Rubens: musimy pamiętać, że Abbey będzie numerem 1
GP Wielkiej Brytanii to domowy wyścig dla wielu zespołów F1, w tym także dla ekipy Sir Franka Williamsa. Obaj kierowcy zespołu z Grove liczą na nowe poprawki i możliwość walki o punkty w najbliższy weekend.„Silverstone cały czas jest jednym z moich ulubionych wyścigów. Uwielbiam jeździć tam, a to wydarzenie jest także ważne z perspektywy zespołu, dla którego jest to domowych wyścig. Organizatorzy wyścigu dokonali pewnych zmian w tym roku, które mogą okazać się interesujące na początku treningów. Wszyscy dobrze wiemy jak nazywają się zakręty, ale kierowcy z reguły używają numerów niż nazw w rozmowie przez radio. Przeniesiono prostą startową, więc będziemy musieli pamiętać, że Abbey, które było zakrętem 11 jest teraz numerem 1! Jestem pewny, że to nie będzie problemem. Uważam, że Silverstone wykonało fenomenalną robotę i nie mogę się doczekać aż zobaczę nowy kompleks boksów.”
„Jako zespół, mamy przed sobą ciężką pracę w ten weekend. W ostatnim wyścigu nie użyliśmy poprawionego wydechu, ale po wyścigu uważam, że bylibyśmy silniejsi, więc przetestujemy go na Silverstone. Ważne będą dla nas nowe części i to, aby pracowały dobrze od razu, pokazując poprawę osiągów.”
Pastor Maldonado
„Uważam, że Silverstone to niesamowity tor. Ma wspaniałą historię, jest szybki a nowa część toru do dobry dodatek. Zawsze lubiłem ścigać się po Silverstone, a pierwszy raz byłem tam w 2007 roku. Mam z nim związane także miłe wspomnienia, gdyż miał tam kilka świetnych wyścigów, włączając w to wygrane w 2009 i 2010 roku w serii GP2. Moim ulubionym zakrętem jest Becketts, gdyż jest bardzo szybki. Będziemy ciężko pracować, aby poprawić auto na ten wyścig i po raz kolejny dążyć do walki o punkty.”
komentarze
1. fanAlonso=pziom
no niestety zmienili boski układ toru - najlepszy w tej starej częsci był dla mnie zakręt bridge pokonywany na pełnym gazie a z całego silverstone najbardziej lubię stowe
ale chyba stary układ toru można przywrócic oni po prostu dobudowali trochę asfaltu a wcześniejsza czesc nadal istnieje tylko niestety się jej nie używa
2. Gosu
Dla ekipy Franka Williamsa to GP będzie sprawdzianem ile to zyskali w stosunku do konkurencji po zmianie przepisów. Williams jako jeden z nielicznych zespołów nie miał tak efektywnego dmuchanego dyfuzora jak i mapowanie silnika też było pasywne (w stosunku do reszty stawki). Po cichu liczę, że te zmiany spowodują wzrosty osiągów bolidów Williamsa w stosunku do konkurencji.
3. athelas
1. Nie narzekajmy, rok temu był już taki układ (teraz różnica będzie tylko w boksie), no i nie jest najgorzej... taka wolna sekcja jak Arena też była potrzebna, a dzięki temu mamy dłuższą prostą (National Strike) po której następuje wolny łuk. Nie są to zmiany tak krzywdząca jak np Hockenheim.
A nowe miejsce boksów? Hm, zobaczymy. Może to lepiej, że na niesamowity sektor (Maggotts, Becketts) nie wjeżdzają od razu po wystartowaniu.
Stara część toru dalej istnieje, myślę, że jest otwarta w czasie "wolnej jazdy" (nie orientuje się, czy jest taka możliwość, ale wydaje mi się, że da się tam jeździć swoim samochodem, oczywiście za opłatą).
4. Sawrel
Stara konfiguracja toru istnieje i jest wykorzystywana do różnych innych serii wyścigowych. Jeśli ktoś ma troszkę kasy i porządny sportowy samochód to możne wybrać się na tor. Są specjalne dni przeznaczone do takich celów. Nazywa się to Silverstone Track Days a koszt ot w przeliczeniu za samochód od 900 do 1800zł w zależność w jakie dni.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz