których pobocza są wyasfaltowane, przez co ścięcie zakrętu nie wiąże się z większymi stratami, które mogą wynikać z niewymuszonych błędów.
komentarze
1. fanAlonso=pziom
właśnie FIA nakazuje robic lotniska i rujnowac stare tory asfaltowymi poboczami a potem pretensje do kierowców niech idą po młotek się puknąc w łepetynę
2. Haziaj
No akurat to nie FIA ma decydujące znaczenie odnośnie tego jak tor ma wyglądać. Pierwszą osobą jest właściciel toru, który chce aby na danym torze były rozgrywane nie tylko wyścigi F1 ale też motocyklowe czy inne serie wyścigowe. To z kolei wymaga kompromisów w sferze zakrętów i układu toru. Drugą osoba jest Tilke, który mówił już na łamach F1 Racing, że przy projekcie biorą właśnie wytyczne właściciela obiektu oraz przepisy bezpieczeństwa,które na przestrzeni lat FIA wraz z zespołami i innymi ludźmi tworzy więc to nie jest tylko wina FIA. Każdy ma w tym swoją cegiełkę.
3. theadzik
Wyższe tarki i problem z głowy, połamią sobie zawieszenia (albo kręgosłupy) i po sprawie.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz