DO
GP Australii
14.03 - 16.03
ZOSTAŁO
POPRZEDNI WYŚCIG 
GP Abu Zabi
-
McLaren sięgnął po tytuł mistrzowski, ale Ferrari nie sprzedało łatwo skóry
-
Stake Sauber kończy sezon wyścigiem pełnym błędów
-
Williams bez punktów na zakończenie sezonu
-
Alonso liczy, że nowi pracownicy pomogą Astonowi w przyszłym roku
-
Haas przegrał walkę z Alpine o szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów
-
Słaby występ Visa RB w finale sezonu na torze Yas Marina
-
Ferrari zrobiło, co mogło, ale tytułu nie wywalczyło
Ostatnia aktywność
28.05.2010 15:08
0
@44. Siffredi, chyba nie za bardzo wiesz co to jest transkrypcja. Nie chodzi o fonetyczny zapis nazwiska w języku polskim(np.Luis,Dżenson), tylko o zamianę pisowni jednego systemu znaków na inny.My posługujemy się znakami alfabetu łacińskiego,natomiast Rosjanie-cyrylicą.
Przejdź do wpisu McLareny najszybsze w Turcji
19.03.2009 20:48
0
Dlatego istotne jest co wynika z czego.
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 20:38
0
deiman,przyspiszenie ruchu cząstek,a zatem ich prędkość zależy od siły(tzn.siła wprawia ciało w ruch),siły te z kolei wywołane są zmianą ciśnienia podczas przepływu przez przewody o różnym przekroju(tzn.ciśnienie powoduje pojawienie się siły).Prostym przykładem jest strzykawka: najpierw naciskamy na tłok,wytworzone jest ciśnienie,które zkolei powoduje pojawienie się sił w ośrodku(np.cieczy),a dopieru na końcu ta ciecz wypływa ze strzykawki z pewną prędkością.Odwrotna sytuacja nie jest możliwa,tzn.nie ma możliwości żeby ciecz wypłynęła ze strzykawki zanim nie pojawi się ciśnienie wywołane tłokiem.
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 19:52
0
aha,to ja już rozumiem,dlaczego nie wszyscy to rozumieją.
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 19:40
0
tomek83f,ok,szkoda,że nie rozumiesz o co chodzi,pomimo,że próbowałem to wyjaśnić jak najprościej potrfię,no trudno,nie wracajmy do tego.
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 18:51
0
tomek83f,przede wszystkim podciśnienie pod podłogą bolidu powstaje dzięki zwężeniu strugi powietrza,które wcale nie zwalnia tylko dzięki obniżonemu ciśnieniu przyspiesza i dyfuzor pomaga szybciej i efektywniej wydostać się temu powietrzu spod samochodu.Więc twoja definicja nie była do końca poprawna pod względem wynikania jednego z drugiego.
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 18:22
0
tomek83f,co jest masłem maślanym?,skup się...: podciśnienie nie powstaje poprzez przyspiszenie przepływu,tylko odwrotnie.Przyspieszenie przepływu powstaje dzięki podciśnieniu."Coś"(zmiana prędkości)wynika z "czegoś"(zmiana ciśnienia),a nie "czegoś" wynika z "coś".Chyba już wiesz o co mi chodziło.
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 17:31
0
Peti,użyłeś słowa dyfer,a tym mianem określa się potocznie dyferencjał,czyli mechanizm różnicowy.
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 17:29
0
tomek83f,podciśnienie nie powstaje na skutek zwiększenia prędkości przepływu,ale odwrotnie, różnica ciśnień,wytwarza siły wewnątrz ośrodka(np.powietrza),powodujące zmiany prędkości.Czyli wytworzone podciśnienie powoduje "zasysanie" powietrza, a więc jego przyspieszenie(wzrost prędkości).
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
19.03.2009 15:44
0
Chyba nie do końca wiecie o co chodzi z tym dyfuzorem.pz0,natleniony-zwężenie przewodu(np.rurowego)powoduje zwiększenie prędkości przepływu i jest ono spowodowane zmniejszeniem ciśnienia w zwężeniu(tzw.paradoks hydrodynamiczny).W bolidach struga powietrza wlatując pod samochód napotyka na zwężenie z tyłu w postaci dyfuzora.Ciśnienie w zwężeniu jest mniejsze więc "zasysa" powietrze sprzed zwężenia przyspieszając go,następnie"zasysa" go ponownie przy wylocie z dyfuzora,spowalniając przepływ.Tak więc dodatkowy docisk wywołany jest właśnie zmianą ciśnień,tym "zasysaniem" powietrza.Zatem odpowiedni kształt dyfuzora jest w stanie zwiększyć gradient ciśnień.
Przejdź do wpisu Whiting: Dyfuzory są legalne
14.03.2009 00:44
0
"To szybki bolid i jest jeszcze miejsce na...balast."-parafrazując nieco słowa Jensona Buttona.
Przejdź do wpisu Brawn GP faworytem przed GP Australii?
11.03.2009 00:52
0
@robtusiek, 60kW(kilowatów),a nie jak piszesz 60KM(koni mechanicznych).60kW jest równe w przybliżeniu 81,5KM.
Przejdź do wpisu Monopol BMW na KERS?
10.03.2009 17:53
0
dziarmol,kryzys zaczął się w USA,bardzo dużo firm,koncernów,rodzin obraca pieniędzmi z rozmaitych pożyczek i kredytów bankowych.W momencie niespłacania tych kredytów banki odcieły swoje zasoby,co spowodowało lawinę pewnych zdarzeń.A ponieważ gospodarka i finanse na świecie są ze sobą połączone na skutek globalizacji,brak normalnego przepływu pieniędzy dotknął takżę Europę.Cięcia kosztów przez firmy podyktowane śą chęcią zysków na jeszcze wyższym poziomie,niż przed kryzysem,więc jest to faktycznie działanie nieuczciwe.I jak zwykle najbardziej kryzys odczują przeciętni obywatele,podczas gdy koncerny,banki,firmy,skorzystają na tym zamieszaniu.Nie można zatem mówić o braku kryzysu,gdyż jego mechanizmy już niestety działają.Inną kwestią jest oczywiście uruchomienie tych mechanizmów przez "największych",poprzez zatrzymanie u siebie środków finansowych.Niestety jest na świecie grupa,która trzęsie pieniędzmi i robi tak naprawdę to,co chce,bogacąc się jeszcze bardziej,kosztem reszty ludzi.To oczywiście nie napawa optymizmem,ale cóż to znaczy wobec wieczności.
Przejdź do wpisu Bliżej bolidu: Pesymistycznie o warzywku Brawna
09.03.2009 17:56
0
BMW już od dawna pracuje nad systemami odzyskującymi niezużytą energię i w niektórych samochodach seryjnych takową już stosuje.KERS jest jednak pierwszym tak efektywnym systemem pozwalającym odzyskać energię o dużej gęstości,co w oczywisty sposób przekłada się na ilość dodatkowej mocy(ok. 60kW na okrążenie).Jeśli chodzi o rozwiązania hybrydowe,to należy do ścisłej czołówki,zatrudniając najlepszych inżynierów i specjalistów w tej dziedzinie.
Przejdź do wpisu Monopol BMW na KERS?
06.03.2009 15:19
0
Prace nad nowym bolidem trwały przez całą zimę i trwają nadal w fabryce w Brackley podobnie jak w fabrykach pozostałych ekip.Wszak Honda wycofała się z F1 dając 3 miesięczne wypowiedzenie.Dużą stratą natomiast są braki przejechanych kilometrów w testach torowych,co przy ich ograniczeniu w trakcie sezonu może się niekorzystnie odbić na wynikach zespołu.
Przejdź do wpisu Oficjalnie: Powstaje Brawn GP
06.03.2009 15:06
0
hipcio nazwa bolidu jest związana z nazwą zespołu,podobnie jak w przypadku innych zespołów,właścicieli i ich samochodów,więc nie ma w niej nic dziwnego ;)
Przejdź do wpisu Oficjalnie: Powstaje Brawn GP
06.03.2009 14:35
0
Zmian w przepisach chcą przede wszystkim same zespoły,jak również kierowcy(jeśli chodzi o skrócenie czasu wyścigu)więc pewnie mają w tym pewien cel.Pompowanie kolosalnych pieniędzy w ten sport powoli się kończy,gdyż prawdopodobnie,przy coraz wyższych budżetach,w niedługim czasie,więcej zespołów podzieliłoby los Hondy.W związku z tym zespoły podejmują decyzje wprowadzania zmian w kierunku oszczędności.(po prostu chcą jak najmniej stracić).To wcale nie musi oznaczać brak postępu.Przeciwnie,może stać się polem rozwoju zupełnie nowych technologii,które zminimalizują koszty eksploatacji(silniki).Jeśli chodzi o aerodynamikę,doszła ona do takiego punktu,w którym możemy ją jedynie optymalizować,łącząc poszczegulne elementy w rozmaite konfiguracje,co w znaczący sposób nie poprawia osiągów,jest w zasadzie tym samym,jedynie troche ulepszonym.F1 powinno się rozwijać i poszukiwać nowych rozwiązań,a nie krążyć wokół tych samych.
Przejdź do wpisu Postulaty z konferencji FOTA
06.03.2009 00:28
0
Czy tego chcemy,czy nie, F1 na naszych oczach zmienia się,i to diametralnie.Od jakiegoś czasu prace inżynierów ograniczały się do optymalizacji już istniejących technologii,co wbrew pozorom wymagało ogromnych nakładów finansowych,a przynosiło niewielkie zmiany w osiągach.F1 zmierza do opracowania bardziej m.in. energooszczędnych silników przy podobnych osiągach,co wiąże się z pracą nad nowymi technologiami,a nie ciągłym poprawianiem już istniejących.Trzeba pamiętać,że to co pojawia się w F1 i się sprawdza,jest póżniej wykorzystywane w samochodach seryjnych,a chyba wszyscy chcą,aby ich "bryczki" były jak najtańsze w eksploatacji.Pozdr ;)
Przejdź do wpisu Postulaty z konferencji FOTA
06.03.2009 00:06
0
Jeden punkt za najkrótszy pitstop ma sens.Zapomnieliście o poprzednich propozycjach zmian,które przewidują brak tankowania bolidów podczas wiścigu.Pitstop będzie zatem ograniczał się do zmiany opon i ewentualnych korektach ustawień przedniego skrzydła.Zmiany tu przedstawione są propozycjami zespołów(sprawy techniczne i sportowe),z uwzględnieniem zdania kibiców,po przeprowadzonej na całym świecie specjalnej ankiety(sprawy sportowe i komercyjne).Niektóre z tych zmian ma charakter przejściowy.
Przejdź do wpisu Postulaty z konferencji FOTA
14.02.2009 03:50
0
Xig, STR i RBR to siostrzane stajnie spod znaku redbull'a i projektantem aerodynamiki dla obu zespołów jest Newey.Różnice pewnie będą dotyczyły detalów takich jak np.lusterka.
Przejdź do wpisu Kierowcy kończą testy w Jerez
26.01.2009 17:39
0
@sivshy,BMW&dresy to stereotyp,w rzeczywistości rynek zbytu tych samochodów koncentruje się wśród zamożniejszej części ludzi,w Polsce jeżdżą nimi np.wysocy urzędnicy państwowi
Przejdź do wpisu Williams: Cięcia uratowały zespół
12.12.2008 23:33
0
wygląda na to,że f1 wkracza w nowy etap swojego istnienia.zespoły podążają w kierunku rozwoju nowych technologii,które częściowo,a w dalekiej przyszłości,być może,całkowicie zastąpią silniki napędzane paliwem ropopochodnym.pierwszym małym kroczkiem w tym celu jest oczywiście system KERS.w przyszłości mogą powstać inne systemy wykorzystujące energię,którą "za darmo"generuje sam pojazd.w 2013 może zostać wdrożony nowy układ napędowy.oby zmiany nie spowodowały pogorszenia widowiska,ale to zależy również od samych kierowców,w końcu to oni są głównymi aktorami tego spektaklu:)
Przejdź do wpisu Uchwały Światowej Rady Sportów Motorowych
17.11.2008 19:48
0
Zespół BMW zafundował "powrót do przeszłości".Nos bolidu ma znany z ubiegłych lat kształt wypukłego klina,co powoduje,iż pojazd wygląda nieco archaicznie.Wizualnie lepiej się prezentują nosy projektowane w ostatnich latach,których linia w przekroju podłużnym "schodzi" prawie do poziomu przedniego skrzydła.Być może projektantom i inżynierom uda się stworzyć efektywny i jedocześnie ładny w wyglądzie przód oraz tył samochodu,który pozytywnie przejdzie próby w tunelu aerodynamicznym,a co ważniejsze sprawdzi się taże podczas bezpośredniej jazdy po torze.
Przejdź do wpisu Pierwsze zimowe testy F1 rozpoczęte!
14.11.2008 01:47
0
@Marti, chyba jesteś zbyt surowa w swojej opini, Robert jest na 4 miejscu, zdobywając w sezonie swoje pierwsze GP, rok po poważnym wypadku. Oczywiście nie wykorzystał całego potencjału jaki w nim drzemie, podobie jak pozostali kierowcy, ale jego jazda na torze jest dobra. Bardziej niepokojące są , jak to zgrabnie określiłaś, "okoliczności".
Przejdź do wpisu Kubica: równa forma podstawą w sezonie 2009
06.11.2008 15:54
0
aihad, Hamilton już dostał tego McLarena, jednak narazie jest to tylko model w skali do postawienia na półce, obiecanego F1 otrzyma po zdobyciu 3 tytułów mistrzowskich;ale faktycznie była informacja, że będzie w jego posiadaniu już po zdobyciu pierwszego
Przejdź do wpisu Massa pogratuluje Hamiltonowi osobiście