GP Abu Zabi zwleka z przebudową toru
Organizatorzy GP Abu Zabi po ostatnim finale mistrzostw świata F1, po którym kierowcy bardzo narzekali na brak możliwości do wyprzedzania, zapowiedzieli zmiany w układzie toru Yas Marina.Zdaniem wielu obserwatorów ostatecznym sprawdzianem wpływu na widowisko, jakim jest F1, dla nowych opon Pirelli i systemu DRS będzie najbliższy wyścig o GP Hiszpanii na torze Catalunya, który w przeszłości prawie zawsze stwarzał wrażenie „procesji”.
„Nowe regulacje z pewnością poprawiły widowisko Formuły 1, ale przyjrzymy się następnym kilku wyścigom, tylko po to, aby zobaczyć jak się potoczą i dopiero wtedy podejmiemy decyzję [o rozpoczęciu przebudowy]” mówił Richard Cregan, szef obiektu, dla The National.
„Przyglądamy się zmianom toru i podejmiemy ostateczną decyzję pod koniec miesiąca, po konsultacjach z FIA i różnymi udziałowcami.”
„Musimy zadać sobie pytanie czy wydawanie pieniędzy na zmiany toru, aby poprawić wyprzedzanie, jest naprawdę konieczne, gdy na tym poziomie problem ten został już rozwiązany przez FIA i zespoły- wynikiem tego były absolutnie fenomenalne wyścigi.”
„Rozkopanie toru, nawet dla małej zmiany jest bardzo kosztowne, więc musimy się upewnić, że to będzie krok do przodu a także dobrać odpowiedni moment na zamknięcie obiektu. Wprowadzenie zmian mogłoby skutkować utratą przychodów, więc to także musi być brane pod uwagę.”
komentarze
1. ekwador15
Na Yas Marina jest przecież bardzo długa prosta, więc pewnie tam DRS zostanie wyznaczony. Gdyby w ubiegłym sezonie Alonso miał DRS, to długo nie walczyłby z Petrovem, bo przecież ta trójka (Petrov, Alonso, Webber) jechali blisko siebie. Powinno więc to pomóc zwłaszcza, że po tej prostej jest dość wolny zakręt. Opony też zrobią swoje, więc pewnie panowie z toru oleją temat przebudowy :)
2. mac7
moim zdaniem to jeszcze powinni zmniejszyć strefy wyjazdowe, bo to przesada. Wypadek Kubicy w Montrealu jest dobrym przykładem, że dzisiaj same bolidy są bardzo bezpieczne i jakby zmniejszyć strefy to nic by sie nie stało
3. ekwador15
Pewnie, pobocza w Abu Dhabi są zdecydowanie przesadzone. Kierowca cisnąc na 100% popełni mały błąd to wróci na tor z gazem w podłodze i raczej nie odbije się to na jakiego pozycji. W tamtym sezonie były przypadki, ze Alonso wyjeżdżał nieco za szeroko, a jadący za nim Webber nawet się nie zbliżył po Hiszpana błędzie. Powinny być mniejsze pobocza, a gdzie nie gdzie także żwirowe pułapki.
4. pablo3243
Nowe tory są bezpieczne ale też mało widowiskowe. Pobocza szerokie- zgoda- dla bezpieczeństwa. Ale szutrowe a nie asfaltowane.
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz