WIADOMOŚCI

  • 19.08.2006
  • 2730
BMW Sauber liczy na dobry wynik w Turcji
BMW Sauber liczy na dobry wynik w Turcji
Na Węgrzech Nick Heidfeld po raz pierwszy ukończył wyścig na podium. W Turcji chce uzyskać podobny wynik. Po krótkim urlopie F1 BMW Sauber jedzie do Turcji z wielkimi nadziejami. To GP miało debiut w zeszłym roku i jest bardzo lubiane przez większość kierowców. Tor ten jest bardzo wymagający i daje wiele możliwości do wyprzedzania. Jest to przedostatni wyścig w Europie w tym sezonie.
baner_rbr_v3.jpg
Nick Heidfeld:
”Jeżeli chodzi o GP Turcji to po pierwsze myśle o strasznych korkach jakie panują w mieście i o długim dojeździe na tor dlatego w tamtym roku wynająłem sobie wóz kempingowy przy torze i w tym roku zrobie tak samo. Miasto Istambuł jest bardzo piękne. Na tym torze można wyprzedzać. Mamy bardzo długą prostą i bardzo trudny zakręt numer 8 i właśnie na ten zakręt ciesze się najbardziej. Zdobyte przeze mnie 3 miejsce na Węgrzech było świetnym wynikiem dla naszego jeszcze młodego zespołu i mam nadzieje, że w Turcji też powalczymy o podobną lokate.”

Robert Kubica:
”Nie mogę się już doczekać mojego drugiego wyścigu w F1. Po GP na Hungaroringu nie byłem zadowolony z mojej jazdy ponieważ popełniałem błedy. Z drugiej strony wielu kierowców miało także problemy w tych trudnych warunkach. Były też sytuacje, w których spisałem się dobrze. Na pewno wiele się nauczyłem i to mi pomoże w następnym wyścigu. Jeszcze nigdy nie jeździłem w Turcji, nawet tam nigdy nie byłem. W zeszłym roku wyścig oglądałem w telewizji. Podoba mi się charakterystyka toru poniewąż stwarza możliwości do wyprzedzania przez co wyścig jest ciekawy. Mam wrażenie, że zaiteresowanie F1 w Turcji rośnie podobnie jak teraz w Polsce. Tak to jest gdy ludzie mają komu kibicować lub GP jest rozgrywany w ich kraju.”

Mario Theissen, szef zespołu BMW Sauber:
”Trzecie miejsce dało nam dużą motywacje. Miejsc na podium spodziewaliśmy się dopiero w przyszłym roku. Ten wynik jednak nie zmienia nic w naszym podejściu. Chcemy systematycznie rozwijać nasz zesół i bolid. Tą metodą chcemy w końcówce sezonu awansować do ostatnich części trenigów kwalifikacyjnych, a w wyścigach zbierać punkty. GP Turcji debiutując w tamtym roku pokazało, że zasłużyło na stałe miejsce w kalendarzu. Cały tor jest wyśmienity i świetnie przygotowany. Mieszanka kultury orientu i Formuły 1 jest bardzo ekscytująca. W tamtym roku spodziewaliśmy się bardzo upalnego weekendu co byłoby ogromnym wyzwaniem dla człowieka i maszyny jednak temparatura była w normie. Zobaczymy jak wielką rolę pogoda będzie odgrywała w tym roku.”

Willy Rampf, dyrektor techniczny:
”Wyścig w tamtym roku uzyskał bardzo pozytywne noty od niemalże wszystkich kierowców. Tor zawiera wszystko co jest potrzebne do dobrego wyścigu: na początku i pod koniec zawiera wolne fragmenty, gdzie potrzebna jest dobra trakcja. Słynny jest zakręt numer 8, który składa się z 4 odcinków lecz jest przejeżdzany jedną linią z szybkością 250 km/h. Tutaj ważna jest przyczepność i stabilność bolidu. Tak jak w Interlagos i na Imoli jeździ się tu w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara, a zakręt ósmy jest zakrętem w lewo, ten tor jest bardzo wymagający fizycznie dla kierowców. Swoimi uniesieniami i opadami przypomina troche Spa-Francorchamps w Belgii. Ten, kto rozwija dobrą prędkość końcową może tu wyprzedzać. Ten fakt jest bardzo ważny zwłaszcza po przejściu na silniki V8. Jeżeli chodzi o opony to sprawa nie jest łatwa. Z powodu panujących dużych przeciążeń, zwłaszcza w zakręcie numer 8, używa się raczej twardzszych mieszanek gumy. Do tego dochodzi niepewność związana z pogodą. Rok temu miało być bardzo gorąco ale tak nie było. Zobaczymy czy prognozy sprawdzą się teraz.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
Kubik

20.08.2006 14:35

0

tor dla dobry ekip, ciekawe czy coś wykręci BMW, będzie trudno


avatar

20.08.2006 18:40

0

dokładnie ale mam nadzieje ze inżynierowie z BMW nie przespali tych 3 tyg:) a no i sprawdziłem ten zakręt nr 8 którym sie tak zachwycali (grając w F1 06 na PS2) i musze powiedzieć ze dla kierowcy do musi być niezły czadzik a przeciążenia sięgają tam chyba z 1000 G!!!!:D


avatar
cyberiusz

20.08.2006 20:52

0

ano zgadzam sie, bedzie ciezko tutaj


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu